afgekeurd worden
maandag 21 februari 2011 om 11:38
ik heb 8 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt
2 jaar geleden ben ik blind geworden in een oog de andere oog is slecht het is heel donker dus ik zie bijna geen licht
tevens heb ik een zware depressie en ik heb rug klachten.
en tevens heb ik van geboorte astma.
ik ben dus niet in staat om te werken. mijn vraag is kan ik hier op afgekeurd worden en waar en hoe?
alvast bedankt
2 jaar geleden ben ik blind geworden in een oog de andere oog is slecht het is heel donker dus ik zie bijna geen licht
tevens heb ik een zware depressie en ik heb rug klachten.
en tevens heb ik van geboorte astma.
ik ben dus niet in staat om te werken. mijn vraag is kan ik hier op afgekeurd worden en waar en hoe?
alvast bedankt
anoniem_121398 wijzigde dit bericht op 21-02-2011 11:39
Reden: spell fout
Reden: spell fout
% gewijzigd
maandag 21 februari 2011 om 11:44

maandag 21 februari 2011 om 11:46
maandag 21 februari 2011 om 11:46

maandag 21 februari 2011 om 11:49
Kun je wel afgekeurd worden als je geen arbeidsverleden hebt in Nederland? Afkeuren gaat meestal via ziek uit dienst bij een werkgever. Dan krijg je 2 jaar ziektewet en daarna gaat het keuringsproces spelen.
Als je hier nooit gewerkt hebt, wordt het dan geen bijstand i.p.v. WIA? Ik zou dus naar de gemeente gaan en bijstand aanvragen.
Wel ontzettend naar dat je zoveel beperkingen hebt.
Als je hier nooit gewerkt hebt, wordt het dan geen bijstand i.p.v. WIA? Ik zou dus naar de gemeente gaan en bijstand aanvragen.
Wel ontzettend naar dat je zoveel beperkingen hebt.
maandag 21 februari 2011 om 11:53
maandag 21 februari 2011 om 11:56
@hekje het grootste deel van haar kwalen is niet blijvend. Een depressie kan natuurlijk jaren duren maar zal geen grond geven voor afkeuring. Rugklachten is zo vaag, ook daar zie ik geen afkeuring in. Ze leeft al 2 jaar met de gedeeltelijke blindheid. Is heel rot en vervelend maar ook dat zal geen grond tot afkeuring geven.
Met de nieuwe wetten en de invoering van de WGA/IVA is afkeuren iets dat zelden gebeurt..
Met de nieuwe wetten en de invoering van de WGA/IVA is afkeuren iets dat zelden gebeurt..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 21 februari 2011 om 11:57
Het lijkt mij dat je niet verzekerd was voor de WIA. Heb je wel arbeidsverleden in Nederland ipgebouwd? En in het buitenland? Was je daar nog ergens voor verzekerd.
In denk dat je bij de bijstand uitkomt. Dan dien je dus naar de gemeente te gaan waar je bent ingeschreven. Zij kunnen je verder adviseren.
Waar je ook terecht komt, ze zullen altijd kijken naar wat je nog wel kan.
In denk dat je bij de bijstand uitkomt. Dan dien je dus naar de gemeente te gaan waar je bent ingeschreven. Zij kunnen je verder adviseren.
Waar je ook terecht komt, ze zullen altijd kijken naar wat je nog wel kan.
maandag 21 februari 2011 om 11:58

maandag 21 februari 2011 om 12:03
quote:Lariba schreef op 21 februari 2011 @ 12:00:
Als je bij je moeder inwoont, hangt het denk ik ook van haar inkomen én van jouw leeftijd af of je überhaupt recht hebt op een uitkering, of dat zij geacht wordt jou te onderhouden.
(Of roep ik nu iets heel doms?)Ouders en kinderen hebben geen wederzijdse onderhoudsplicht. TO zou recht hebben op een lagere uitkering omdat ze woonkosten deelt, dat wel.
Als je bij je moeder inwoont, hangt het denk ik ook van haar inkomen én van jouw leeftijd af of je überhaupt recht hebt op een uitkering, of dat zij geacht wordt jou te onderhouden.
(Of roep ik nu iets heel doms?)Ouders en kinderen hebben geen wederzijdse onderhoudsplicht. TO zou recht hebben op een lagere uitkering omdat ze woonkosten deelt, dat wel.

maandag 21 februari 2011 om 12:16
Hier kan ik slecht tegen. Mijn zwager heeft hetzelfde als jou, ga niet bij e pakken neerzitten. Hij heet er alles aangedaan om juist niet afgekeurd te worden, van thuiszitten word je niet vrolijker, aangezien je al een depressie hebt. Ga eraan werken aan je depressie, en zoek een passende baan. Mijn zwager is inmiddels manager, van een zeer groot bedrijf. Dus als je echt wil kan alles. Sterkte