Geld & Recht alle pijlers

Beetje blij, was dat maar waar : (

15-06-2011 21:28 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet een beetje blij. Beetje pissig zelfs.

Ik heb via internet bij de webwinkel van XXXX afgelopen maand een aantal (kinder)kadootjes besteld. Volgens de website leveren ze na betaling binnen 1-5 werkdagen het pakket af bij TNT die op hun beurt meestal 1 a 2 dagen later leveren.. Ik heb gecontroleerd of het geld is afgeschreven en dat is per de 27e mei gebeurd. Volgens hun leveringsvoorwaarden, had ik ergens tussen eind mei en de eerste paar dagen van juni de spullen moeten ontvangen.

Ik heb er inmiddels 2 mailtjes aan gewaagd, waarop geen antwoord komt (1e mail is meer dan een week geleden). Verder heb ik diverse keren gebeld naar het telefoonnr. van hun vaste winkel in XXXXX en daar neemt niemand de telefoon op.

Er is dus wel ca. 40 euro afgeschreven en niks geleverd. Contact of reactie is niet mogelijk. Helaas heb ik dus (nog) geen kadootje voor mijn nichtje die deze week jarig is. Wat nu te doen? Kent iemand deze winkel in XXXXX en weet je toevallig of ze nog bestaan? Is er voor mij een manier om toch mijn geld terug te krijgen als er geen reactie komt (en hoe lang moet ik daar dan nog op wachten)?
Ik koop wel eens bij de gewone winkel van Beetje Blij, altijd prima service. Zelfs een cadeautje van 5 euro wordt echt prachtig ingepakt. Ik ben dus fan en ook erg benieuwd hoe dit nu bij jou afloopt.
Ik hoop het ook Bailey. Wat dat betreft is het super als Werner het onder de aandacht van de verkoper wil brengen. Ik neem aan dat hij/zij ook niet zit te wachten op niet zulke blije klanten. Daarom hoopte ik ook mensen te treffen hier op viva die de fysieke winkel kenden. Dan zouden zij nl. wel het beste weten of de zaak failliet is of niet (want een website in de lucht houden zegt niks over nog bestaan ja of nee). En blijkbaar is het winkeltje nog alive and kicking (gelukkig, want vind het ook een leuk zaakje. Althans, tot een paar dagen geleden in ieder geval)
Zal ik even de naam van de winkel weghalen dan?
Kan iemand de eigenaar dan ook vertellen dat ze een 'butlertray' probeert te verkopen, en geen 'butterlay'.

Ik ging verdorie echt even aan mezelf twijfelen of ik het al die jaren al verkeerd zei...
Haha Zaza, staat het er verkeerd?
Weer gebeld, er wordt nog steeds niet opgenomen. Verder gisteren via MP geprobeerd contact te leggen, maar ook daar (nog) geen reactie op gehad.
quote:schouderklopje schreef op 15 juni 2011 @ 22:10:

@Welpje, zo had ik dat in ieder geval wel geinterpreteerd, dat die 1-5 dagen indicatief is. Dus het kan 2 dagen zijn, 3 dagen, 4 dagen, maar ergens tussen 1 en 5. En als je aangeeft dat het snel binnen moet zijn voor een verjaardag ofzo, dat XXXX er dan rekening mee probeert te houden het eerder op 1 a 2 dagen neer te laten komen.Ik zou uit de zin ; "de levertijd is 1-5 dagen, dit is indicatief" het volgende lezen: de levertijd zal ongeveer 1 - 5 dagen in beslag nemen, dit is echter een indicatie. De levertijd kan oplopen tot 30 dagen.
quote:schouderklopje schreef op 15 juni 2011 @ 22:56:

Haha Zaza, staat het er verkeerd?

Op de website zelf slechts 3 keer geloof ik, maar ook in de advertentietitels op marktplaza en speurders enzo heet het een 'butterlay'.

(ik heb dus serieus even gegoogled of ik het verkeerd begrepen had. Zou niet de eerste keer zijn namelijk. )
quote:Pien252 schreef op 16 juni 2011 @ 17:10:

[...]

Ik zou uit de zin ; "de levertijd is 1-5 dagen, dit is indicatief" het volgende lezen: de levertijd zal ongeveer 1 - 5 dagen in beslag nemen, dit is echter een indicatie. De levertijd kan oplopen tot 30 dagen.Zo kan je het uitleggen Pien. Zo heb ik het echter niet begrepen. dat komt vooral door het woordje "wordt".

Er staat iets in de trant van: wordt binnen 1-5 dagen als pakket afgeleverd. Dat klinkt mij te stellig om het als indicatief te zien. Die dertig dagen zouden dan ook nergens op slaan, tenzij het probleem elders ligt (bij b.v. TNT).

Maar goed, nog steeds geen reactie, nog steeds geen telefoon opgenomen. Het lijkt wel alsof de verkoper gewoon niet in de winkel is (want dan neem je toch op?) en ook niet achter de computer zit, want dan lees je toch je mail?? Echter, op marktplaats wordt er wel geadverteerd. Hoe kan je nou zaken doen, als je stelselmatig niet reageert? Wat is er met die winkel aan de hand??
Ik heb de eigenaresse vanochtend gesproken op school. Ik heb het onder haar aandacht gebracht.
Ik heb net een reactie gekregen via de mail, ik copy/paste hem even hier:

Bedankt voor het toezenden van dit bericht. Klinkt allemaal niet zo mooi en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga er direct mee aan de slag en neem vandaag nog contact met haar op om het zo snel mogelijk op te lossen. Laat jij het haar even weten? Vriendelijk bedankt alvast.
Hai Werner,

mijn dank is groot, want ik heb inderdaad een bericht gehad van de eigenaresse. Ik denk echt dat dat door jouw toedoen is, want mail werd echt niet gelezen. Ze heeft iig netjes excuses aangeboden en dat dit zeker niet de normale gang van zaken is, etc. (omstandigheden dus)

Hehe, eindelijk en ook gelukkig. Ben ik in ieder geval uit de zenuwen dat ik niet mijn geld kwijt ben (is toch een flink bedrag voor mij) en niet alsog hals over kop een kadootje moet kopen. Het komt welliswaar te laat, maar dat is dan maar zo.

Erg bedankt iig!
quote:schouderklopje schreef op 15 juni 2011 @ 22:35:

@Snoopy, hoort bij de stappen die jij moet doorlopen ook niet ergens het doen van aangifte bij de politie? Als iemand niet levert en er wel betaald is, dan is dat toch eigenlijk diefstal? Of zie ik dat verkeerd?

Fijn dat het opgelost is, schouderklopje!

Voor de volledigheid antwoord ik ook nog even op jouw vraag (zie het nu pas). Over aangifte wordt helemaal niet gesproken door die jurist. Ik ga het eerst door middel van die brieven proberen en daarna, als dat niet helpt, kan ik inderdaad nog aangifte overwegen. Heb ik helemaal niet aan gedacht!
Fijn dat het opgelost is!
Graag gedaan schouderklopje. Zijn we toch nog een beetje blij.
Yep, beetje blij I am!

*of zij dan nog blij is met dit topic weet ik niet*
Schouderklopje, heb je inmiddels alles ontvangen?
Ja, ik heb het pakket ontvangen! Gelukkig de dag voor het feestje (ze heeft er haast mee gemaakt, fijn), dus het kado kon nog gegeven worden. En inderdaad, het kadootje was erg mooi verpakt!
quote:snoopy78 schreef op 17 juni 2011 @ 14:11:

[...]

Fijn dat het opgelost is, schouderklopje!

Voor de volledigheid antwoord ik ook nog even op jouw vraag (zie het nu pas). Over aangifte wordt helemaal niet gesproken door die jurist. Ik ga het eerst door middel van die brieven proberen en daarna, als dat niet helpt, kan ik inderdaad nog aangifte overwegen. Heb ik helemaal niet aan gedacht!

Mooi dat het opgelost is, Schouderklopje, en dat je geen stappen hoeft te ondernemen!!

Ik wilde toch nog even reageren op het berichtje van Snoopy. Dat je jurist het alleen heeft gehad over het ingebreke stellen, komt omdat dat allemaal via het overeenkomstenrecht gaat. Je kan inderdaad proberen aangifte te doen van oplichting/diefstal maar ik geloof niet dat de politie en het OM hier veel mee doet... Die hebben al genoeg andere zaken om af te handelen.
Schouderklopje,fijn dat het bij goed is gekomen. Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. Op 28 maart heeft mijn broer een loopfiets besteld ter waarde van ¤60,- maar na verschillende malen gebeld en gemaild te hebben nog steeds geen reactie. Ik heb ondertussen een dochter van 10 weken en de peetoom ( mijn broer) heeft maar een ander cadeau gekocht. Nadat ik deze reacties gelezen heb, weet ik in ieder geval dat de winkel wel bestaat, daar had ik dus mijn twijfels over.

@ Werner, ik lees dat jij een groot aandeel hebt gehad in het rechtzetten van de bestelling. Zou je misschien ook iets voor mij kunnen betekenen? Al is het maar dat ik ze te spreken krijg, wij willen namelijk ons geld terug. Dat cadeau is niet meer nodig!

Ik hoor het graag van je. Het zou in ieder geval ontzettend fijn zijn!

Gegroet Fieke
O, ik lees dat het ondertussen een jaar geleden is!

Toch hoop ik op een reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven