Geld & Recht alle pijlers

Arbeidsongeschiktheidsverzekering in NL - werken buitenland

28-03-2019 18:20 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering in Nederland bij werken in het buitenland?

Wat zijn goede verzekeringen/maatschappijen en waar moet ik op letten? Ik vraag me ook af wat de kosten zijn en of het überhaupt een goed idee is om zo'n verzekering af te sluiten. Iemand tips of ervaring?
anoniem_384434 wijzigde dit bericht op 27-05-2019 15:24
33.92% gewijzigd
effe googlen op expatverzekeringen en aanbieders bellen voor meer info.
Kijk ook wat je met je AOW wil doen. Je hoeft geen premie te betalen, maar dan wordt je voor elk jaar dat je weg bent geweest 1% gekort later.
Als je wel wil blijven betalen moet je dit van te voren aanvragen.
xiongmao schreef:
28-03-2019 20:09
Kijk ook wat je met je AOW wil doen. Je hoeft geen premie te betalen, maar dan wordt je voor elk jaar dat je weg bent geweest 1% gekort later.
Dankje, panda. Van de AOW ben ik op de hoogte. Ik heb het uitgerekend, maar in mijn geval is het niet waard om premie in NL te betalen.
xiongmao schreef:
28-03-2019 20:09
Die korting is 2% per jaar.
Het gekke is dat de premie afhankelijk is van je laatst verdiende inkomen. Was bij mij bizar hoog, dan kun je beter zelf sparen.
prinses30 wijzigde dit bericht op 03-04-2019 05:12
Reden: typo
0.23% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven