Twijfels over nieuwe relatie

06-05-2024 13:15 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik (man, 32) loop een beetje vast in mijn nieuwe relatie. Na anderhalve maand daten zijn we snel in een relatie beland. Alles voelde zo goed dat er geen twijfel was over het beginnen van een relatie. Op dit moment zijn we vier maanden samen. Ze is ontzettend zorgzaam en heeft een positieve uitstraling.

In korte tijd zijn er echter een aantal situaties voorgevallen. Zo plaatste ik bijvoorbeeld een post op Instagram over mijn afvalrace (30 kilo afgevallen) en gaf aan hoe blij ik daarmee was. Ze stuurde me een berichtje waarin ze vroeg waarom ik dit op Instagram plaatste. Ze vond namelijk dat ik op zoek was naar aandacht en bevestiging, iets wat ze niet van mij had verwacht. Ik was een beetje verrast door haar reactie en heb uiteindelijk de post maar verwijderd.

De laatste keer was tijdens een verjaardag. Ik sprak met haar moeder over mijn sociale fobie en hoe ik daarmee omga met behulp van een psycholoog en boeken. Mijn vriendin werd hier boos over achteraf. Ze begreep niet waarom ik dat met haar moeder besprak en vond dat dit soort zaken alleen tussen partners besproken moeten worden. Ze maakte zich zorgen over wat haar moeder wel niet van mij zou denken, aangezien ze me al een paar keer heeft gezien terwijl ik wat ongemakken had (zoals last van oorsuizen). Ik werd hier erg boos over, maar ze leek niet te begrijpen waarom ik zo boos was. Ze zei dat ik me moest verplaatsen in de schoenen van haar moeder en bedenken wat ik dan zou denken.

Er zijn nog wat andere kleine incidenten geweest. Dit zorgt ervoor dat ik veel op mijn woorden let. Ze kan namelijk niet zo goed tegen kritiek en als je iets zegt, voelt ze zich snel aangevallen.

Omdat het nog zo kort is, twijfel ik erg over onze relatie. Het is zeker niet altijd negatief. Vaak is het gewoon leuk en gezellig. Ik weet dat ze ook een lastig verleden heeft gehad met haar ex en zelfs in therapie is geweest. Misschien moet ik daar gewoon rekening mee houden? Ik ben nu 32 en ik heb het gevoel dat ik weer een relatie verknal. Ze is nu al aan het nadenken over samenwonen in een koophuis, maar ik merk dat ik daar zelf nog niet klaar voor ben.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze wil voor jou bepalen wat je plaatst op sociale media en wat je tegen andere mensen vertelt. Verder voelt ze zich snel aangevallen zodat je ook tegenover haar op je woorden moet passen.
Ik zou echt niet twijfelen over zo'n soort relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haar reactie op sociale fobie “wat zal m’n moeder wel niet denken…”, geldt dat wellicht ook voor je post op social media over het afvallen. Wat zullen anderen wel niet denken?

Alsof je niet jezelf mag zijn.

Ik zou hier niet mee verder gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anderhalve maand? Samen wonen koopwoning?
Afbeelding
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag best trots zijn op je prestatie dat je 30kg bent afgevallen! Ik zou het ook op één of andere manier delen want daar dient social media oa voor. Ze zou ook gewoon trots kunnen reageren met een hartje of iets dergelijks. Haar reactie vind ik vreemd, alsof ze je niet blij is met wat je bereikt. Ik vermoed dat ze zelf wat onzeker is en mag gezocht worden in die richting.

En nu al nadenken, na amper enkele maanden, over een woonhuis? Je weet zelf dat dit geen goed idee is. Leer elkaar eerst beter kennen. Hardlopers zijn meestal doodlopers.

Je let nu al op je woorden, je loopt maw op eieren, bang om iets verkeerds te zeggen. Jij bent niet de schuldige dat haar relatie met haar ex lastig was. Dit is een nieuwe en in het begin moet het vooral leuk en spontaan zijn. Het is dus helemaal geen schande als je uiteindelijk niet bij elkaar past.

Afsluitend zou ik niet meteen kappen, ik denk echt dat ze wat onzekerheden in haar rugzak heeft zitten (zoals iedereen). Praat met haar en geef je grenzen aan. Lukt het dan alsnog niet, zou ik er niet mee doorgaan. Teveel klein gedoe in het begin is meestal een voorbode voor wat er nog gaat komen. Succes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooie vlaggen.
Dit is niet iemand voor jou.
Je bent goed bezig. Laat niet iemand aan je rugzak gaan hangen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan toch niet een heel leven lang alles wat je doet en zegt eerst door de ogen van je vriendin bekijken en de goed- of afkeuring inschatten? Weet je hoe vermoeiend dat is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is de tijd van verliefdheid. De echte ergernissen komen later nog. Dus als je nu al niet met een roze bril in de zevende hemel zit, dan zou je daaruit je conclusie moeten kunnen trekken.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Los van wat ikzelf vind over iemand die zijn afvalrace deelt op social media en mijn moeder inlicht over zijn sociale fobiën, jij zit in elkaar zoals je in elkaar zit en dat rijmt niet met wat zij graag van je wil.
Dat maakt jullie eenvoudigweg geen match.

Samenwonen lijkt me dan ook het slechtste idee van de wereld.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoop niet dat de condooms worden doorgeprikt. Huisje, boompje..beestje o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 4 maanden hoor je dolverliefd te zijn.
En tegelijk ook nog helemaal niet bezig te zijn met samenwonen en koophuizen.

Nu al zoveel gedoe en dus zelfs meer dan 1 keer ... rennen, dit wordt hem niet.

Zorg dat zij niet zwanger raakt én dat er onder geen enkel beding een koopcontract wordt ondertekend.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er eerlijk gezegd ook niet op zitten wachten als mijn verse partner op een verjaardag zulke persoonlijke dingen met mn moeder ging zitten bespreken. Maar wij hebben dan ook geen verkering. Misschien passen jullie toch niet zo goed bij elkaar als jullie dachten. Dat mag gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie zijn elkaar nog aan het leren kennen en blijkbaar bevalt zij je steeds minder en blijken jullie geen match.
Dat mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.psyned.nl/blog/alles-wat-je ... delijk-is/


Rennen. En hard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vallen deze dingen uit te praten?
Rare opmerkingen maken is 1 (en die maakt ze hoor), maar dan moet je daarna wel met elkaar kunnen bespreken waarom het niet oké is

Alleen dan zie ik ruimte dat jullie samen gelukkig worden.

Je vraagt je af, of je Weer een relatie laat mislukken, is het een patroon?
Alle reacties Link kopieren Quote
Next
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt jezelf dus niet zijn in deze relatie en krijgt veel kritiek. Ik zou zeggen: kijk verder.
Ikzelf vind dat je trots mag zijn op hoe je bent afgevallen en hoe je dat deelt is aan jou.
Net zoals wat jijzelf als volwassen man deelt. Is niet aan haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 4 maanden ben je elkaar nog aan het leren kennen en blijkbaar kom je er nu achter dat jullie niet bij elkaar passen. Kan gebeuren, toch? Beter nu dan wanneer je samen in jullie koophuis zitten. Wijze les voor de volgende keer: niet te hard van stapel lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kies je altijd van die dominante sekreten uit als partner? Dan is dat de reden waarom jouw relaties klappen en maar goed ook. Zo'n onzekere dwingeland moet je toch niet willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vrees dat als je deze relatie voortzet je heel vaak op eieren gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel mensen stappen vliegensvlug in een relatie omdat het 'goed voelt'. Dit argument wordt zo vaak gebruikt en 9 vd 10 keer pakt het verkeerd uit. Het kan allemaal wel zo goed voelen, iets met liefde maakt blind, maar je KENT elkaar simpelweg nog niet goed genoeg om te weten of dat jullie een match zijn. Met als gevolg dat er in een veel te vroeg stadium dit soort dingen naar voren komen. Als je al hardop zegt dat je op eieren moet lopen omdat zij niet tegen kritiek kan, ben je gewoon geen match. Jij klinkt als een open persoon die zich veilig genoeg voelt om open te zijn over angsten met mensen en je krijgt kritiek omdat je een mooie prestatie deelt op social media. Dit zijn van die dingen die jouw partner juist hoort aan te moedigen ipv te veroordelen.

Jullie zijn eigenlijk het zoveelste koppel die de betekenis van het spreekwoord 'hardlopers zijn doodlopers' waarmaakt.

Je beslist zelf of je de relatie verbreekt, maar houdt er rekening mee dat hoe langer deze relatie nog aanblijft, hoe moeilijker het wordt om ermee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezebel schreef:
07-05-2024 01:36
Kies je altijd van die dominante sekreten uit als partner? Dan is dat de reden waarom jouw relaties klappen en maar goed ook. Zo'n onzekere dwingeland moet je toch niet willen?
Mem zoekt altijd, bewust en onbewust, hetzelfde type partner die bekend is.

Ik ken iemand die zwaar bedrogen en daardoor heel erg gekwetst is door zijn ex-partner. Nu is ie aan het daten met een vrouw die openlijk toegeeft niet monogaam te zijn. Toch gaat ie ermee door.

Dit is nou eenmaal wat 'm bekend is.
Alle reacties Link kopieren Quote
4 maanden en dan al samen op een familieverjaardag zitten zou ik te vroeg vinden, laat staan dat soort intensief persoonlijke gesprekken met de familie van de ander voelen.
Als ik jou was zou ik een versnelling terug schakelen, even iets rustiger elkaar leren kennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom vinden mensen dat gesprek met die moeder over zijn sociale fobie zo intiem? Waarom moet dat taboe zijn? Moet to zich schamen daarover?
Dat hoort gewoon bij to zijn dagelijkse leven.
Ik werk in de thuiszorg, je zou versteld staan waarover mensen (graag) praten, zelfs bij een eerste contact. Dat mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
07-05-2024 07:26
Waarom vinden mensen dat gesprek met die moeder over zijn sociale fobie zo intiem? Waarom moet dat taboe zijn? Moet to zich schamen daarover?
Dat hoort gewoon bij to zijn dagelijkse leven.
Ik werk in de thuiszorg, je zou versteld staan waarover mensen (graag) praten, zelfs bij een eerste contact. Dat mag.

Ik vind die openheid juist alleen maar mooi en helemaal niks verkeerds aan. Betekent dat ie zonder schaamte laat zien wie die is en wat bij hem hoort.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven