Geld & Recht alle pijlers

auto particulier verkopen?

20-11-2012 11:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens zelf een auto verkocht aan een andere particulier? Man heeft misschien kans op een baan met leaseauto en we hebben zelf een vrij nieuwe auto (1 jaar oud), die we dan wel kwijt willen.

Hoe doe je het als iemand een proefrit wil maken? Ga je dan mee? laat je ze een paspoort achterlaten (wat als die vals blijkt te zijn??)

En laat je contant betalen (gaat om een bedrag tussen de 17 en 20 duizend ws.).

Welke sites zijn goed om te adverteren? Of zijn er andere mogelijkheden?

Wie heeft ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het laatst gedaan. We kregen niet genoeg inruil naar ons zin en hebben hem op marktplaats gezet. We hebben nu meer gekregen dan de inruilwaarde. Niet zo heel veel, maar alle beetjes helpen. Én we kregen extra korting op de nieuwe auto, omdat we geen inruilexemplaar hadden. Onze winst was daarmee ongeveer 1500, door deze route te kiezen.

Bij ons thuis hebben ze achter onze computer het geld overgemaakt naar onze rekening (man keek mee, Rabobank dus betrouwbaar) en daarna is hij met de papieren meegegaan naar de Bruna en ze hebben hem naderhand weer afgezet bij huis. Hij is met de proefrit meegereden, de papieren waren op dat moment thuis.
Ik heb wel een keer mijn auto particulier via Marktplaats verkocht. Ging alleen om een veeeeeeel lager bedrag (EUR 200)

Ik ben gewoon mee geweest met de proefrit en heb de autopapieren zelf bijgehouden tot hij betaald had.

Samen naar het postkantoor om de auto over te laten schrijven en dan contact betalen. Ik zou in jullie geval ook gewoon contant laten betalen en dan zelf in de automaat bij de bank storten. Of dat hij het overmaakt via internet waar jullie bij zijn. Wel spannend voor zo'n groot bedrag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven