afgekeurd worden
maandag 21 februari 2011 om 11:38
ik heb 8 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt
2 jaar geleden ben ik blind geworden in een oog de andere oog is slecht het is heel donker dus ik zie bijna geen licht
tevens heb ik een zware depressie en ik heb rug klachten.
en tevens heb ik van geboorte astma.
ik ben dus niet in staat om te werken. mijn vraag is kan ik hier op afgekeurd worden en waar en hoe?
alvast bedankt
2 jaar geleden ben ik blind geworden in een oog de andere oog is slecht het is heel donker dus ik zie bijna geen licht
tevens heb ik een zware depressie en ik heb rug klachten.
en tevens heb ik van geboorte astma.
ik ben dus niet in staat om te werken. mijn vraag is kan ik hier op afgekeurd worden en waar en hoe?
alvast bedankt
anoniem_121398 wijzigde dit bericht op 21-02-2011 11:39
Reden: spell fout
Reden: spell fout
% gewijzigd
maandag 21 februari 2011 om 12:32
quote:jubjub1234 schreef op 21 februari 2011 @ 12:25:
[...]
Ja, daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Als je dat kunt ben je zo zielig niet. Voor astma zijn medicijnen die prima helpen en van de rest kom je vast ook wel af. Sorry hoor, word een beetje boos van dat zielige gedoe. Zeg dan meteen dat je niet wilt werken en gewoon een uitkering wilt hebben zonder er iets voor te doen. BAH.Kom je af van slecht zien waarvan 1 oog echt blind? Ik zeg niet dat het niet onoverkomelijk hoeft te zijn. Maar ik heb makkelijk lullen met 'alleen maar' rugklachten.
[...]
Ja, daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Als je dat kunt ben je zo zielig niet. Voor astma zijn medicijnen die prima helpen en van de rest kom je vast ook wel af. Sorry hoor, word een beetje boos van dat zielige gedoe. Zeg dan meteen dat je niet wilt werken en gewoon een uitkering wilt hebben zonder er iets voor te doen. BAH.Kom je af van slecht zien waarvan 1 oog echt blind? Ik zeg niet dat het niet onoverkomelijk hoeft te zijn. Maar ik heb makkelijk lullen met 'alleen maar' rugklachten.

maandag 21 februari 2011 om 12:44
Er bestaat ook zoiets als screen reader software, hoor. Ik zeg niet dat TO dit gebruikt, maar niet gelijk zo oordelend! Blinden en slechtzienden kunnen hiermee best op dit forum posten. Als TO met Screen readers om kan gaan, dan is een kantoorbaan wellicht een mogelijkheid, ondanks de slechtziendheid. Wel is het zo dat werkgevers er niet om zitten te springen, want de software is duur en veel andere programma's waar je op kantoor mee moet werken zijn niet afdoende aangepast om met screen reader software om te kunnen gaan.
maandag 21 februari 2011 om 16:26
tegenwoordig kijken ze eerst naar wat je nog wel kunt en dan pas naar wat je niet kunt.. Aan de hand daarvan krijg je event. een wia uitkering en zal je voor het overige deel gewoon kunnen/moeten/willen werken.. Anders is het denk ik bijstand maar ik weet neit wat daar de regels van zijn in combinatie met WIA