Geld & Recht alle pijlers

aanvullende verzekering, eigen risico verhogen? kaachirurg

03-12-2010 14:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is wijsheid.

Verzekerd bij zilveren kruis achmea.

Ik wilde aanvankelijk mijn eigen risico maximaal verhogen en dus geen aanvullende verzekering nemen.

Nu kom ik net terug van tandarts en in 2011 moet mijn verstandskies er bij kaakchirurg uit gehaald worden, ook moet ik nog een keer naar de tandarts terugkomen in april

en ik moet naar de mondhygieniste.

Doe ik hier nu wel verstandig aan? iemand enig idee vd kosten?

Voor 6 euro per maand kan ik dit bij achmea krijgen als aanvullende verzekering: Vergoeding tot een maximum van ¤ 225,- (per persoon, per kalenderjaar), waarvan 100% vergoeding voor consulten, mondhygiëne, vulling en het trekken van tanden en kiezen en 75% vergoeding voor overige behandelingen*

Maar valt kaakchirurg hierwel onder? of wordt dit sowieso vergoed??

verder heb ik geen lichamelijke klachten, medicijn gebruik etc, ik ben een jong vrouw die tot op heden gezond is.
Even bellen naar Achmea misschien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bel je verzekering op met de vraag wat er allemaal binnen je huidige dekking valt. Kaakchirurg is denk ik niet iets wat binnen de tandartsdingen valt. Mijn ega moet ook naar de kaakchirurg, maar dat heeft namelijk helemaal niets met zijn tanden en kiezen te maken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Volgens mij valt 2011 het verwijderen van verstandskiezen buiten het basispakket.
En misschien kun je zelf even met google zoeken...want er is heel veel over te vinden.
Ik heb ze toevallig net gebeld met soortgelijke vraag, maar dan mbt zwanger zijn. Kreeg iemand aan de telefoon die goed hielp en ik denk dat dat beter werkt dan hier op een forum te vragen want dan is het specifiek op jouw situatie afgestemd.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
ja hoor, ilske heeft weer een vraag.
verder niemand?
quote:ilske79 schreef op 03 december 2010 @ 16:40:

verder niemand?Nee. Misschien hebben de mensen van dit forum wel geen zin meer om je eindeloze vragen te beantwoorden. Zou zomaar kunnen.
quote:ilske79 schreef op 03 december 2010 @ 14:46:

Wat is wijsheid.

Verzekerd bij zilveren kruis achmea.

Ik wilde aanvankelijk mijn eigen risico maximaal verhogen en dus geen aanvullende verzekering nemen.

Nu kom ik net terug van tandarts en in 2011 moet mijn verstandskies er bij kaakchirurg uit gehaald worden, ook moet ik nog een keer naar de tandarts terugkomen in april

en ik moet naar de mondhygieniste.

Doe ik hier nu wel verstandig aan? iemand enig idee vd kosten?

Voor 6 euro per maand kan ik dit bij achmea krijgen als aanvullende verzekering: Vergoeding tot een maximum van ¤ 225,- (per persoon, per kalenderjaar), waarvan 100% vergoeding voor consulten, mondhygiëne, vulling en het trekken van tanden en kiezen en 75% vergoeding voor overige behandelingen*

Maar valt kaakchirurg hierwel onder? of wordt dit sowieso vergoed??

verder heb ik geen lichamelijke klachten, medicijn gebruik etc, ik ben een jong vrouw die tot op heden gezond is.

Heb hierover vanmorgen met Achmea gebeld. Ik stop met die vrijwillige ER. Je zult het even helemaal na moeten rekenen.

Ik weet alleen dat als je standaard medicatie gebruikt, je beter geen vrijwillig ER kunt nemen. Op dit moment staat het bij mij gelijk, wel of geen vrijwillige ER, maar ik hoef maar een zalfje of pilletje nodig te hebben en ik ben goedkoper uit zonder die vrijwillige ER (maar/en mét iets hogere basispremie).
quote:ilske79 schreef op 03 december 2010 @ 16:40:

verder niemand?

Ach jezus, was jij het?

Waarom bél je niet even? Maak eerst een berekening voor jezelf, vraag de prijzen van de behandeling op, pak een rekenmachine en doe je best.
Volgens mij is er een spreekwoord over dat 1 gek meer vragen kan stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Of zoiets.
Je hebt gewoon iets van 100 topics in totaal geopend met daarin een vraag. Kun je echt niets zelf bedenken?
quote:viennas schreef op 03 december 2010 @ 15:00:

Volgens mij valt 2011 het verwijderen van verstandskiezen buiten het basispakket.

Maar zit wel per 2011 in de aanvullende verzekering tenminste bij de agis,heb 2 dagen geleden gebelt ivm verstandskiezen van me zoon(23jaar)die heeft er nu 1 laten trekken en de 2de in jan 2011.

Volgend jaar kreeg ie 100%vergoed was 75%.
ok dan... maar dan zou ik me aanvullend moeten verzekeren voor 6 euro per maand.

kan ik daarbij me eigen risico max ophogen of heeft dat geen zin?
Als het goed is heb je net je Polisblad 2011 en een Vergoedingsoverzicht ontvangen! Daar staat alles in en ook telefoonnummer waar je naartoe kunt bellen.

Je Vrijwillige Eigen Risico zou ik alleen verhogen als je geen kosten verwacht voor het komende jaar, anders dan is de kans klein dat je voordeliger uit bent.

225 per jaar daar ben je overigens zo doorheen. Voor 8,50 per maand ben je voor 450 verzekerd. (Daarbij is wel de aanvullende eis dat je de afgelopen 13 maanden naar de tandarts moet zijn geweest.)
Ik hoor net dat als je je eigen risico maximaal verhoogd, en je een aanvullende verzekering neemt, en je maakt kosten vanuit die aanvullende verzekering, bijvoorbeeld tandarts.. dat dan niet je eigen risico eerst wordt aangetast...

dus dat staat er los van!

ik denk dat ik dat dan maar ga doen...

een maximaal eigen risico en een aanvullende tandartsverzekering.
Toch snap ik iets niet ook al heb ik een aanvullende tandarts verzekering toch moet ik altyd bij betalen.Vorige keer moest ik 80 euro betalen.Ben net 2 weken geleden weer geweest voor controle en mondhygieniste moest nu weer bij betalen 22 euro

vraag me af waarom ik eigenlijk elke maand 133 euro betaal.
Ik heb begrepen dat een "eenvoudige extractie" bij de kaakchirurg straks niet meer in het basispakket zit.

Blijft de vraag wat een eenvoudige extractie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven