Vakantie tenerife tips.

23-10-2025 11:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan last minute een weeekje naar tenerife. ( ik en partner ).

Nu zoek ik tips.
Hotels, restaurants, waar kan je het beste zitten waar het nog aangenaam is qua klimaat.
Wat mogen we beslist niet missen.
We huren een auto dus we kunnen alle kanten op.

Wij willen het liefst ergens waar het levendig is met een leuke boulevard of centrum

Ik hoop dat er hier mensen zijn die al bekend met het eiland zijn en leuke tips door kunnen geven.
Ik vond La Laguna een heel leuk stadje. Wel een drama met parkeren. En de rit dwars door het eiland is gewoonweg prachtig. En natuurlijk die dure lift omhoog naar de top. Wel moet je dan goed tegen hoogte kunnen. Ik wilde na vijf minuten weer naar beneden. De rit van het zuiden naar Teide was ook echt heel mooi. Maar daar heb ik niet kunnen parkeren door alle parkeerdrama, wat wel een domper was.

Al met al: wel veel parkeergedoe. Druk druk druk. Ik was er ook in oktober/november.
Ik lees even mee - gisteren net vluchten geboekt voor eerste week februari. Verblijf en auto moeten we nog regelen, maar wij zoeken juist meer de rust op (wandelen) dus ik blijf liever weg van het zuiden. @Taskmasker dat parkeergedoe baart me wel zorgen. Ik had gehoopt dat het in het noorden wat rustiger zou zijn :|
Nothing happens for a reason
Mocht je het leuk vinden, er zit ook een geweldig zwempark op Tenerife: Siam Park!

Verder een excursie naar de Teide natuurlijk.
De boulevards en het toeristische deel zitten vooral in het zuidwesten.
Wanneer ga je TO? Op dit moment is het nog vrij warm.

Wil je verder in de winter mooi weer: verblijf in het zuiden. Los Cristianos en Playa de las Americas is erg druk, een stukje meer omhoog (vanaf La Caleta bv) wat minder.
Er zijn ook wat rustigere plekken, bv een beetje weg van de kust of wat hoger gelegen plekken. Hoger is echter ook wat minder warm.
Mooier is het noorden. In Puerto de la Cruz (veel Duitse toeristen) is het weer meestal goed, ga je hoger bv La Orotava, dan kouder en meer kans op regen.

Het nationale park El Teide mag je niet missen maar is inderdaad erg druk tegenwoordig. Als je ´s ochtends op tijd op pad gaat of juist aan het einde van de dag, moet het prima te doen zijn om op verschillende plekken te stoppen.

Parkeren, bv in La Laguna of Santa Cruz, kan inderdaad lastig zijn. Zoek vooraf een (betaalde) parkeerplaats/garage op, daar is meestal wel plek. En de kosten zijn over het algemeen niet hoog.

Wandelen: Barranco del Infierno is mooi maar vooraf reserveren. Anaga.
El Medano is bekend vanwege kite/wind surf. Wel lastig parkeren.
Lokale visrestaurants in Los Abrigos of Tajao.
Het noorden: Bajamar (lokaal), Puerto de la Cruz, La Orotava, Garachico.
Ik heb veel rondjes gereden en moest in Laguna 10 minuten lopen van het centrum parkeren. Op een soort modderpoel naast een park.

En ik denk dat ik het plaatsje verkeerd had waar ik helemaal niet kon parkeren. Maar het was een ontzettende slingerweg, ergens in het westen. En je kon niet keren, dus toen slingerde ik maar verder en verder en alle vluchtheuvels stonden ook vol met auto's. Tot ik tien minuten rijden verderop wel op een vluchtheuvel even kon uitpuffen en toen keren.

Het is een gedoetje. Maar absoluut de moeite waard. Zou het zo weer doen. Zo tof om zo door de bergen te rijden.
juliet64 schreef:
23-10-2025 12:24
Ik lees even mee - gisteren net vluchten geboekt voor eerste week februari. Verblijf en auto moeten we nog regelen, maar wij zoeken juist meer de rust op (wandelen) dus ik blijf liever weg van het zuiden. @Taskmasker dat parkeergedoe baart me wel zorgen. Ik had gehoopt dat het in het noorden wat rustiger zou zijn :|
Ik ben een paar jaar geleden in september naar het noorden van het eiland geweest en heb totaal geen parkeerdruk ervaren.
Het zuiden is vaak mooi weer, het noorden veel natter. In Playa las americas is wel wat te doen, vanaf los cristianos kun je er ook heen lopen. Wel veel Engelse toeristen.

Met de kabelbaan de teide op is leuk, je mag wel maar een uur boven blijven zonder vergunning en je moet kaartjes kopen met een tijdslot om naar boven te kunnen.

Masca konden we niet parkeren, daar zijn we doorgereden. Foutparkeerders werden op de bon geslingerd.

Dit restaurant in de middle of nowhere had erg lekker eten.
General masca, 1, 38489 Las Portelas, Santa Cruz de Tenerife, Spanje

Een boottrip met https://atlanticstartours.com/ was goed bevallen. De gids spreekt Nederlands.
juliet64 schreef:
23-10-2025 12:24
Parkeergarages zijn wel vaak betaald maar dan maar een euro per uur ofzo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven