Bandbreedte en ouderschapsverlof
dinsdag 5 juli 2011 om 11:29
Om een heel lang verhaal korter te maken.
Ik werk in een filiaal van een grote winkelketen.
Ik heb 28 contract uren, maar sinds ik bevallen ben werk ik 24 uur en heb ik 4 uur ouderschapsverlof opgenomen.
Dit ging niet zonder slag of stoot.
Blij waren ze er helemaal niet mee, maar ze zijn toch akkoord gegaan.
Zoals bij zoveel winkels heb ik te maken met 25% bandbreedte
Ik mag dus 25% boven en onder mijn contract uren ingezet worden.
Met gevolg dat ik dus nu structureel alsnog 28 uur werk per week.
Ik kan niets vinden in de cao of de bandbreedte ook 'mag' als je ouderschaps verlof hebt.
En voordat ik ze nog bozer maak en het hoofdkantoor bel, hoop ik dat 1 van jullie dit weet?
(forum mobiel, sorry voor kromme zinnen)
tnx
Ik werk in een filiaal van een grote winkelketen.
Ik heb 28 contract uren, maar sinds ik bevallen ben werk ik 24 uur en heb ik 4 uur ouderschapsverlof opgenomen.
Dit ging niet zonder slag of stoot.
Blij waren ze er helemaal niet mee, maar ze zijn toch akkoord gegaan.
Zoals bij zoveel winkels heb ik te maken met 25% bandbreedte
Ik mag dus 25% boven en onder mijn contract uren ingezet worden.
Met gevolg dat ik dus nu structureel alsnog 28 uur werk per week.
Ik kan niets vinden in de cao of de bandbreedte ook 'mag' als je ouderschaps verlof hebt.
En voordat ik ze nog bozer maak en het hoofdkantoor bel, hoop ik dat 1 van jullie dit weet?
(forum mobiel, sorry voor kromme zinnen)
tnx
dinsdag 5 juli 2011 om 13:18
dinsdag 5 juli 2011 om 13:20
Wat gebeurd er met de uren die je boven je contract uren werkt? Krijg je uitbetaald?
Ik ben niet deskundig, maar met een bandbreedte zou ik verwachten dat je gemiddeld op 24 uur per week uitkomt. In drukke perioden zou je dan meer uren werken en in rustige perioden wat minder.
Hoe ging het voor je ouderschapsverlof? Waar kwam je dan gemiddeld op uit?
Ik ben niet deskundig, maar met een bandbreedte zou ik verwachten dat je gemiddeld op 24 uur per week uitkomt. In drukke perioden zou je dan meer uren werken en in rustige perioden wat minder.
Hoe ging het voor je ouderschapsverlof? Waar kwam je dan gemiddeld op uit?
dinsdag 5 juli 2011 om 15:40
Sorry voor het late reageren, ben aan het werk, dus forum in mijn pauzes
voor mijn verlof werkte ik precies 28 uur.
Met een soort vaste dagen ook.
Nu word ik ingeroostert wanneer het hun uitkomt en dat is gemiddeld 30,5 uur per week
ik krijg tijd voor tijd
maar heb natuurlijk niet voor niets ouderschapsverlof opgenomen..
Ik moet ieder half jaar weer op het gemiddelde uitkomen, maar dat betekend dus dat ik dalijk een periode maar 2 dagen werk of nog minder.
Niet fijn aangezien het kdv gewoon doorgaat.
Ik vroeg me dus af, of ouderschapsverlof hierin nog wat betekend.
Want ik had het nu net zo goed niet op kunnen nemen
(en het riekt naar wegpesten eerlijk gezegd)
Vandaar de vraag
voor mijn verlof werkte ik precies 28 uur.
Met een soort vaste dagen ook.
Nu word ik ingeroostert wanneer het hun uitkomt en dat is gemiddeld 30,5 uur per week
ik krijg tijd voor tijd
maar heb natuurlijk niet voor niets ouderschapsverlof opgenomen..
Ik moet ieder half jaar weer op het gemiddelde uitkomen, maar dat betekend dus dat ik dalijk een periode maar 2 dagen werk of nog minder.
Niet fijn aangezien het kdv gewoon doorgaat.
Ik vroeg me dus af, of ouderschapsverlof hierin nog wat betekend.
Want ik had het nu net zo goed niet op kunnen nemen
(en het riekt naar wegpesten eerlijk gezegd)
Vandaar de vraag
dinsdag 5 juli 2011 om 22:45
Dat roosteren hangt eigenlijk weer van iets anders af: hoe is dat omschreven in je CAO of arbeidsovereenkomst? Is daar bijv. omschreven dat je vaste vrije dagen hebt? Als wat ze nu doen binnen de kaders past, dan doen ze niks verkeerd (ze hadden het ook kunnen doen als je geen ouderschapsverlof had opgenomen), al kan ik begrijpen dat het voelt als weggepest worden.
Het komt steeds meer voor, het werken binnen bandbreedtes. En daar horen plusuren (nu) en minuren (waarschijnlijk over een tijdje) bij. Dat is lastig combineren met kinderopvang inderdaad.
Worden jouw collega's wel volgens vaste patronen ingeroosterd?
Het komt steeds meer voor, het werken binnen bandbreedtes. En daar horen plusuren (nu) en minuren (waarschijnlijk over een tijdje) bij. Dat is lastig combineren met kinderopvang inderdaad.
Worden jouw collega's wel volgens vaste patronen ingeroosterd?