Algemeen Belasting Teruggave Topic
zaterdag 2 juni 2018 om 11:44
Omdat ze tot een jaar hebben om een definitieve te sturen. Ze proberen wel steeds vaker en sneller een definitieve te sturen. Met een voorlopige ontvang je het geld ook mits je terugkrijgt en er niks te verrekenen valt alleen is dit dan onder voorbehoud van de definitieve aanslag. Ik kreeg vorig jaar ook een voorlopige. Geld netjes gestort gekregen.. afgelopen februari kreeg ik pas de definitieve met de melding dat bijna 90% van het uitgekeerde bedrag weer terug moest naar de belastingdienst binnen 6 wekenWarmkopjethee schreef: ↑02-06-2018 09:34Maar stond er bij iemand dan ook dat je voorlopige aanslag eerst per post werd verstuurd? Dat staat er bij mij. Maar wanneer komt de definitieve dan? Snap de logica niet waarom ze niet gelijk een definitieve sturen. Het is al 2j juni..

zaterdag 2 juni 2018 om 12:54
Auw dat is minder.had je iets verkeerd ingevuld?hadden ze dan toch ook gelijk kunnen doen?Kiwiblossom schreef: ↑02-06-2018 11:44Omdat ze tot een jaar hebben om een definitieve te sturen. Ze proberen wel steeds vaker en sneller een definitieve te sturen. Met een voorlopige ontvang je het geld ook mits je terugkrijgt en er niks te verrekenen valt alleen is dit dan onder voorbehoud van de definitieve aanslag. Ik kreeg vorig jaar ook een voorlopige. Geld netjes gestort gekregen.. afgelopen februari kreeg ik pas de definitieve met de melding dat bijna 90% van het uitgekeerde bedrag weer terug moest naar de belastingdienst binnen 6 wekengelukkig nu wel gelijk een definitieve gekregen, maar ook dat mogen ze herroepen.
zaterdag 2 juni 2018 om 13:29
Naar mijn weten niet, heb de door hun vooraf ingevulde aangifte ingestuurd. Kreeg in januari bericht dat de inspecteur van mijn aangifte was afgeweken en februari het terug betaal bericht. De belastingdienst zei toen; omdat de deadline 1 juli is zijn ze verplicht iedereen voor die tijd een aanslag te sturen maar mogen ze ten alle tijden hiervan afwijken. Vandaar dat er dus ook vaak een voorlopige wordt gestuurd. Ach ik snap zoveel niet van de belastingdienst hoe ze te werk gaan. Vind het soms maar een ingewikkeld iets.Mariajohanna schreef: ↑02-06-2018 12:54Auw dat is minder.had je iets verkeerd ingevuld?hadden ze dan toch ook gelijk kunnen doen?

zaterdag 2 juni 2018 om 13:46

zaterdag 2 juni 2018 om 14:23
Dit heb ik ook! Denk dat ze er mee bezig zijn. Even geduld nog. Man had gisterenavond zijn definitieve aanslag (was eerst ook 15/3 en nu 27/5 voor het vastgestelde inkomen. Dagtekening 6 juni voor definitieve aanslag)
zaterdag 2 juni 2018 om 16:56
Ik had een week later de digitale, en pas na 2 weken de brief met de post, maar dat staat al ongeveer zes keer in dit topic.
zaterdag 2 juni 2018 om 18:48
zondag 3 juni 2018 om 13:32
Op de site staat een week. Een week is toch gewoon een week en niet zeven werkdagen?
zondag 3 juni 2018 om 15:42
Vandaag?Marjelle2506 schreef: ↑03-06-2018 15:13Ik heb ook 1 maart aangifte gedaan. Mijn inkomen is vastgesteld op 15 maart zoals bij een aantal van ons. Vandaag voorlopige aanslag binnen gekregen bij mijn overheid met dagtekening 8 juni. Inkomen staat nog steeds op 15 maart.
zondag 3 juni 2018 om 17:40
Vage shit bij Belastingdienst. Gisteren zag ik bij correspondentie dat er brief was verstuurd met verlopige aanslag. Nu kijk ik bij correspondentie en er staat ineens tussen mijn aangifte en de brief per post dat er digitale post is verstuurd op 27/5. Krijg net pas bericht van mijn overheid.....
1/3 aangifte. 15/3 vaststelling loon. Dagtekening 8 juni.
1/3 aangifte. 15/3 vaststelling loon. Dagtekening 8 juni.
zondag 3 juni 2018 om 18:14
Ja vandaag
zondag 3 juni 2018 om 19:34
Ik heb ook vandaag een mailtje van mijnoverheid gekregen.