Geld & Recht alle pijlers

Afsluiten warmte

14-12-2012 13:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een aantal maanden twee woningen, waarvan de ene te koop staat. Nu heb ik contact gehad met de warmte leverancier om de warmte af te sluiten, omdat we er geen gebruik van maken. Deze geeft aan dat het niet mogelijk is om ons contract te beeindigen, omdat je als koper van een koopwoning deze verplicht aangesloten moet hebben. Wij hebben het zonde om nu maandelijks de kosten te moeten betalen als we er geen gebruik van maken.

Nu is de vraag, mag dit wel? Ik bepaal toch zelf of iets aangesloten wil hebben of niet? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke sitautie?
quote:Anthonius schreef op 14 december 2012 @ 15:02:

Misschien ligt t aan mij hoor..

Maar vraagt niemand zich nou af waarom TO een huis heeft gekocht terwijl haar 1e huis nog niet verkocht is??

(Tenzij je bent gaan samenwonen en de 1 een huis achterlaat;)Dat was haar vraag toch niet.
quote:Anthonius schreef op 14 december 2012 @ 15:02:

Misschien ligt t aan mij hoor..

Maar vraagt niemand zich nou af waarom TO een huis heeft gekocht terwijl haar 1e huis nog niet verkocht is??

(Tenzij je bent gaan samenwonen en de 1 een huis achterlaat;)

Ik spaar huizen Anthonius.

Wat ben jij nieuwsgierig, maar als je het zo graag wilt weten mag je het ook gewoon rechtstreeks aan mij vragen
Bedankt voor jullie advies.

Loont toch om even aan anderen te vragen hoe en wat. Grote maatschappij zijn niet altijd te vertrouwen met hun mooie verhalen.
quote:bammetjebamie schreef op 14 december 2012 @ 14:18:

Een warmteleverancier? Is dat nieuw? IK heb wel gas en stroom en water.

Samen maakt dat dan warmte.

Ik wil ook een warmte leverancier!

Maar, je huis moet wel een beetje warm blijven hoor TO dus niet alles afsluiten.

Krijg je hele nare dingen van die je niet wil als je je huis nog verkopen wilt.

Geloof mij maar, Dat wil jij niet !!!!

Voor dat geld stook ik mijn woning warm voor 6 personen,koken wassen etc

Dat afsluiten is zeker geen goed idee want nieuw kopers willen weer warmte en moet duizenden euro,s betalen voor een aansluiting wat dan cashen ze even dubbel dat netwerk :(

Warmtenet,blokverwarming,stadsverwarming,biomassaverwarming etc... nooit aan beginnen altijd duurder dan gas zeker met de moderne Hre ketels van nu.
quote:SeptemberGirl schreef op 14 december 2012 @ 14:09:

Maar tijdens een bezichtiging, dan is het nu in deze koude wintermaanden toch wel fijn als het huis iets opgewarmd kan worden?

Een ijskoud huis verkoopt erg slecht, kopers zullen zich binnen in het huis niet prettig of gevoelsmatig welkom voelen, en zullen er minder lang willen rondkijken.

quote:mirabile schreef op 14 december 2012 @ 14:10:

Ik weet niet of ze het je kunnen verplichten zo'n contract te houden, maar volgens mij ben je wel verplicht je huis enigszins te onderhouden. Dus het op zijn minst zo te verwarmen dat er geen leidingen springen.

Zolang je netjes de rekening betaalt van alle kuubs water die er wegstromen, en de waterschade betaalt bij de buren, kan een huiseigenaar volgens mij niet verplicht worden zijn huis te verwarmen....

quote:srekeamar schreef op 14 december 2012 @ 14:13:

maar zij hebben waarschijnlijk wel een ketel voor warm water

Ik neem tenminste aan dat ze afwassen en af en toe douchen?Dat kan ook prima op gas hoor, of electrisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven