Geld & Recht alle pijlers

auto start niet, garantie?

29-11-2010 07:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit hier balend thuis... wil ik mijn auto starten, hoor ik alleen een vaag reutelend geluid...

Mijn auto heeft nog garantie tot februari 2011. Maar hoe moet ik mijn auto naar de garage krijgen? Mag ik die kosten op de garage verhalen?

Iemand ervaring mee?

PS: het gaat om een Toyota Aygo automaat
Ai, dat is balen. Bel jouw garage. Als het goed is komen ze naar je toe om te kijken wat het probleem is. Mocht het niet direct verholpen worden dan wordt de auto meegenomen naar de garage en krijg jij zo lang een leenauto. Dit is tenminste zoals het bij mijn garage werkt.

Succes.
Of je belt de Wegenwacht, ben je daar lid van?

Je zult niet de enige zijn...vandaag.
Ik had vorige week de accu kapot. Dat zal bij jou denk ik ook het probleem zijn. De accu kostte 54 euro. Ik denk dat je de reparatie aan je auto wel vergoed krijgt. Omdat je nog garantie hebt.

Wat een manier om de dag te beginnen he? Pffff.... succes!

En wegenwacht of garage bellen ja.
Ben er net achter gekomen dat Toyota een eigen pechdienst heeft. Ook al ben ik niet geregistreerd (had nog niet doorgegeven dat de auto van eigenaar was gewisseld) komen ze zo langs.

Ik ben benieuwd!
Als het goed is, is je probleem zo weer verholpen. Succes ermee!
Ah, kijk eens aan, mooi. Nu je dat zegt, dat heb ik bij mijn auto ook en die service geldt in binnen- en buitenland.

Afijn, hopelijk is het een kleinigheidje en kun je zo weer op pad.
Ligt vast en zeker aan de accu. Mijn garage is een keer, na ja, de monteur dan, met een accu naar mijn huis gekomen en heeft m ter plekke vervangen zonder voorijdkosten! Was een auto van 12 jaar oud!
Ikmwou zeggen gewoon de eigen pechdienst bellen, dan kome ze je wel helpen. hoe oud is je auto?
Zal de accu wel zijn... is vaak zo met de kou
De wegenwacht kun je bellen, de wachttijd zal vandaag wel oplopen. Zij hebben het druk, vooral met lege accu's.
Op je accu zal je waarschijnlijk geen garantie krijgen. Als je zelf je lichten aan laat staan of je radio aan laat, dan loopt je accu ook langzaam leeg. Een garage kan niet bepalen of je accu daarom leeg is, of omdat het een slechte accu is. Accu's vallen vaak buiten de garantie.

Als je al gratis een nieuwe accu krijgt van de garage, dan is dat puur service. Maar in dit seizoen kunnen ze er genoeg aan verdienen.
schaam schaam...

pechdienst langs geweest... auto met startkabels aan de praat gekregen... naar de garage gegaan...

'Tja mevrouw, u moet natuurlijk wel de binnenverlichting uitzetten'.... aaargh!!! Schaam schaam...

Gelukkig kon de monteur er hartelijk om lachen, ik hoefde helemaal niets te betalen! Dus ik ga die goede man een vlaai sturen voor de moeite :-)
hihi gelukkig kun je er zelf ook om lachen

Eigenlijk heel fijn dat het daar aan lag! En wat lief dat je die man een vlaai gaat sturen!
Dat is zeker heel netjes van de garage. Kan me zo voorstellen dat je vanmorgen de zoveelste was. Een vlaai zullen de heren vast wel waarderen. Vergeet bij je volgende reparatie niet te vermelden dat jij de vlaaien-mevoruw bent haha.
Grinnik.

Attent van je dat je een vlaai laat bezorgen. Dat je verder maar een zorgeloze winter mag hebben.
quote:1eendje schreef op 29 november 2010 @ 07:41:

Ben er net achter gekomen dat Toyota een eigen pechdienst heeft. Ook al ben ik niet geregistreerd (had nog niet doorgegeven dat de auto van eigenaar was gewisseld) komen ze zo langs.

Ik ben benieuwd!Dat wilde ik net schrijven dat ze dat hebben. Hopen dat ze snel komen/zijn geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven