arbeidsvoorwaardengesprek
woensdag 17 november 2010 om 11:38
Hallo dames,
Vanmiddag heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn nieuwe baan. Ik heb twee jaar relevante ervaring.
De salarissen vallen onder de CAO VVT.
Nu zit ik al twee jaar in de aanloopschaal, is dit normaal? Is het redelijk om te vragen om bij de tweede trede ingedeeld te worden bij mijn nieuwe baan, en dus trede 0 en 1 over te slaan (omdat ik in de aanloopschaal zat)?
Graag jullie mening/advies!
Vanmiddag heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn nieuwe baan. Ik heb twee jaar relevante ervaring.
De salarissen vallen onder de CAO VVT.
Nu zit ik al twee jaar in de aanloopschaal, is dit normaal? Is het redelijk om te vragen om bij de tweede trede ingedeeld te worden bij mijn nieuwe baan, en dus trede 0 en 1 over te slaan (omdat ik in de aanloopschaal zat)?
Graag jullie mening/advies!
woensdag 17 november 2010 om 12:00
woensdag 17 november 2010 om 12:01
Toevallig gister mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad. In mijn geval ben ik idd hoger ingedeeld dan een starter (alhoewel er niet met tredes werd gewerkt) op basis van 2 jaar ervaring en WO opleiding.
Bij mij werd er gevraagd wat mijn gedachten hierover waren en kon ik dit gewoon aangeven. Ik ga er vanuit dat ze van jou ook een reactie vragen, wees in dat geval eerlijk wat je graag wil, dan kan de werkgever altijd nog bepalen of hij/zij dit redelijk vindt.
Wat je vraagt klinkt mij redelijk en niet te ver gezocht dus ik zou zeggen go for it.
Bij mij werd er gevraagd wat mijn gedachten hierover waren en kon ik dit gewoon aangeven. Ik ga er vanuit dat ze van jou ook een reactie vragen, wees in dat geval eerlijk wat je graag wil, dan kan de werkgever altijd nog bepalen of hij/zij dit redelijk vindt.
Wat je vraagt klinkt mij redelijk en niet te ver gezocht dus ik zou zeggen go for it.
woensdag 17 november 2010 om 12:26
woensdag 17 november 2010 om 12:32
loonstrook laten zien hoeft niet, kunnen/mogen ze ook niet van je eisen. Dit stond in de info die mijn van het UWV kreeg (CWI, WERK .nl of hoe het ook mag heten):
Onderhandel pas na het aanbod van de baan, noem een bandbreedte en zeg niets over je laatst verdiende salaris.
Dit zijn een paar van de praktische tips waarmee je het allerbeste uit een salarisgesprek kunt halen. Je werkgever zal merken dat jij het heft in hand neemt en dat je precies weet wat je wil. Volg je deze adviezen dan doe je jezelf een enorm plezier.
Onderhandel pas na het aanbod van de baan, noem een bandbreedte en zeg niets over je laatst verdiende salaris.
Dit zijn een paar van de praktische tips waarmee je het allerbeste uit een salarisgesprek kunt halen. Je werkgever zal merken dat jij het heft in hand neemt en dat je precies weet wat je wil. Volg je deze adviezen dan doe je jezelf een enorm plezier.
woensdag 17 november 2010 om 13:50
Bij mensen die voorheen binnen dezelfde CAO hebben gewerkt in een vergelijkbare functie is bij bepaalde organisaties regel dat , als je middels een loonstrook kunt aantonen dat je in je vorige functie hoger in geschaald bent geweest dan het voorstel wat je van de nieuwe werkgever hebt gekregen, het oude en dus hogere salaris + een periodiek wordt toegekend.
Zo, even een zin erin.
Zo, even een zin erin.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 17 november 2010 om 13:55
als je binnen de branche wel natuurlijk maar dan hoeft de nieuwe wg de salaris strook toch niet te zien ? Maar goed. als je al 2 jaar in de aanloop schaal zit dan is het toch aannemelijk dat je daar dan uit wil bij je nieuwe functie. Ik heb geen idee hoeveel dat dan zou schelen maar lijkt me een prima onderhandelings punt wat de nieuwe wg ook wel snapt.
Is er geen schaal genoemd bij de vacature?
Is er geen schaal genoemd bij de vacature?