Autodelen, is dat wel een slim idee?

woensdag 17 augustus 2011 om 11:22
Ik reis zelf altijd met openbaar vervoer, maar soms wordt het een erg lang en omslachtig traject. Daarom zit ik eraan te denken om in die situaties met de auto te gaan, via autodelen. Er is alleen één probleem: sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald (met moeite) heb ik bijna niet meer autogereden. En ik vind het nu doodeng!
Verder ben ik ook benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben met autodelen.
Verder ben ik ook benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben met autodelen.
woensdag 17 augustus 2011 om 11:29
Als je autorijden eng vindt dan zou ik niet zomaar gaan rijden, want angst is altijd een slechte raadgever.
Ga eens langs bij een goede rijschool, vertel daar je verhaal (waar ben je bang voor, welke situaties etc.)
Die kunnen je daar met 1 of 2 lessen doorheen loodsen.
Het auto delen is iets waar ik niet bekend mee ben, maar ik zie die auto's op heel veel plekken in de grote steden staan en er komen steeds meer van die plekken.
Dus denk ik dat het wel werkt.
Ga eens langs bij een goede rijschool, vertel daar je verhaal (waar ben je bang voor, welke situaties etc.)
Die kunnen je daar met 1 of 2 lessen doorheen loodsen.
Het auto delen is iets waar ik niet bekend mee ben, maar ik zie die auto's op heel veel plekken in de grote steden staan en er komen steeds meer van die plekken.
Dus denk ik dat het wel werkt.

woensdag 17 augustus 2011 om 11:36
Ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van autodelen en dat beviel prima.
Ik had toen ook al heel lang niet meer gereden en heb 3 lessen afgesproken. Maar na 1 les zei de instructrice dat ik best die andere twee lessen mocht doen, maar dat het niet nodig was, omdat ik prima reed. Daarna had ik weer genoeg vertrouwen in mijn rijkunst.
Ik had toen ook al heel lang niet meer gereden en heb 3 lessen afgesproken. Maar na 1 les zei de instructrice dat ik best die andere twee lessen mocht doen, maar dat het niet nodig was, omdat ik prima reed. Daarna had ik weer genoeg vertrouwen in mijn rijkunst.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning