Wat heeft de vorige bewoner achtergelaten?

09-05-2024 11:23 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een nieuwe woning hebt/huurt, ontdek je soms (veel) later dingen van de vorige bewoner.
Wat heeft de vorige bewoner achtergelaten?
explorista wijzigde dit bericht op 09-05-2024 11:27
3.70% gewijzigd
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO trapt af.
Een schildering achter het behang. (Geen Banksky.)

In een andere woning:
een cassettebandje achter de verwarming.
Kwam ik een half jaar later achter.

Bij vrienden:
- een rekening bij incassobureau.
- botjes in de tuin, waarschijnlijk van overleden hamstertjes.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
mag het ook een huurwoning zijn?

- lijmresten van stickers op deuren
- bakstenen in de balkonkast
- een onderbroek van een kind achter de radiator
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
prachtige jaren 70 reserve-badkamertegeltjes achter het knieschot op zolder, zoiets als dit

Afbeelding
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuinbank, vogelhuisjes, bbq-tafel, luchtfoto van het huis, muntjes om badkamerdeur van het slot te halen, plantenpotten.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tafelblad (zonder poten) in de trapkast gestopt.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar rollen en grote stukken vintage behang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de dag dat wij de sleutel kregen en laatste rondje door het huis deden met makelaar en vorige huiseigenaar zei die vent doodleuk over 1 pakket laminaat, ja cadeautje voor jullie kunnen jullie goed gebruiken. Die vent kon er zelf wel op lachen, wij niet.

Wat moeten we met 1 pak laminaat? We waren allebei te flabbergasted om er iets van te zeggen. Het was ons eerste huis en de dag dat we sleutel kregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic.

Drie kippen, een haan en een konijn (overigens in overleg).

Zonder overleg: overal in de tuin begraven puin, zoals stukken muur, losse bakstenen, toiletpotten etc. etc.
Een paar jaar geleden een kleine vijver ingegraven en veel gevloekt (6)
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
09-05-2024 11:34
prachtige jaren 70 reserve-badkamertegeltjes achter het knieschot op zolder, zoiets als dit

Afbeelding
Wauw
Alle reacties Link kopieren Quote
Een heel lugubere muurschildering met doodshoofden en een nare tekst met materiaal dat amper te verwijderen was en door de verf heen kwam als je eroverheen schilderde
- een politie onderzoek waarbij de politie eerst kwam dreigen, toen ging onderzoeken hoe ik aan mijn huis kwam en daarna kwam waarschuwen nooit open te doen als ik geen bezoek verwachtte en nooit contact met de vorige bewoner op te nemen. En uitgebreid het strafblad en de naam van die persoon met mij doornam, wat ik best raar vond gezien de privacy etc.
- verschillende mensen aan de deur die geld kwamen halen en in de straat stonden te schreeuwen om geld onder mijn raam
- deurwaarders voor de vorige bewoner en verschillende andere mensen

Het huis voor mijn huidige huis: een hele oude krant uit de jaren 50.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een soort zelf aangebracht granol wat werkelijk totaal mislukt is.
Heel veel vuil.
Stickerresten op en gaten in deuren.
Een vierkantje in het plafond wat er later ingeplakt is. Geen idee waarom het er ooit uit is gehaald. Er is geen enkele reden om daar een stuk uit te zagen.
Zilver “geverfde” radiatoren.

Het waren geen (nette) klussers iig :proud:

Oja, en een aantal incassobureaus!
selene wijzigde dit bericht op 09-05-2024 11:45
4.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
09-05-2024 11:34
prachtige jaren 70 reserve-badkamertegeltjes achter het knieschot op zolder, zoiets als dit

Afbeelding
Oeh jaloers.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 op maat gemaakte kasten (1 verkocht en 1 gebruiken we nog steeds, prima kledingkast). 4 winterbanden (verkocht op Marktplaats). Stellingkasten in de garage met reservetegels en zo. Een gasbarbecue met redelijk volle gasfles. Die hebben we nog een poos gebruikt.

Het was een koophuis en de vorige eigenaar was naar de VS verhuisd, vandaar dat we veel “cadeau” kregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja! De hele tuin zit vol puin, er is geen gat van meer dan 15cm te graven. Maar dat is van de loodsen die hier stonden voordat er woningen werden gebouwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een antiek fornuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ergens achterin een kast een frituurpan met oude olie er nog in
Op zolder, achter knieschotten, lagen een stel van die gewichtjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn geest die door het huis dwaalt. Niet bij mij maar bij dochter. Ze kwam er pas achter dat de vorige bewoner was vermoord en vijf dagen dood in zijn flat had gelegen toen ze er al een week of twee woonden. Er gebeurde rare dingen. Gelukkig woont ze inmiddels ergens anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-05-2024 11:44
Een soort zelf aangebracht granol wat werkelijk totaal mislukt is.
Heel veel vuil.
Stickerresten op en gaten in deuren.
Een vierkantje in het plafond wat er later ingeplakt is. Geen idee waarom het er ooit uit is gehaald. Er is geen enkele reden om daar een stuk uit te zagen.
Zilver “geverfde” radiatoren.

Het waren geen (nette) klussers iig :proud:

Oja, en een aantal incassobureaus!
Misschien iets met elektra? Hier heeft de aannemer twee rondjes uit het plafond gezaagd en later terug geplakt (niets meer van te zien omdat er overheen is gestukt) omdat hij moest weten waar een elektrapunt/-draden liepen.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
09-05-2024 11:39
Op de dag dat wij de sleutel kregen en laatste rondje door het huis deden met makelaar en vorige huiseigenaar zei die vent doodleuk over 1 pakket laminaat, ja cadeautje voor jullie kunnen jullie goed gebruiken. Die vent kon er zelf wel op lachen, wij niet.

Wat moeten we met 1 pak laminaat? We waren allebei te flabbergasted om er iets van te zeggen. Het was ons eerste huis en de dag dat we sleutel kregen.
Werkelijk?
Handig ter vervanging als het (zelfde) laminaat is beschadigd geraakt door bijvoorbeeld lekkage.


De vorige bewoonster heeft hier ook een pakket reserve laminaat achtergelaten, nog nooit gebruikt en als ik andere vloerbedekking neem gaat dat pakket op Marktplaats.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de vliering een oude kist met hele oude brieven met prachtige postzegels gevonden, Was van de 1ste bewoner die het huis had laten bouwen, nooit had iemand het nog gezien kennelijk dertig jaar later... We hebben met veel gezoek en gevraag na een paar maanden de eigenaars teruggevonden die zo'n 30 km verderop bleken te wonen en hebben de kist teruggebracht, ze waren helaas niet eens enthousiast en geen bedankje.... hadden we dat geweten hadden we misschien de postzegels gehouden (grapje) :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
09-05-2024 11:51
Misschien iets met elektra? Hier heeft de aannemer twee rondjes uit het plafond gezaagd en later terug geplakt (niets meer van te zien omdat er overheen is gestukt) omdat hij moest weten waar een elektrapunt/-draden liepen.
Er zit daar geen elektra of andere leiding. Het is echt een mysterie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze vorige bewoners lieten een volledig gevulde (en kapotte) vaatwasser achter. De vriezer zat ook nog vol met vlees en snacks. En de schuur vol met ouwe meuk zoals barbecue, stoelen.
Oh en kinderonderbroekjes en sokken achter de verwarming (laten drogen en er dan achter gevallen denk ik)

Alsof ze niet wisten dat ze het huis verkocht hadden of zo, en een haastige exit moesten maken.

We hebben ze wel terug laten komen trouwens, om dat allemaal op te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een sok achter de radiator en een schilderijtje.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven