3 mnd opzegtermijn: mag dat wel?
woensdag 17 november 2010 om 19:13
woensdag 17 november 2010 om 19:34
Drie maanden klopt wel. Zie www.car-uwo.nl voor meer info.
woensdag 17 november 2010 om 19:34
overigens staat de info over opzegtermijn niet in de aanstellingsbrief (tenminste bij ons niet). Tenzij ze bij een van de G4 gemeenten werkt, geldt voor haar de car-uwo regeling.
Hier staat het gedeelte van de opzegtermijn.
Hier staat het gedeelte van de opzegtermijn.
anoniem_6472 wijzigde dit bericht op 17-11-2010 19:37
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 17 november 2010 om 20:04
bij mijn vorige werkgever waren er zelfs mensen die een opzegtermijn hadden van een halfjaar! Dat waren specialstern, die ook minstens een halfjaar nodig hebben om hun werk over te dragen.
Neemt niet weg dat ik niet snap dat een werkgever zo lang wil blijven samenwerken met een ongemotiveerde medewerker...
Neemt niet weg dat ik niet snap dat een werkgever zo lang wil blijven samenwerken met een ongemotiveerde medewerker...

woensdag 17 november 2010 om 22:55
Voor ambtenaren gelden sowieso andere regels dan voor werknemers (met een duur woord: ze hebben een andere rechtspositie).
Meestal hebben ambtenaren ook geen arbeidsovereenkomst maar een 'aanstelling'. In dat geval tekenen zij dus ook niets maar ontvangen zij slechts een bevestiging van de werkgever mbt de aard en de duur van hun dienstverband.
Afhankelijk van de werkgever, kan het CAR-UWO van toepassing zijn of een andere CAO.
En idd, 3 maanden is voor ambtenaren gebruikelijk.
Meestal hebben ambtenaren ook geen arbeidsovereenkomst maar een 'aanstelling'. In dat geval tekenen zij dus ook niets maar ontvangen zij slechts een bevestiging van de werkgever mbt de aard en de duur van hun dienstverband.
Afhankelijk van de werkgever, kan het CAR-UWO van toepassing zijn of een andere CAO.
En idd, 3 maanden is voor ambtenaren gebruikelijk.
donderdag 18 november 2010 om 00:02
quote:eendtje schreef op 17 november 2010 @ 21:31:
Bedankt voor jullie antwoorden. Zal inderdaad wel in haar contract staan en anders dus in de cao zag ik,.
Dat vind ik altijd zo vreemd, ook bij ons op het werk.
Veel personeel weet alles over zijn of haar rechten
maar als het op een verplichting aankomt is het
CAO boekje kwijt
Bedankt voor jullie antwoorden. Zal inderdaad wel in haar contract staan en anders dus in de cao zag ik,.
Dat vind ik altijd zo vreemd, ook bij ons op het werk.
Veel personeel weet alles over zijn of haar rechten
maar als het op een verplichting aankomt is het
CAO boekje kwijt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.