Geld & Recht alle pijlers

afgekeurd worden

21-02-2011 11:38 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb 8 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt

2 jaar geleden ben ik blind geworden in een oog de andere oog is slecht het is heel donker dus ik zie bijna geen licht

tevens heb ik een zware depressie en ik heb rug klachten.

en tevens heb ik van geboorte astma.

ik ben dus niet in staat om te werken. mijn vraag is kan ik hier op afgekeurd worden en waar en hoe?

alvast bedankt
anoniem_121398 wijzigde dit bericht op 21-02-2011 11:39
Reden: spell fout
% gewijzigd
Waar leef je nu van dan?
Waar leef je nu van dan?
ik ben nu pas thuis voor de eerste week inwonend bij mijn moeder. ik had nog wat geld gespaard voordat ik terug kwam

en ik wilde weten of ik dus afgekeurd kan worden met deze klachten of dat ik me alleen een gewone uitkering kan aan vragen
Is er niet te werken aan al je lichamelijke tekortkomingen, zodat je mettertijd wel aan de slag kan?

Of wil je dat niet?
Afkeuren gebeurd bijna niet meer. De depressie en rugklachten zullen baar verwachting niet blijvend zijn.. Wil je graag afgekeurd worden?? Dat is ook geen pretje hoor..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lijkt me dat je (deels) wordt afgekeurd. Waarom wil je dat nu al weten eigenlijk? Dat zal toch snel genoeg duidelijk worden als je een uitkering gaat aanvragen?
Je kunt ook gaan kijken wat je nog wél kunt doen!

Als je 'gewoon' een uitkering aanvraagt moet je nl. óók gaan solliciteren! Ik vind dat je er nu wel erg makkelijk over doet.

Heb er verder geen verstand van, maar als ik jou was zou ik gewoon eens gaan neuzen bij UWV en DWI.
Waarom zou ze volgens jou worden afgekeurd hekje??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kun je wel afgekeurd worden als je geen arbeidsverleden hebt in Nederland? Afkeuren gaat meestal via ziek uit dienst bij een werkgever. Dan krijg je 2 jaar ziektewet en daarna gaat het keuringsproces spelen.

Als je hier nooit gewerkt hebt, wordt het dan geen bijstand i.p.v. WIA? Ik zou dus naar de gemeente gaan en bijstand aanvragen.

Wel ontzettend naar dat je zoveel beperkingen hebt.
Als je zoveel hinder hebt van je lichamelijke klachten, zou je zoals je nu ook kunt, werk kunnen zoeken waar je alleen maar met de pc moet werken.
@ biol, door alle kwalen en met name die blindheid. Denk niet volledig afgekeurd maar deels.
Wat ikbenanoniem zegt is ook nog eens zo.. Je vervalt dan in de bijstand...en zelfs de bijstand is niet bedoeld om in te blijven zitten...
Hoe deed je dat in het buitenland dan?
In welk buitenland heb je gewoond? Was je daar in loondienst? Was je daar verzekerd? Mag ik aannemen dat je onverzekerd naar het buitenland vertrokken bent?

In Nederland kun je waarschijnlijk alleen nog de WWB in. Misschien heb je nog recht op WIA ivm wat internationale verdragen.
...
Maar je kon wel werken in het buitenland?
@hekje het grootste deel van haar kwalen is niet blijvend. Een depressie kan natuurlijk jaren duren maar zal geen grond geven voor afkeuring. Rugklachten is zo vaag, ook daar zie ik geen afkeuring in. Ze leeft al 2 jaar met de gedeeltelijke blindheid. Is heel rot en vervelend maar ook dat zal geen grond tot afkeuring geven.

Met de nieuwe wetten en de invoering van de WGA/IVA is afkeuren iets dat zelden gebeurt..
Het lijkt mij dat je niet verzekerd was voor de WIA. Heb je wel arbeidsverleden in Nederland ipgebouwd? En in het buitenland? Was je daar nog ergens voor verzekerd.

In denk dat je bij de bijstand uitkomt. Dan dien je dus naar de gemeente te gaan waar je bent ingeschreven. Zij kunnen je verder adviseren.

Waar je ook terecht komt, ze zullen altijd kijken naar wat je nog wel kan.
Recht op WIA is er niet want dan wordt er gekeken naar wat je nog kan en wat je dan nog overhoudt van je vorige salaris. Dat werkverleden is er niet en dus vervalt het recht op WIA
Als je bij je moeder inwoont, hangt het denk ik ook van haar inkomen én van jouw leeftijd af of je überhaupt recht hebt op een uitkering, of dat zij geacht wordt jou te onderhouden.

(Of roep ik nu iets heel doms?)
quote:Lariba schreef op 21 februari 2011 @ 12:00:

Als je bij je moeder inwoont, hangt het denk ik ook van haar inkomen én van jouw leeftijd af of je überhaupt recht hebt op een uitkering, of dat zij geacht wordt jou te onderhouden.

(Of roep ik nu iets heel doms?)Ouders en kinderen hebben geen wederzijdse onderhoudsplicht. TO zou recht hebben op een lagere uitkering omdat ze woonkosten deelt, dat wel.
Waarom je nu af laten keuren terwijl je in het buitenland wel kon werken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het normbedrag van bijstand voor een alleenstaande is 50% van het minimumloon. Bijstand zou dus ongeveer 710 euro per maand zijn (en misschien gekort worden voor het inwonen).

Als TO jonger is dan 27 zal ze een traject naar werk aangeboden krijgen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 21 februari 2011 @ 12:03:

[...]

Ouders en kinderen hebben geen wederzijdse onderhoudsplicht. TO zou recht hebben op een lagere uitkering omdat ze woonkosten deelt, dat wel.OK, weer wat geleerd.
Hier kan ik slecht tegen. Mijn zwager heeft hetzelfde als jou, ga niet bij e pakken neerzitten. Hij heet er alles aangedaan om juist niet afgekeurd te worden, van thuiszitten word je niet vrolijker, aangezien je al een depressie hebt. Ga eraan werken aan je depressie, en zoek een passende baan. Mijn zwager is inmiddels manager, van een zeer groot bedrijf. Dus als je echt wil kan alles. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven