Geld & Recht alle pijlers

Algemeen Belasting Teruggave Topic

02-05-2016 10:21 2546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum al belasting teruggave hebben ontvangen?

Ik krijg geld terug en zit erom te springen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Yes de brief is gister verzonden. Benieuwd wat de dag tekening is
Maar stond er bij iemand dan ook dat je voorlopige aanslag eerst per post werd verstuurd? Dat staat er bij mij. Maar wanneer komt de definitieve dan? Snap de logica niet waarom ze niet gelijk een definitieve sturen. Het is al 2j juni..
Warmkopjethee schreef:
02-06-2018 09:34
Maar stond er bij iemand dan ook dat je voorlopige aanslag eerst per post werd verstuurd? Dat staat er bij mij. Maar wanneer komt de definitieve dan? Snap de logica niet waarom ze niet gelijk een definitieve sturen. Het is al 2j juni..
Omdat ze tot een jaar hebben om een definitieve te sturen. Ze proberen wel steeds vaker en sneller een definitieve te sturen. Met een voorlopige ontvang je het geld ook mits je terugkrijgt en er niks te verrekenen valt alleen is dit dan onder voorbehoud van de definitieve aanslag. Ik kreeg vorig jaar ook een voorlopige. Geld netjes gestort gekregen.. afgelopen februari kreeg ik pas de definitieve met de melding dat bijna 90% van het uitgekeerde bedrag weer terug moest naar de belastingdienst binnen 6 weken :-$ gelukkig nu wel gelijk een definitieve gekregen, maar ook dat mogen ze herroepen.
Kiwiblossom schreef:
02-06-2018 11:44
Omdat ze tot een jaar hebben om een definitieve te sturen. Ze proberen wel steeds vaker en sneller een definitieve te sturen. Met een voorlopige ontvang je het geld ook mits je terugkrijgt en er niks te verrekenen valt alleen is dit dan onder voorbehoud van de definitieve aanslag. Ik kreeg vorig jaar ook een voorlopige. Geld netjes gestort gekregen.. afgelopen februari kreeg ik pas de definitieve met de melding dat bijna 90% van het uitgekeerde bedrag weer terug moest naar de belastingdienst binnen 6 weken :-$ gelukkig nu wel gelijk een definitieve gekregen, maar ook dat mogen ze herroepen.
Auw dat is minder.had je iets verkeerd ingevuld?hadden ze dan toch ook gelijk kunnen doen?
Helemaal niks hier nog

Geen bericht of wat dan ook

20-03 aangifte gedaan
Mariajohanna schreef:
02-06-2018 12:54
Auw dat is minder.had je iets verkeerd ingevuld?hadden ze dan toch ook gelijk kunnen doen?
Naar mijn weten niet, heb de door hun vooraf ingevulde aangifte ingestuurd. Kreeg in januari bericht dat de inspecteur van mijn aangifte was afgeweken en februari het terug betaal bericht. De belastingdienst zei toen; omdat de deadline 1 juli is zijn ze verplicht iedereen voor die tijd een aanslag te sturen maar mogen ze ten alle tijden hiervan afwijken. Vandaar dat er dus ook vaak een voorlopige wordt gestuurd. Ach ik snap zoveel niet van de belastingdienst hoe ze te werk gaan. Vind het soms maar een ingewikkeld iets. ;)
Zodan lekker makkelijk.hun maken de fout en dan kon je nog terug betalen ook stelletje ....... nee ik snap het ook niet hoe hun werken was het maar waar whahaha
Nou bel de krant..

Inkomen etc nog steeds 15-3 vastgesteld.. maaaar...

Er staat nu:

Voorlopige aanslag nav uw aangifte per post 1-6.

Verder zie ik niks, en ook niet in mijn overheid oid.

Wie weet Hoelang het nog duurt voor we de brief met dagtekening krijgen?
Zie trouwens dat ik vorig jaar eerst digitaal bericht had en 10 dagen later pas per post, maar toen stond het geld er al op..
daphjex schreef:
02-06-2018 13:46
Nou bel de krant..

