Geld & Recht alle pijlers

3 kinderen en inkomen

04-12-2008 18:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gister weet ik dat ik heel onverwachts zwanger ben van ons 3de kindje.

Gewoon de pil geslikt na de bevalling van mijn jongste dochtertje(Juli 2008) maar dus toch niet helemaal gewerkt zoals het hoort.

Maar goed na de eerste schok zijn man en ik er wel erg blij mee.

Alleen nu is mijn vraag.. ons inkomen is niet erg hoog rond de 2100 netto per maand.

Is dat haalbaar met 3 kinderen of niet?

Onze woonlasten zijn laag vaste lasten ongeveer 1300.

Wie heeft er ervaring mee met een inkomen rond dat niveau en 3 kinderen?
Klopt, hadden wij ook. Het is niet voor niks dat we het behalve emotioneel ook financieel zo rot hadden. Alles en iedereen wil zowat eigen bijdrages afhankelijk van inkomen, maar onderling houden ze geen rekening met elkaar. Dus als organisatie A een eigen bijdrage wil, en ogranisatie B en C ook, dan gaat dat aardig in de papieren lopen. Te meer omdat wij nét boven een bepaalde inkomens grens zaten, maar dan ook echt nét, en daarom de volle mep mochten dokken. En daar word je niet blij van. Thuiszorg werd ons op den duur zo gortig, dat we heel erg veel dingen maar zelf zijn gaan doen, schipperen tussen alle andere verplichtingen, en bepaalde dingen zelf via ons pgb regelen. Uitbreiding van de taken van de kinderthuiszorg mevrouwen enzo.

Afhankelijk van de indicatie kan je trouwens ook een deel in natura en een deel in zorg laten uitbetalen, moet je je maar eens in inlezen. Als je vaak thuiszorg nodig bent, kan je beter zorgen dat je rechtstreeks een x aantal uren in de week op die manier uitbetaald krijgt. Plus natuurlijk een deel in natura.

Maar ik kom nét thuis van mijn werk, ik ga even zitten en dan de kinderen ophalen.

Sterkte met alles

XXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven