Geld & Recht alle pijlers

auto uitlenen?

18-07-2011 22:56 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mn zus vroeg pas voor de tweede keer of ze mn auto mocht lenen omdat ze die van haar die dag niet had. Heb mezelf de ruimte gegeven en gezegd dat ik er even over na moest denken. Ik ben nl bang dat als er iets gebeurd met mn auto ik met mn no-claim ga zakken. Ik heb pas sinds 3 jaar een auto op mn naam staan dus veel no-claim heb ik nog niet opgebouwd. Ze heeft niet veel geld dus ik ben bang dat ik zelf voor de kosten opdraai. Ze heeft wel een vriend die met geld smijt maar kan er niet op rekenen dat hij het gaat betalen. Lenen jullie makkelijk je auto uit?
quote:alexisss schreef op 18 juli 2011 @ 23:13:

[...]

In mijn ogen bedonderen bloedverwanten elkaar niet.

Mooi, echt! Ik zou willen dat ik dat soort bloedverwanten had.

Ik weet niet of ik mijn auto zou uitlenen. De enige die dat eventueel zou willen is een geschifte bloedverwant. Ik ken eigenlijk verder niemand zonder auto, geloof ik.
quote:alexisss schreef op 18 juli 2011 @ 23:13:

[...]

In mijn ogen bedonderen bloedverwanten elkaar niet. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen het geval is.Heeft niks met bedonderen te maken, maar of ze het kunnen betalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:winky1978 schreef op 18 juli 2011 @ 23:27:

Ik ben er natuurlijk superzuinig op, maar ze heeft het nooit over de verzekering ofzo gehad.Maar stel nou dat......... Zou jij dan voor een aantal jaren het verschil betalen als ze terugvalt in haar no-claim?
quote:ritmeester schreef op 19 juli 2011 @ 00:31:

[...]

Mooi, echt! Ik zou willen dat ik dat soort bloedverwanten had.

Ik weet niet of ik mijn auto zou uitlenen. De enige die dat eventueel zou willen is een geschifte bloedverwant. Ik ken eigenlijk verder niemand zonder auto, geloof ik.

Ik weet het, ben gezegend met mijn familie

Bianca, als zij het niet zouden kunnen betalen en ik wel dan zouden ze mijn auto alsnog mee krijgen.
quote:alexisss schreef op 19 juli 2011 @ 00:38:

[...]

Bianca, als zij het niet zouden kunnen betalen en ik wel dan zouden ze mijn auto alsnog mee krijgen.En hoe oud is jouw auto / wat is de dagwaarde van je auto en hoeveel zou je terugvallen? Of is dat ook niet relevant?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2011 @ 01:14:

[...]

En hoe oud is jouw auto / wat is de dagwaarde van je auto en hoeveel zou je terugvallen? Of is dat ook niet relevant?Al zou ik mijn auto net hebben opgehaald van de dealer en in de hoogste no claim tree zitten dan zouden ze hem nog van me mogen lenen.
quote:alexisss schreef op 19 juli 2011 @ 01:17:

[...]

Al zou ik mijn auto net hebben opgehaald van de dealer en in de hoogste no claim tree zitten dan zouden ze hem nog van me mogen lenen.Ook als je weet dat ze voor geen meter kunnen inparkeren? Of hem net altijd te dicht op een andere auto parkeren? Of weleens met een slokkie op gaan rijden? Of in je auto roken terwijl jij niet rookt? Gewoon " no matter what " ?
Ik vind het echt ongelooflijk dat je je auto niet uit wilt lenen aan je zus. En alleen maar omdat je bang bent dat er wat gebeurt.
quote:PoisenIvy schreef op 18 juli 2011 @ 23:23:

ben daar helemaal niet moeilijk in. familie en goede vrienden mogen de auto altijd meenemen als ik hem niet nodig heb. Heb zelf wat krassen veroorzaakt en paaltje achter geraakt, maar vind dat ik nog steeds een leuk dingetje heb. Geen idee hoe met verzekering zit, even bellen is zo gebeurd. En, ook al vind ik dat vanzelfsprekend, boetes en benzine zijn voor eigen rekening.

Overigens zal ik niet snel een auto van iemand anders lenen. Van mijn ouders durf ik het wel, daar houdt het een beetje mee op. Voor mijzelf hanteer ik de regel dat ik alleen dingen leen van anderen die ik, indien nodig ook kan betalen als er iets kapot gaat.En mijn bankrekening is iets te beperkt op dit moment...Precies zou zou het ook moeten zijn vind ik.
quote:kipkerrie schreef op 18 juli 2011 @ 23:08:

Ik heb mijn auto eens uitgeleend aan iemand waarvan ik dacht dat het een vriend was. Hij was ermee op vakantie gegaan en had daar de remmen gesloopt (niet zichtbaar dus, maar hij wist het wel). Sorry TO, volledig offtopic, maar hoe sloop je de remmen? Die van mij piepen - ik ben laatst in de neutraal de berg afgereden en toen gingen de remmen stinken, kan het daardoor komen? Is dat slecht voor de auto? (Ben echt een leek op dat gebied)
quote:Zanne schreef op 19 juli 2011 @ 01:23:

Ik vind het echt ongelooflijk dat je je auto niet uit wilt lenen aan je zus. En alleen maar omdat je bang bent dat er wat gebeurt.Als je nét zelf je auto'tje betalen kunt .....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2011 @ 01:26:

[...]

Als je nét zelf je auto'tje betalen kunt .....Dan wat?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2011 @ 01:21:

[...]

Ook als je weet dat ze voor geen meter kunnen inparkeren? Of hem net altijd te dicht op een andere auto parkeren? Of weleens met een slokkie op gaan rijden? Of in je auto roken terwijl jij niet rookt? Gewoon " no matter what " ?De grens ligt bij rijden met een slok op (toevoeging: dat is meer omdat ik niet vind dat je andere weggebruikers bloot moet stellen aan jouw dronken rij-capaciteiten) en roken in de auto. Maar goed, ik ga uit van mijn eigen familie hè. Ik weet dat ze zorgvuldig met spullen van anderen omgaan en nooit moedwillig of door roekeloosheid iets in de vernieling zullen draaien. Een ongeluk(je) kan iedereen gebeuren. Heb ook weleens achteruit een boom of een paaltje geraakt. Niemand is heilig wat dat betreft. Dus om iemand je auto niet te lenen omdat ze "geen" geld hebben om nog niet veroorzaakte schade te betalen vind ik wat wonderlijk.
Ik vind het ook iets anders of je een oude barrel hebt ( en je die drie keer vervangen kunt qua spaarcenten ) of dat je je spaarrekening op hebt gemaakt aan een nieuwe ( of hoogst haalbare qua betaalbaarheid ) .
quote:alexisss schreef op 19 juli 2011 @ 01:17:

[...]

Al zou ik mijn auto net hebben opgehaald van de dealer en in de hoogste no claim tree zitten dan zouden ze hem nog van me mogen lenen.Ja zo ga ik ook met mijn familie en vrienden om. Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet doen alleen maar vanwege geld.
quote:alexisss schreef op 19 juli 2011 @ 01:28:

[...]

Dus om iemand je auto niet te lenen omdat ze "geen" geld hebben om nog niet veroorzaakte schade te betalen vind ik wat wonderlijk.

Dat ligt wat mij betreft helemaal aan mijn eigen bankrekening.

Ik zelf heb niet zoveel met auto's, maar mijn man heeft een week pijn in zijn buik van elke kras of pit. Dus elke kras of pit wordt hier gemaakt.

Dus stel dat mijn zus mijn auto leent en een ander ( dader op kerkhof ) maakt er een pit in dan kost ons dat een poep centen. Wat niet altijd " uitkomt " .
quote:Zanne schreef op 19 juli 2011 @ 01:30:

[...]

Ja zo ga ik ook met mijn familie en vrienden om. Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet doen alleen maar vanwege geld.Ik ook niet. Maar goed, ik weet van mezelf dat ik me aan het extreme eind van vrijgevigheid richting vrienden/familie bevind. Ik heb geleerd dat niet iedereen zo in elkaar zit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2011 @ 01:31:

[...]

Ik zelf heb niet zoveel met auto's, maar mijn man heeft een week pijn in zijn buik van elke kras of pit. Dus elke kras of pit wordt hier gemaakt.

Dus stel dat mijn zus mijn auto leent en een ander ( dader op kerkhof ) maakt er een pit in dan kost ons dat een poep centen. Wat niet altijd " uitkomt " .

Stel dat, stel dit...

Dus omdat iemand eventueel een krasje zou kunnen maken op jouw auto, leen jij je auto niet uit terwijl een vriend of familielid vraagt of hij je auto mag lenen? Ik ga er van uit dat als iemand je vraagt om een auto te lenen dit niet is om een gezellig tochtje te maken, maar om dringende redenen.

Ik begrijp dat echt niet hoor.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2011 @ 01:31:

[...]

Dus stel dat mijn zus mijn auto leent en een ander ( dader op kerkhof ) maakt er een pit in dan kost ons dat een poep centen. Wat niet altijd " uitkomt " .Als je zelf met de auto rijdt dan kan dat je nou eenmaal ook gebeuren. Als je wil dat je auto spic en span blijft moet je hem in de garage laten staan en als een baby vertroetelen.
quote:alexisss schreef op 19 juli 2011 @ 01:33:

[...]

Ik ook niet. Maar goed, ik weet van mezelf dat ik me aan het extreme eind van vrijgevigheid richting vrienden/familie bevind. Ik heb geleerd dat niet iedereen zo in elkaar zit.Ik denk er precies zo over als jij. Aan familie en beste vriendin leen ik echt alles uit.
Jeez wat doen jullie moeilijk.. En als jij een x zelf een probleem hebt met je auto t wel gek vinden als je zelf 'nee' krijgt?!

Brokken is gewoon dokken en uitlenen aan je dierbaren joh..
Internagelaktisch
Ik kan niet quoten via mijn mobiel. Die jongen was zonder op te letten keihard aan het rijden met mijn auto. Reed vervolgens op en file in en moest uit alle macht remmen. Toen is de remklauw blijven hangen en hij heeft, ondanks dat hij merkte dat er iets niet in orde was, het verzwegen. En toen hij net ging doen alsof ik een verhuurbedijf was, was de vriendschap wel over. Niks bedankt voor het lenen, alleen 'je hebt zelf de auto zo geaccepteerd'.
Mijn andere vrienden heb ik trouwens wel 100% vertrouwen in en mogen mijn auto wel lenen. Maar bij deze jongen had ik al een slecht gevoel over het uitlenen en dat bleek te kloppen.
Jee, lullig kipkerrie! Bedankt voor je antwoord, had niet verwacht dat je nog wakker zou zijn

(Geen idee wat een remklauw is trouwens, even googelen )
Ik weet het ook niet precies. Het is al een tijdje geleden. Was al bijna aan het slapen, maar schrok wakker van een enorm kabaal, de katten gooiden de koektrommel van de kast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven