Geld & Recht alle pijlers

Aan Ing gebruikers

02-02-2012 15:11 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is ING altijd zo lastig of heb ik gewoon de pech dat werkelijk alles tegenzit?

Een aardige tijd geleden geleden heb ik een rekening geopend bij de ING. Ik zit nu nog bij de rabo en vond het irritant dat je daar zo'n aparte reader nodig hebt voor internetbankieren, via je telefoon is veel makkelijker. En omdat bijna iedereen die ik ken bij de ing zit was dat ook een groot voordeel, dan kan ik tenminste geld overmaken zonder dat er 4 dagen tussenzit. Maar ik kan de rekening nog niet eens gebruiken en nu heb ik het al zwaar gehad met de ing. Eerst duurt het bijna een maand voordat ik de formulieren thuis gestuurd krijg dat ik dus inderdaad een rekening geopend heb. Dan moet ik apart naar het ing kantoor om mijn pincode op te halen. Maar om die op te halen moet je je betaalpas mee, terwijl ik die op dat moment nog niet had. Stond ook niet in de brief dat je de mee moest nemen. Een dag later kon ik er dus weer heen, en wilde ik gelijk internetbankieren aanvragen, want dat kon pas al ik mijn betaalpas had. Ing medewerker kon dat echter niet doen, moest ik thuis zelf doen. Ik internetbankieren aangevraagd, en binnen een week moest ik een afhaalbericht hebben. 2 weken gaan voorbij en nog steeds geen afhaalbericht voor het wachtwoord. Opnieuw aangevraagd, en weer geen afhaalbericht. Toen voor de 3e keer aangevraagd, maar toen kreeg ik, ruim een week te laat dus, alsnog het afhaalbericht van die 2e poging. Ik zojuist naar het ing kantoor: ik kan het wachtwoord nog niet afhalen omdat dat pas kan als de rekening geactiveerd is, wat op zijn vroegst pas in maart kan (heb de rekening begin december geopend, even voor de duidelijkheid). In de brief staat toch echt dat ik hem per direct kan afhalen. Dan wilde ik maar vast het rood staan aanvragen, want dat kan ook alleen bij een ing kantoor en niet via internet en moest ook weer apart, maar volgens de medewerkers kan dat niet bij een studentenrekening. Volgens internet wel, maar goed. Net nog even ing gebeld toen ik thuis was, en die zeggen ook dat het gewoon moet kunnen. Ik heb inmiddels echt zwaar gehad met de ing. Ik weet weer precies waarom ik daar jaren geleden ben weg gegaan. Bij de rabo is het zoveel makkelijker: als je een rekening aanvraagt krijg je gelijk alles in 1x. Internetbankieren, rood staan, de hele mikmak. Je hoeft niet voor alles apart naar het kantoor. Alles kan ook via internet, als je later iets wilt veranderen, allemaal easy peasy. Geen onbeschofte medewerkers zoals bij de ing hier, de me gewoon uitmaken voor dom enzo. Ik heb nu echt de neiging om de hele zooi gewoon te cancellen en lekker bij de rabo te blijven. Maar ja, dan blijf ik met het probleem van het lastige internetbankieren bij de rabo en dat het 4 dagen duurt voordat vrienden hun geld binnen hebben. Mijn vriend zit ook bij de ing en heeft er nooit problemen mee. Heb ik gewoon pech, is die hele rompslomp van tijdelijke aard of is de ing gewoon klantonvriendelijk en moet je, zoals ik jaren geleden altijd moest, daarna nog steeds elke week naar de ing voor het minste of geringste?
ING is gewoon een k*t bank! Meer kan en wil ik er hier niet over kwijt. Ik zou zeggen blijf gewoon bij de Rabobank en dat maar 4 dagen wachten...
Ik heb ING (ja voorheen was het Postbank) al sinds een jaar of 12 en nog nooooooooit problemen mee gehad. Herken het allemaal niet wat je schrijft.

Zelfs mijn hypotheek zit bij de ING. Ook daar geen klachten mee.
Ik ben automatisch overgenomen door de ING toen zij de Postbank overnamen. Ondervind tot op heden geen hinderlijke zaken.

Maar, je kan die Rabo-reader toch gewoon in je tas steken? Ik sleep dat ding gewoon altijd met me mee (heb er een zakelijk).
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar ik heb in ieder geval nooit problemen met ING en als er een keer iets onduidelijk is, dan loop ik het kantoor binnen en word ik altijd super vriendelijk geholpen.
Waar is toch die goede oude tijd van de Postbank gebleven......

Sinds het ING geworden is gaat het daar echt alleen maar slechter!
Regel die in de praktijk bij de Rabo werkt trouwens via internetbankieren. Voor 12.00 overgeboekt, dezelfde dag nog op de rekening van de tegenpartij. Dus hoe jij aan die 4 dagen komt???
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind ING een geweldige bank. Rabo vind ik juist prut.

Het personeel vind ik daar ook veel trager en slechter opgeleid.

Ik heb nog nooit problemen gehad bij mijn bank. Naar een kantoor heb ik nog nooit hoeven gaan. Alles vanuit huis en binnen 1 à 2 dagen is alles meestal geregeld.

Is de ABN geen optie voor je?

Raar dat de ervaringen zo uiteenlopen.
quote:Fame schreef op 02 februari 2012 @ 15:20:

Regel die in de praktijk bij de Rabo werkt trouwens via internetbankieren. Voor 12.00 overgeboekt, dezelfde dag nog op de rekening van de tegenpartij. Dus hoe jij aan die 4 dagen komt???Ja, zo hoort het in theorie. Maar in praktijk duurt het gek genoeg altijd een dag of 4. Van ing naar mijn rekening dan, als ik naar hen overboek gaat het gek genoeg altijd iets sneller en staat het met 2/3 dagen op de rekening van de ing gebruiker.
Ik ben blij dit te lezen!

Ik wilde ook overstappen na de ING omdat ik nog steeds bij de SNS bank zit en behalve het feit dat er in de verste verte geen bankfilialen te bekennen zijn hiervan heb ik verder geen problemen met ze. Internet bankieren ook geen problemen mee.
Oke, nou ja, misschien heb ik gewoon alle pech die ik krijgen kan en is het personeel gewoon slecht bij mijn ING filiaal. Even afwachten dan maar of het nog beter wordt...
Wat is overstappen na?
Ach, de ING

Van hen kreeg ik laatst een brief op het adres van mijn ouders (waar ik dus al 10 jaar niet meer woon) met de mededeling dat ik bepaalde gegevens bij de bank daar moest ophalen. Nu ben ik zelf geen klant bij de ING, nooit geweest ook, dus hoe ze aan de gegevens van mijn ouders kwamen is mij nog steeds een raadsel. (opa was directeur van de plaatselijke Rabobank, dus de héle familie bankiert daar. Misschien dat mijn moeder ooit bij de ING zat, maar die is al meer dan 15 jaar dood...)

Ik dus gebeld naar de ING, bleek het om de rekening van de sportvereniging te gaan waar ik in het bestuur zat. Prima. Dus ik vraag of ze misschien dan het adres aan konden passen naar mijn huidige adres, aangezien ik niet van plan was bij iedere brief 3 uur heen en weer te reizen om hem bij mijn ouders op te halen. En wat denk je: ze konden mijn adres in het systeem niet aanpassen omdat ik geen klant was...

Wel kon ik het adres laten omzetten naar het adres van de sportvereniging. Leek mij een goed alternatief: naar de andere kant van de stad fietsen is altijd nog beter dan de andere kant van Nederland. Weken bleef het stil, tot ik werd opgebeld door de receptie van het sportcomplex (= groot) waar wij zitten. Die bleven maar brieven van de ING voor mij krijgen, maar hadden geen idee wie ik was. ING had zelf blijkbaar niet kunnen bedenken dat het misschien wel handig was om de naam van de sportvereniging bij de adressering te vermelden...

Nee, geef mij maar de Rabobank
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Haha, herkenbaar verhaal hierboven.

Mijn ouders krijgen al 20 jaar lang post van de ing geadresseerd aan de vorige bewoonster van het huis. De vrouw is dus al 20 jaar dood, maar mijn ouders kunnen niks doen omdat de vrouw zelf haar rekening moet opzeggen :')
quote hipslala: Ik vind ING een geweldige bank. Rabo vind ik juist prut.

Het personeel vind ik daar ook veel trager en slechter opgeleid.

----

Bedankt...
Ik heb al mijn hele leven een giro rekening en nooit problemen gehad. Mijn ex zat bij ABN en hoewel we naast een ABN filiaal woonden moest hij voor zijn bankzaken naar een filiaal naar de andere kant van de stad, omdat de rekening daar geopend was. En nee, dat kon niet omgezet worden....

Mijn oma had ooit een rekening voor mij geopend bij de Rabobank bij haar in het dorp. Ik wilde het geld opnemen en volgens de Rabo hoefde ik dan alleen maar even met mijn legitimatie langs te komen. Maar toen bleek dat ik het niet kon opnemen hier bij het filiaal in de randstad, omdat de rekening in beheer was van het filiaal in Meppel. Ehmm juist, we leven in 2011 (was het toen)... Ze moesten eerst de rekening vanuit Meppel over laten schrijven, dat duurde 1,5 week. Daarna moest ik terugkomen en konden ze het nogmaals proberen.

ING: eerlijk. Alles via internet en de post. Hoef nooit naar een filiaal en kan (als het toch moet) overal terecht.
quote:paperchase schreef op 02 februari 2012 @ 15:49:

Haha, herkenbaar verhaal hierboven.

Mijn ouders krijgen al 20 jaar lang post van de ing geadresseerd aan de vorige bewoonster van het huis. De vrouw is dus al 20 jaar dood, maar mijn ouders kunnen niks doen omdat de vrouw zelf haar rekening moet opzeggen :')Ja maar daar hebben alle banken een handje van die heb ik bij de rabo en de abn ook al aan de hand gehad.
Joh alle banken zijn gewoon hele grote organisaties/bedrijven.

Dan komen al gauw veel protocollen en regels om de hoek kijken. Plus waar veel mensen werken worden ook veel fouten gemaakt, vervelend als het je overkomt maar ook onvermijdelijk denk ik.

Dat zal bij de ING, Rabo, SNS en weet ik 't allemaal hetzelfde zijn.
Ik zit al 30 jaar bij Postbank/Ing,

tot volle tevredenheid.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
I ING. Heb nog nooit gezeik gehad. Vriendelijk personeel en snelle service. Zeer recent nog een rekening geopen. Was binnen een vloek en een zucht geregeld.
quote:kaatje_85 schreef op 02 februari 2012 @ 15:18:

Ik heb ING (ja voorheen was het Postbank) al sinds een jaar of 12 en nog nooooooooit problemen mee gehad. Herken het allemaal niet wat je schrijft.

Zelfs mijn hypotheek zit bij de ING. Ook daar geen klachten mee.

Dit, maar dan al vanaf m'n geboorte!

En idd, zoooo chill dat je geen random reader oid nodig hebt!
Ik ben ook eigenlijk heel tevreden over ING. Juist veel slechtere ervaring met zowel de Rabobank (bank vorige partner, alles altijd zo omslachtig) en ABN... Ik had ook eerst Postbank, nu ING, nog nooit problemen mee gehad.

Ik denk dat het inderdaad heel erg verschilt welke medewerkers er in het filiaal werken. Ik heb hier dus juist heel slechte ervaringen met de Rabobank, en heel goede met ING.
Ik zat bij de Postbank, dus nu ING. Nog nooit een probleem gehad. Alleen de App op mobiele telefoon doet het niet.
Ik denk dat je een beetje pech hebt gehad, TO. Hier ook een zeer tevreden ING-klant. Doe er alles, ook hypotheek en verzekeringen etc.
Winter is coming...
Ook hier totaal geen problemen bij ING, al 15 jaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven