Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe nog niets gepost en alleen meegelezen, maar ik doe ook mee. Op dit moment loop ik 3 weken achter (net een verhuizing achter de rug), maar met mijn volgende salaris loop ik dit in. Ik kijk een beetje wat uitkomt, dus niet op een bepaalde volgorde. De duurste 4 heb ik al gehad en ik heb er nog 4 onder de 10 euro over. Dat lijkt me wel zo fijn voor de decembermaand :-)

Ik vind het echt een heel fijn idee om straks een leuke spaarpot te hebben en ik merk dat het mij ook echt veel bewuster heeft gemaakt van onnodige uitgaven. Ik heb nog niet echt een bestemming, eerder 10 bestemmingen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik €8,- weggestreept en deze week €20,-. Vandaag heb ik ook nog wat verkocht via facebook waardoor ik de 2 hoogste bedragen die nog open stonden ook weg kon strepen €39,- en €42,-. Ik moet nu nog €33,- €36,- €37,- en €38,-. Ik zal niet elke week genoeg hebben om een bedrag weg te strepen maar er zijn nog weken genoeg dus het moet lukken voor het einde van het jaar om deze 4 weg te strepen. Wel stop ik elke week wat ik over heb in de pot alles wat extra is is mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er weer geschreven wordt in dit topic. Ben zelf nog steeds niet gewend aan het nieuwe forum en denk dat er veel mensen zijn afgehaakt.
Corinne en Twilight jammer dat jullie gestopt zijn maar wat je extra gespaard hebt is mooi meegenomen. Ik heb vorige week de 18 afgestreept en deze week de 19.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar ook nog! Maar het nieuwe forum zorgt er voor mij inderdaad voor dat ik hier niet meer zoveel te vinden ben.
Inmiddels heb ik 540 euro gespaard door halve bedragen. Uiteindelijk was het vast meer, maar heb nog wat voor mijn vakantie gebruikt waarvoor ik het potje vorig jaar gemaakt had. Zou mooi zijn als het eind van het jaar weer ongeveer 700 euro is, dan kan ik er een leuke reis van uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is de pot weer leeg. Mijn auto was aan vervanging toe. Doet altijd pijn zo'n grote uitgave, maar blij dat ik dit potje daarvoor had! Nu weer opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar ook nog steeds met de bingo-methode. Af en toe vergeet ik een week, maar dat haal ik dan later weer bij door meerdere bedragen over te maken.
Ik heb als spaardoel studie voor mijzelf of de kinderen. Het is voor mijzelf geworden en komende week moet ik de rekening leegtrekken omdat het collegegeld wordt afgeschreven: Ik ben gestart! Gelukkig had ik een leuke meevaller doordat mijn ex-werkgever alsnog de door mij gevolgde opleiding van een paar jaar geleden volledig gaat vergoeden. Hierdoor heb ik genoeg om dit jaar mijn collegegeld te betalen en spaar ik op deze manier verder voor het collegegeld van volgend jaar.
Ik vind het nog steeds een leuke manier van sparen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier. Hoe gaat het bij jullie met sparen? Bij mij gaat het goed, ik heb deze week 37 euro afgestreept. Ik heb nu nog 2 bedragen open staan 33 en 36. Ik krijg sowieso nog 1 koopzegelboekje vol dit jaar misschien nog wel 2, maar dan kan ik er in ieder geval 1 mee wegstrepen, de andere streep ik volgende maand als het salaris er is weg en dan is mijn kaart vol. Verder gooi ik elke week in de pot wat ik kan missen. Alle kleine beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen aan het sparen?
Of voornemens om dit in 2018 te starten?

Ik ben alvast begonnen en wil klaar zijn voor december 2018. Ben gestart met 1 euro, tweede week 2 euro, etc.

Sta nu op 6 euro. :yes:

Ik heb hiervoor een aparte spaarrekening geopend.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar zeker nog maar schrijf hier bijna niet meer, ga met mijn gespaarde geld van dit jaar een tour door Marokko doen. In 2018 ga ik ook weer starten met de challenge!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een heel mooi spaardoel HappyOwl!

Ik spaar voor een nieuwe telefoon en het restant als extra reserve voor onderhoud aan mijn auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar ook nog. Moet nog 33 en 36 euro die ga ik vandaag in de pot doen. Dan doe ik tot het einde van het jaar elke week erin wat ik kan missen. In 2018 wil ik proberen hem 2x vol te krijgen, 1x in de eerste helft van het jaar om mee te nemen als we op vakantie gaan en 1x in de tweede helft voor de aanbetaling van de vakantie 2019.
Alle reacties Link kopieren
Dus ah31 je hebt de spaarchallenge voor dit jaar voltooid! Gefeliciteerd! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
rrvvee, klopt mijn lijst is nu vol. Mijn echte doel was om €1500,- euro te sparen. Ik heb al iedere keer extra erin gestopt, maar weet pas echt of ik het gehaald heb als ik eind van de maand naar de bank ga. In juli ben ik al een keer gegaan toen stond de teller op 923, en heb ik een spaarpot binnen mijn spaarrekening gemaakt om het geld op te stallen. Ben benieuwd of er eind van de maand nog 577 euro in zit.
Alle reacties Link kopieren
1500 euro is natuurlijk nog een mooier bedrag. Hoop voor je dat je het gaat halen! Leuke spanning als je bij zo’n stortapparaat staat :euro:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week de laatste bedrage naar de spaarrekening overgemaakt voor dit jaar. Alle 52 bedragen zijn gestort :yes:
Volgend jaar ga ik voor nog een ronde, komende week even weer de bingo-kaart opzoeken om af te drukken voor 2018.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend jaar ook weer starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hem volgend jaar 2x doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net naar de bank geweest, en de teller staat op €1658,- dus heb mijn doel van €1500,- ruimschoots gehaald. Nou weer 2 nieuwe lijsten geprint voor 2018, dan hoop ik hem 2x vol te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw knap gedaan hoor! !
Ik heb ongeveer 500 gespaard. Daar was ik ook heel blij mee.
Ik ga het volgend jaar weer proberen!
Alle reacties Link kopieren
Twilight84 dat is ook een supermooi bedrag!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen :) Hoe gaat dat in zijn werk? Bv elke maandag €1 storten op de eerste week en €52 op de laatste?

Ik denk eraan om dat zo te doen, elke keer van mijn zicht- naar mijn spaarrekening
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ooit geprobeerd, maar dat is me niet gelukt. Vanaf 1 januari ga ik het weer proberen!
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Charlotte zo zou je het kunnen doen. Ik kies ervoor om elke week te kijken wat ik missen kan en dat bedrag weg te strepen en zorgen dat ik aan het eind alle getallen gehad heb. Zo zit je niet met de duurste bedragen in december. Sommige kiezen er ook voor om met €52,- te beginnen en zo terug te tellen, dan heb je op het einde een makkie. Succes voor iedereen die weer gaat beginnen!
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
29-12-2017 14:44
Charlotte zo zou je het kunnen doen. Ik kies ervoor om elke week te kijken wat ik missen kan en dat bedrag weg te strepen en zorgen dat ik aan het eind alle getallen gehad heb. Zo zit je niet met de duurste bedragen in december. Sommige kiezen er ook voor om met €52,- te beginnen en zo terug te tellen, dan heb je op het einde een makkie. Succes voor iedereen die weer gaat beginnen!
Aha, dat is slim! Zo ga ik het ook doen :)
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
29-12-2017 14:44
Charlotte zo zou je het kunnen doen. Ik kies ervoor om elke week te kijken wat ik missen kan en dat bedrag weg te strepen en zorgen dat ik aan het eind alle getallen gehad heb. Zo zit je niet met de duurste bedragen in december. Sommige kiezen er ook voor om met €52,- te beginnen en zo terug te tellen, dan heb je op het einde een makkie. Succes voor iedereen die weer gaat beginnen!
Hmm kon niet reageren maar zo wel?

Ik ga ook weer beginnen in he nieuwe jaar. Eens kijken hoe ver ik kom. Financiën zijn nog steeds een beetje onduidelijk.. Met dank aan de scheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven