Geld & Recht alle pijlers

2 vragen, Den Haag,Rijswijk en omgeving, parttime baan

26-08-2012 19:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou gewoon overleggen met je leidinggevende of dat kan. Uiteraard kunnen ze ook weigeren: als deze uren nodig zijn zullen ze niet graag voor 8 uur iemand anders zoeken.

En dat mogen ze je weigeren; je bent met hen een contract aangegaan voor 32 uur tenslotte. Maar wie weet, vinden ze het in deze crisistijd ook wel fijn.

Overigens loop je altijd het risico dat je dezelfde hoeveelheid werk mort doen, maar dan in minder tijd....

En als je toch al op zoek bent naar iets anders, kun je misschien ook proberen nog ff vol te houden?
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Yes, gelukt. Bedankt!
Lees dit eens door, zou ik zeggen.
@toppieyes: dat heeft niks met regels te maken.

Nogmaals: jij en je werkgever hebben samen een contract afgesloten. Je werkgever voor het aantal uren dat ie je nodig heeft en heeft ingecalculeerd. Jij voor het aantal uren dat je toen oké vond.

Dat je dat nu niet meer oké vind, dat kan.

Maar dat is jouw probleem en niet dat van je werkgever! Dus hij mag een aanpassing van je contract weigeren. Geen enkele vakbond die daar iets aan kan veranderen....
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
@ceetie

Misschien is het handig als jij je eerst even in de wet- en regelgeving verdiept voordat je zo stellig advies geeft, want er klopt niets van wat je zegt!

@toppieyes

Lees je CAO even na of overleg desnoods even met P&O. Er bestaat een wettelijk recht op deeltijd werken, mits je aan bepaalde criteria voldoet, voor werknemers. Ik weet niet hoe dat in jouw rechtspositie geregeld is, voor ambtenaren kunnen andere afspraken gelden. Check dit dus en dien daarna eventueel een formeel schriftelijk verzoek in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven