Geld & Recht alle pijlers

¤2,75 voor 4 dagen

03-11-2013 22:38 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Iets kopen van een cadeaubon die je misschien nog hebt liggen en het vervolgens ruilen? Heb je je tassen al overhoop gehaald? Lege flessen inwisselen?
Wat lief dat jullie aanbieden dat ik mee kan eten, waardeer ik echt! Gelukkig ook genoeg vrienden die het vast niet erg vinden dat ik mee eet :-) Brood en doosje eieren wordt het dus!
en als je op het platteland woont, er zijn nog appels te vinden en peren. Als je weet waar je moet zoeken
Noten ook! Beukenootjes, tamme kastanjes, walnoten en hazelnoten. Heel gezond!
in veel steden staan ook notenbomen in de parken
Dit is misschien een rare opmerking maar als ik nog net boven de 0 zit kan ik wel altijd max 10 euro pinnen. Is dat een idee? Dan heb je toch iets meer.
http://www.jumbosupermark ... k-echt-vers/versgarantie/
Pompoen en aardappelen halen bij de boer en er een pan pompoensoep van maken en van de aardappelen patat maken, zou ook nog kunnen.
Ja ik spaar er 100 ¤ per maand mer uit minimaal!!! En ook veel extra luxe producten
Havermout, kun je ook eten met gekookt water of je koopt er goedkope melk bij.
Ik heb zo'n studentenrekening en dan kan je echt niet onder de 0 euro. Ah, ik red me wel deze dagen. Het was vooral even de stress en het idee "dat lukt me nooit", maar genoeg mogelijkheden blijkt!
En nodig jezelf bij vrienden uit om te eten.
Bij de Lidl drie bolletjes lekkere smeerworst voor 59 cent.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik geloof dat ik maar eens bij de jumbo ga neuzen
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 03 november 2013 22:51 Noten ook! Beukenootjes, tamme kastanjes, walnoten en hazelnoten. Heel gezond!Oooh wat erg!! Dat vind ik zielig!
Paar aardappelen en je hebt hutspot.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zielig?
quote:prinsesmaxima schreef op 03 november 2013 @ 22:57:

[...]

Oooh wat erg!! Dat vind ik zielig!Hoezo zielig? Lekker, gezond en gratis? Wat is er zielig aan?
Hutspot inderdaad. Of uiensoep. Maar ik zou voor het brood gaan.

[...]

Oooh wat erg!! Dat vind ik zielig!

Nootjes voelen het niet als je ze openbreekt.

Denk ik.
Hebben de buren geen konijntje in de tuin? Of maak brandnetelsoep van zelfgeplukte brandnetels. Of anders aanschuiven bij het Leger des Heils. Voor de toekomst zorgen dat je in ruimere tijden een voorraadje aanlegt voor als je weer krap zit, en restjes invriezen en die bewaren voor nood.

[...]

Oooh wat erg!! Dat vind ik zielig!Hoezo? Ik heb ook al een zak vol kastanjes gegeten deze herfst. Gewoon zelf gevonden in het bos. Ik werd ook wel een beetje raar aangekeken, dat wel. Een man met gezin vroeg me wat ik toch allemaal liep te zoeken. Bij ons in de familie zijn noten en zaden zoeken in het bos een beetje traditie. Maar veel mensen doen dat denk ik niet meer...
quote:Nouschi schreef op 03 november 2013 @ 22:58:

Paar aardappelen en je hebt hutspot.Ja, en die aardappelen kan je best lenen. (Of gratis geschild of schijfjes bij de Jumbo. Hoewel ik nog nooit iets heb gevonden bij mijn jumbo.)
Ik vind het sneu dat dat meisje moet gaan zoeken naar voedsel. Sorry hoor. Weet t ook niet maar ik zou haar zo wat geld willen geven. Kan mij die paar euro schelen.
quote:betjebig schreef op 03 november 2013 @ 23:01:

Hebben de buren geen konijntje in de tuin? Of maak brandnetelsoep van zelfgeplukte brandnetels. Of anders aanschuiven bij het Leger des Heils. Voor de toekomst zorgen dat je in ruimere tijden een voorraadje aanlegt voor als je weer krap zit, en restjes invriezen en die bewaren voor nood.

laatste advies is wel een goeie, maak een nette voorraadkast en vul je vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven