Autoverzekering met korting voor goed rijgedrag
maandag 29 september 2025 om 13:05
Mijn huidige autoverzekering (Centraal Beheer) wordt zelfs met collectiviteitskorting best wel duur. Die van de ANWB is een stuk goedkoper (ik ben ook lid) en je kunt nog extra korting krijgen op basis van je rijgedrag. Ze leveren dan een kastje dat je in de auto moet leggen en wat je rijgedrag monitort en daaraan punten toekent. Het is overigens ook mogelijk dat je moet bijbetalen als je niet volgens het boekje rijdt.
De korting is fijn, maar ik kan niet goed inschatten hoe dit zou uitpakken. Ik ga soms wel een paar km te hard en met het verkeer hier in de spits moet ik ook regelmatig plotseling remmen (fietsende pubers). Plus natuurlijk het feit dat ze dan alles van je kunnen zien.
Is er hier iemand met die verzekering die wat meer kan toelichten over hoe dat in de praktijk werkt?
De korting is fijn, maar ik kan niet goed inschatten hoe dit zou uitpakken. Ik ga soms wel een paar km te hard en met het verkeer hier in de spits moet ik ook regelmatig plotseling remmen (fietsende pubers). Plus natuurlijk het feit dat ze dan alles van je kunnen zien.
Is er hier iemand met die verzekering die wat meer kan toelichten over hoe dat in de praktijk werkt?
maandag 29 september 2025 om 14:04
"Pas maar op: je kunt nu ook een snelheidsboete krijgen van de ANWB"
https://topgear.nl/autonieuws/je-kunt-o ... wb-krijgen
In dit artikel wordt beschreven dat de persoon te hard reed op een afrit, en dat de ANWB vervolgens gelijk de korting liet vervallen.
https://topgear.nl/autonieuws/je-kunt-o ... wb-krijgen
In dit artikel wordt beschreven dat de persoon te hard reed op een afrit, en dat de ANWB vervolgens gelijk de korting liet vervallen.
maandag 29 september 2025 om 14:10
Nooit doen. Zie een van de reacties in dat artikel!
“ Ja, en het kan nog erger! Volgens de kleine lettertjes kunnen ze na 3x ook je verzekering opzeggen! En probeer dan maar eens over te stappen naar een andere verzekering…”
Ik vind het ook een behoorlijke inbreuk op de privacy. Ze weten altijd precies waar je bent. Een hack een huppekee.
“ Ja, en het kan nog erger! Volgens de kleine lettertjes kunnen ze na 3x ook je verzekering opzeggen! En probeer dan maar eens over te stappen naar een andere verzekering…”
Ik vind het ook een behoorlijke inbreuk op de privacy. Ze weten altijd precies waar je bent. Een hack een huppekee.
maandag 29 september 2025 om 15:20
maandag 29 september 2025 om 15:32
Wij hebben het wel en meestal ook de maximale korting, maar we rijden nooit te hard en vrij voorzichtig. Ik vind het absoluut een nadeel dat je het meteen aan je punten ziet als je een keer flink remt.
En hij zeurt als je een tijd niet gereden hebt. Dan raak je je korting ook kwijt.
Hij registreert het tegenwoordig ook niet meer als ik rijd, alleen als man rijdt, althans, alleen als zijn telefoon mee is.
En hij zeurt als je een tijd niet gereden hebt. Dan raak je je korting ook kwijt.
Hij registreert het tegenwoordig ook niet meer als ik rijd, alleen als man rijdt, althans, alleen als zijn telefoon mee is.
maandag 29 september 2025 om 15:46
Wat belachelijk! Alsof je er altijd iets aan kunt doen dat je stevig moet remmen. Zolang je alsnog op tijd stil staat, hield je genoeg afstand, dus waar hebben ze het dan over?Wombat schreef: ↑29-09-2025 15:32Wij hebben het wel en meestal ook de maximale korting, maar we rijden nooit te hard en vrij voorzichtig. Ik vind het absoluut een nadeel dat je het meteen aan je punten ziet als je een keer flink remt.
Ik heb ook niks te verbergen, maar ik zou echt niet zo gevolgd willen worden.
maandag 29 september 2025 om 16:00
Ik vind het zelfs gevaarlijk, mensen die niet hard mogen remmen of snel optrekken als dat nodig is, van hun verzekering.
Zou je ook een ziektekostenverzekering nemen met een app op je telefoon die alles registreert dat je doet, omdat het misschien een tientje goedkoper is?
Op de bank zitten, hardlopen, skiën, hockey, laat naar bed gaan,...?
Zou je ook een ziektekostenverzekering nemen met een app op je telefoon die alles registreert dat je doet, omdat het misschien een tientje goedkoper is?
Op de bank zitten, hardlopen, skiën, hockey, laat naar bed gaan,...?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 29 september 2025 om 16:11
Mijn verzekering heeft ook een systeem voor beloning voor goed gedrag en "straf" voor slecht gedrag. Maar ik heb geen kastje in de auto of een app die me volgt. Het bonus/malus systeem, waarbij je steeds een trede opschuift bij een schadevrij jaar of een aantal tredes naar beneden als je wel schade rijdt.
maandag 29 september 2025 om 16:26
maandag 29 september 2025 om 16:33
Dit, ik zou dit echt nooit doen. Je bent bij het afsluiten van een nieuwe verzekering verplicht om antwoord te geven op vragen, waaronder of een andere verzekeraar je ooit heeft opgezegd of geweigerd. Liegen is een misdrijf, en bij de waarheid kun je je nog wel verzekeren maar lang niet meer overal en voor een heel hoge premie. Dus nee ik betaal met liefde dan wat extra voor een verzekering zonder deze ongein.BuzzieBee schreef: ↑29-09-2025 14:10Nooit doen. Zie een van de reacties in dat artikel!
maandag 29 september 2025 om 18:57
Bij een kennis werd de verzekering opgezegd (hij had vermeld dat hij een paar jaar no-claim had maar dat was in het buitenland en hij had geen bewijsstukken ingeleverd ondanks herinnering) maar hij kon voor een normaal tarief bij een andere verzekeraar terecht.Solsol schreef: ↑29-09-2025 16:33Dit, ik zou dit echt nooit doen. Je bent bij het afsluiten van een nieuwe verzekering verplicht om antwoord te geven op vragen, waaronder of een andere verzekeraar je ooit heeft opgezegd of geweigerd. Liegen is een misdrijf, en bij de waarheid kun je je nog wel verzekeren maar lang niet meer overal en voor een heel hoge premie. Dus nee ik betaal met liefde dan wat extra voor een verzekering zonder deze ongein.
Zonder veel gedoe: uitgelegd aan de telefoniste op zaterdag, en zaterdagmiddag was het goedgekeurd terwijl de risico-beoordelaars in het weekeinde niet werkten.
Dus ik denk dat andere verzekeraars je wel accepteren als dit de reden is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
maandag 29 september 2025 om 19:17
Je krijgt bij deze ook geen straf hoor. Je begint standaard met 10% korting en die kun je verliezen.
maandag 29 september 2025 om 19:22
Jaren geleden al eens geprobeerd toen het net nieuw was
Weken netjes gereden (zoals altijd:) ). Wachten op de uitslag. Deed ie het niet op mijn telefoon. En dat hadden ze me van tevoren kunnen vertellen. Meteen opgezegd.
Nu zou ik het ook echt niet meer doen om redenen die hierboven al genoemd zijn.
Weken netjes gereden (zoals altijd:) ). Wachten op de uitslag. Deed ie het niet op mijn telefoon. En dat hadden ze me van tevoren kunnen vertellen. Meteen opgezegd.
Nu zou ik het ook echt niet meer doen om redenen die hierboven al genoemd zijn.
maandag 29 september 2025 om 19:30
maandag 29 september 2025 om 21:04
Ik zou dit echt nooit doen. Bij ons op het werk was er op een gegeven moment ook zo'n voorstel van de leasemaatschappij en daar zijn we toen als OR ook voor gaan liggen. Er zijn zoveel onvoorziene situaties die uiteindelijk negatief kunnen uitpakken als dat wordt geregistreerd door zo'n kastje, terwijl die helemaal niet altijd negatief voor de verkeersveiligheid hoeven te zijn. Ik kan me zelfs voorstellen dat de aanwezigheid van zo'n kastje voor overdreven voorzichtigheid kan zorgen (uit angst voor een hogere premie) dat het juist het tegenovergestelde bereikt).
maandag 29 september 2025 om 23:24
Ik gebruik google maps op mijn telefoon. Dan zet ik de locatie aan. Na gebruik van maps zet ik het meteen weer uit.
Liefst zou ik dat ook niet doen, maar google maps is te handig.
Ik probeer e.e.a. inderdaad zoveel mogelijk te voorkomen ja.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in