Er staat nu:

Dit heb ik ook! Denk dat ze er mee bezig zijn. Even geduld nog. Man had gisterenavond zijn definitieve aanslag (was eerst ook 15/3 en nu 27/5 voor het vastgestelde inkomen. Dagtekening 6 juni voor definitieve aanslag)
daphjex schreef:
02-06-2018 13:46
Nou bel de krant..

Er staat nu:

Ik had een week later de digitale, en pas na 2 weken de brief met de post, maar dat staat al ongeveer zes keer in dit topic.
Nou, mijn geld is er nog steeds niet, terwijl de 'binnen zeven dagen na dagtekening' inmiddels verstreken zijn! Dat is toch ook gek?
Drackie schreef:
02-06-2018 16:57
Nou, mijn geld is er nog steeds niet, terwijl de 'binnen zeven dagen na dagtekening' inmiddels verstreken zijn! Dat is toch ook gek?
Ze rekenen de weekend niet mee.
Drackie schreef:
02-06-2018 16:56
Ik had een week later de digitale, en pas na 2 weken de brief met de post, maar dat staat al ongeveer zes keer in dit topic.
Dat vermoeden had ik al, maar op de laatste 3 pagina's niet, en geen zin om alles door te zoeken. 😉
Ik heb hem nu ook! Voorlopige aanslag op 1 juni staat op de belastingdienst.nl, zal over een paar dagen dan wel in mijn overheid staan.

Klopte het dat je het dan binnen 10 dagen hebt?
RP7 schreef:
02-06-2018 19:20
Ik heb hem nu ook! Voorlopige aanslag op 1 juni staat op de belastingdienst.nl, zal over een paar dagen dan wel in mijn overheid staan.

Klopte het dat je het dan binnen 10 dagen hebt?
Ja dat klopt
Hallo vorige week stond dats de voorlopige aanslag per post was verstuurd. Gisteren met de normale post gekregen dus niet via sannd dag tekening 1 juni dus zal volgende week gestort worde
Mariajohanna schreef:
02-06-2018 17:21
Ze rekenen de weekend niet mee.
Op de site staat een week. Een week is toch gewoon een week en niet zeven werkdagen?
daphjex schreef:
02-06-2018 18:48
Dat vermoeden had ik al, maar op de laatste 3 pagina's niet, en geen zin om alles door te zoeken. 😉
Op de vorige pagina schreef ik het nog, maar geeft niet hoor.
Ik heb ook 1 maart aangifte gedaan. Mijn inkomen is vastgesteld op 15 maart zoals bij een aantal van ons. Vandaag voorlopige aanslag binnen gekregen bij mijn overheid met dagtekening 8 juni. Inkomen staat nog steeds op 15 maart.
Marjelle2506 schreef:
03-06-2018 15:13
Ik heb ook 1 maart aangifte gedaan. Mijn inkomen is vastgesteld op 15 maart zoals bij een aantal van ons. Vandaag voorlopige aanslag binnen gekregen bij mijn overheid met dagtekening 8 juni. Inkomen staat nog steeds op 15 maart.
Vandaag?
Vage shit bij Belastingdienst. Gisteren zag ik bij correspondentie dat er brief was verstuurd met verlopige aanslag. Nu kijk ik bij correspondentie en er staat ineens tussen mijn aangifte en de brief per post dat er digitale post is verstuurd op 27/5. Krijg net pas bericht van mijn overheid.....

1/3 aangifte. 15/3 vaststelling loon. Dagtekening 8 juni.
Mariajohanna schreef:
03-06-2018 15:42
Vandaag?
Ja vandaag
Drackie schreef:
03-06-2018 13:32
Op de site staat een week. Een week is toch gewoon een week en niet zeven werkdagen?
Klopt, geen 7 werkdagen maar gewoon 7 dagen. Dus weekend telt wel degelijk mee..
Marjelle2506 schreef:
03-06-2018 18:14
Ja vandaag
Ik heb ook vandaag een mailtje van mijnoverheid gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven