Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties van instanties

04-05-2017 14:40 695 berichten
Er is een 'belachelijke acties van horeca- en winkelpersoneel'-topic, maar ik zag nergens een 'belachelijke acties van instanties'-topic. En aangezien je daar ook een hoop gekkigheid meemaakt, dacht ik: ik open dat topic even.



Geen discussietopic, gewoon om stoom af te kunnen blazen en te kunnen lachen/herkenning te kunnen vinden.
quote:Stokstaartjenl schreef op 05 mei 2017 @ 00:05:

Is de NS ook een instantie? Dat levert toch ook wel regelmatig mooie verhalen op. Met als hoogte/dieptepunt dat als je ondanks alle problemen e.d. als sardientjes in een trein staat, de omroeper gaat 'ach, u moet blij zijn dat wij rijden'. Tja, dat is toch wel het minste voor die 16 euro.





Hij zou eerder blij moeten zijn dat jij 16 euro hebt uitgegeven aan dat sardienenblik.

Zonder dat - lees: als de helft afhaakt - had hij op de duur geen job meer.



Als ze voor de zoveelste keer mijn ticket komen controleren op een trein met 10 minuten vertraging heb ik overigens soms zin om te zeggen "dit ticket zal getoond worden met een vermoedelijke vertraging van ongeveer 10 minuten ... wij danken u voor uw geduld".
quote:blueeyes*3 schreef op 04 mei 2017 @ 23:23:

Ik had tijdens mijn college tussen de tijd dat mijn trein aan hoorde te komen op het station en het tijdstip waarop de sprinter naar mijn bijbaantje vertrok 45 min. Dit haalde ik nooit. Toen ik dit bij een medewerker van de ns aangaf, was zijn eerste reactie 'bent u zelf wel op tijd?'.



Mijn antwoord was toen 'Schiphol-lijn'. Dit bleek afdoende te zijn om de voorgaande vraag ongedaan te maken.Ik snap helemaal niets van dit verhaal! Tijdens je college hoorde je je trein? Werd je college gegeven op een locatie vlak bij het station? En verder?
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 04 mei 2017 @ 23:52:

[...]





Och, ik had ook zoiets. Mijn moeder overleed totaal onverwacht op zondagmiddag, net 50 jaar oud. Op maandagochtend word ik door een of andere instantie gebeld, weet niet eens meer wie of wat het is. Ik nam huilend de telefoon op en die miep begint een heel verhaal. Ik begin nog harder te huilen en haal vervolgens hoorbaar nasnikkend diep adem om er met een bibberstemmetje uit te kunnen gooien:"mijn moeder is gister overleden, kunt u misschien volgende week terugbellen?"



Zegt dat takkewijf: "jaja, die smoes kende ik nog niet!"Wat erg. Waarschijnlijk ook zo van de kaart dat zo'n level van onbeschoftheid pas binnen komt als je hebt opgehangen en bij god niet meer weet wie of wat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft een beperking en gaat met een taxibus (leerlingenvervoer) naar school. In een weekend werd ze ziek, dus maandagmorgen belde ik naar het bedrijf dat door onze gemeente is ingehuurd om het leerlingenvervoer te regelen. Ze zouden het meteen aan de chauffeur doorgeven, en ik moest een bericht sturen als ze weer beter was. Prima! Ik appte ook nog even onze chauffeur, en die gaf aan al bericht te hebben gekregen.

Op woensdag kwam ik om 17.00 uur thuis van mijn werk, en ik hoorde van de oppas dat het al een stuk beter ging. Ook dochter zelf gaf aan dat ze de dag erna best weer naar school kon. Dus ik mail dat bedrijf (het was toen 17.30) en app ook weer de chauffeur.

De volgende morgen gaat om 7.00 uur de telefoon. Het taxibedrijf had nog geen betermelding ontvangen. Dus ik dat bedrijf gebeld met het verzoek even het taxibedrijf te bellen. Dat kon niet. De betermelding had voor 17.00 uur binnen moeten zijn.

Oke.

Dus ik zeg; goed, dan meld ik haar voor vandaag beter. We brengen haar vanmorgen zelf. En dan kan ze dus met de taxi terug naar huis.

Euh...nee mevrouw, we werken niet met halve dagen.

Ik kon hoog en laag springen, maar het was onmogelijk. Eind van het liedje was dat ze dus een dag extra vrij had.

Was dat op mijn werk ook maar zo; niet voor 17.00 uur beter gemeld? Dan hoef je dus de hele dag niet te komen.
quote:Starshine-2 schreef op 04 mei 2017 @ 23:36:

[...]



Oh douane-dingen....ik ging met de kinderen op vakantie zonder hun vader. Stomme toestemmingsverklaring invullen, want dat voorkomt kinderontvoering (tuurlijk). Uittreksels GBA à 7,50 per stuk erbij.....geen hond die er op schiphol om vraagt.

Oh ja, ik had per ongeluk in mijn handbagage een tube creme zitten; is niet gezien. Net als de strip paracetamol (zoon moest wel potje met kauwgum eruit halen, want dat leek op pillen). De strips ritalin waarvoor we een door de huisarts een verklaring in moesten laten vullen zijn ook niet gezien. Ik vraag me ernstig af waar het allemaal goed voor is geweest.Bedoel je bij vertrek? Dat is beveiliging. Geen douane. Of heb je het over de douane van het land waar je binnenkwam?
Alle reacties Link kopieren
Uwv. Ik ben sinds kort gedeeltelijk afgekeurd na ongeluk, heb gelukkig weer baan gevonden in eigen werkveld.

Dus nu uitkering en loon. Dat moet herberekend worden. Ik heb uiteraard wijzigings formulier ingediend. Krijg ik een onbegrijpelijke brief uit ander rayon wat haaks staat op eerder gegeven informatie (ook per brief).

Ik ben 3 weken bezig desbetreffende medewerker te spreken en toen dat lukte werd ik verweten dat ik die baan (wijziging dus) niet had doorgegeven. Ze was vrij agressief en liet me geen moment uitpraten. Uiteindelijk had ze door (en las ze de post/mail/dossier) en ik had gelijk. Geen sorry van haar kant.

We waren inmiddels 15 minuten verder. Toen kreeg ik kans mijn vragen over die brief te stellen. Ze viel me weer telkens in de rede en ontkende wat er in die brief stond en tevens mijn eerder gekregen informatie waarbij ze ook nog 2x een sneer naar haar collega gaf.

Ik heb nu gedeeltelijk antwoord op mijn vragen maar niets concreet.

Ik overweeg een klacht in te dienen.

Zo onbeschoft en onproffesioneel heb ik nog niet mee gemaakt.

(Ik laat nu aantal dingen achterwege ivm lengte en herkenbaarheid).
Alle reacties Link kopieren
En de NS.

Maar daar heb ik echt geen woorden meer voor.
Alle reacties Link kopieren
Er komt een hele oude ergernis boven....

Mijn jongste had schoolzwemmen en aan het eind van het seizoen mochten de kinderen die al A en B hadden dan zwemmen voor een certificaat. Het was een eigen certificaat van het zwembad waarop stond wat ze allemaal hadden geleerd. De ouders werden dan uitgenodigd om te kijken wat voor leuke dingen de kinderen hadden geleerd.... Over matten, onder matten, stokjes duiken enz.

Het was in groep 3 , dus best spannend...

Mini-Raveleijn deed super zn best en zwom alles foutloos. En ik stond als trotse moeder hem aan te moedigen. Aan het eind kregen alle kinderen, ook degene bij wie niet alles was gelukt een certificaat, behalve 2 kinderen. En daar was die van mij natuurlijk ook bij. De reden waarom hij geen certificaat kreeg: Hij had de eerste 2 lessen (van de 12) in een andere groep gezwommen omdat hij toen nog geen diploma B had. Minj Raveleijn had met een ander meisje uit de klas, ergens anders zwemles gehad en daardoor ook ergens anders B gehaald. Er waren meer kinderen die door ziekte een les of twee lessen niet hadden meegemaakt, maar die kregen dat domme briefje wel. De school heeft nog geprobeerd om het zelf uitgegeven certificaatje van het zwembad te bemachtigen, maar het zwembad was onverbiddelijk. Geen certificaat want ze hadden niet alle lessen gevolgd, en het feit dat ze wel alles wat gevraagd werd foutloos uitvoerden was geen issue! Dus alle kinderen mochten op de foto, behalve 2 zesjarigen, die moesten aan de zijkant wachten. Later heb ik het zwembad en de gemeente gebeld, en ze waren niet voor rede vatbaar; niet alles meegedaan, dan geen diploma vertelden ze mij... Het heeft thuis best een tijdje geduurd voordat mini Raveleijn dit achter zich had gelaten... Nu is het mijn paarse krokodil verhaal van het gemeentelijke zwembad !



Ik ben er trouwens nooit meer geweest...
Alle reacties Link kopieren
niet meer van toepassing
alim wijzigde dit bericht op 02-12-2020 00:17
Reden: niet meer van toepassing
94.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KPN....

Kreeg ineens een modem thuisgestuurd met een heel pakket voor mijn nieuwe abonnement.

Ik had helemaal niets besteld. Dus ik bellen.

"Ja mevrouw U hebt in de KPN winkel op die datum het abonnement afgesloten."

Ehm....ik ben nog nooit in een KPN winkel geweest, laat staan om een abonnement af te sluiten....

"Tja dan zullen uw kinderen het wel gedaan hebben."

Ik was toen een jaar of 22 en had helemaal geen kinderen. Toen ik dat zei beweerde ze ook nog dat ik loog. Heeft me heel wat telefoontjes gekost a 50 cent per minuut.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 04 mei 2017 @ 23:25:

Maar daar wil mijn huisarts niet aan meewerken, het is deze apotheek of niet..

Mag dat wel?

"U heeft in Nederland vrijheid van keuze m.b.t. uw apotheek. U heeft het recht om dit zelf te bepalen. En daar hoort de arts dan aan mee te werken. Dit is wettelijk zo geregeld. Een arts mag niet aan koppelverkoop doen, door u verplicht ergens heen te sturen. "



Je hoeft niet van ha te veranderen, maar je kan wel voet bij stuk houden wb keuze apotheek.
Telt een dierenarts ook? Ik ging laatst een afspraak maken, redelijk spoed voor mijn hond. Ging ze allemaal vragen stellen, ik was er nog geen klant. Nou ja okee vlug dan. Kleur vacht, ras, gewicht, gecastreerd ja of nee.. tiktoktiktok hallo mijn hond is hartstikke ziek!



Nou na de hele lijst bleek dat ze geen plek hadden voor een afspraak. Zeg dat dan meteen, muts, ik vroeg namelijk om een afspraak, geen interview over wat voor vacht ie heeft. Meeeen.
Van de week had ik een item besteld via een webshop. Voor de zekerheid gebeld met de webshop, wanneer het pakketje geleverd zou worden en door wie. Het zou de volgende dag al geleverd worden, door DPD. Maar, de webshop had een contract met DPD dat erin voorzag dat ik als klant zelf de bezorgdatum etc. kon veranderen, zodra mijn pakketje in hun systeem zat en ik daarvan een mail kreeg.



Die mail kreeg ik inderdaad op maandag, maar totaal geen mogelijkheid om wat dan ook te wijzigen. En ik had dinsdag allerlei afspraken dus wilde toch wel iets regelen. DPD gebeld, nou nee mevrouw, die mogelijkheid om te wijzigen is er helemaal niet, hoe komt u daar nou bij? Nou ja, de webshop zegt dat, maar het staat ook heel duidelijk op de site van DPD zelf.

Hoop gedoe, want ik had het toch echt helemaal mis. De mogelijkheid om iets te veranderen was er toch echt niet.

Opgehangen. Voelde me behoorlijk gefrustreerd hierdoor. Alles zou onduidelijk, tegenstrijdige informatie etc. etc.



5 minuten later wordt ik teruggebeld door die mevrouw, ze had even gebeld met de transportafdeling, ze zouden het pakketje toch woensdag gaan leveren. Kijk, dat noem ik nou klantenservice.



Een half uur later, weer een mailtje van DPD, op dinsdag tussen 3 en 4 leveren wij uw pakketje af. Uh, nee toch? Ze zouden het toch woensdag doen, dat had die mevrouw zelf geregeld voor me. Toen ik doorklikte (in die mail) naar de track and trace link stond daar "uw pakketje leveren wij woensdag af".

Toen wist ik echt niet meer wat ik moest geloven of verwachten!

Gelukkig was ik 's middags gewoon thuis want om half 4 stond de bezorger gewoon op de stoep.

Wat die mevrouw nu eigenlijk geregeld heeft weet ik niet.



En zo gaat het vaker met dit soort vervoerders, geen pijl op te trekken.
quote:Luna_ schreef op 05 mei 2017 @ 01:41:

[...]





Bedoel je bij vertrek? Dat is beveiliging. Geen douane. Of heb je het over de douane van het land waar je binnenkwam?

Oh ja beveiliging is dat natuurlijk. Doet er niet toe. Ze deden hun werk niet zo goed.

In de drukte en gezien het vroege uur had ik niet gedacht om die ritalin zelf uit de tas te halen, maar met het scannen van de tas zag niemand iets. Wel de op pillen lijkende kauwgum. Potje moest uit de tas maar toen keken ze er alleen naar, potje hoefde niet open of niks. Ik had er wel xtc in kunnen stoppen. Pcm zagen ze niet, en de toestemming voor het reizen met minderjarigen was ook niet nodig.

Ik vind het apart, want mijn schoonzus was het vorig jaar vergeten en kreeg daar echt gedoe mee.
Alle reacties Link kopieren
Het CIZ dacht vorig najaar dat ik een eenpersoons huishouden voerde. Daardoor kreeg ik onterecht geen rekening voor mijn revalidatie aan huis.



Dus belde ik ze op om te vertellen dat ik wèl moet betalen. Ik heb namelijk al tig jaar een gezin inclusief werkende echtgenoot. Dacht dat ze blij zouden zijn met mijn eerlijkheid. Het gaat namelijk om bijna €300,- per maand. Ik verwachtte dat ze hun excuses zouden aanbieden voor de fout en me zo snel mogelijk de rekeningen zouden sturen.



Niet dus. Ze zeiden dat het niet aan hun lag. Zij baseerden zich op informatie van de gemeente en volgens de gemeente was ik een werkloze, alleenstaande vrouw. Vervolgens beweerden ze ook nog dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was. Ik had ervoor moeten zorgen dat de gemeente over de juiste gegevens beschikte...



We zijn nu ruim een half jaar verder. Natuurlijk wist de gemeente altijd al dat ik gehuwd ben en kinderen heb. Het pakketje bewijs was dus snel geregeld en doorgestuurd. Vervolgens duurde het maanden voor het CIZ had bedacht wat mijn eigen bijdrage dan moest zijn.



Het is nu alleen nog wachten op de rekening.



En op de afbetalingsregeling die ik zal moeten aanvragen zodra die rekening er is.
Ik heb echt drama ervaringen met de ING. Ging daar een gezamenlijke rekening openen. Allereerst vond ik de man die ons in het kantoor hielp al echt verschrikkelijk vervelend. Ik heb mijn eigen rekening bij een andere bank en ik heb daar de héle tijd bij ongeveer elke zin die hij uitbracht moeten aanhoren waarom de ING dan toch écht beter was, en ik echt beter kon overstappen et cetera . Uiteindelijk hadden we een rekening, hij zou direct actief zijn, maar de pasjes moesten nog opgestuurd worden. Prima, gezamenlijke dingen alvast gewijzigd om van die rekening af te schrijven, geld op gestort, even niet meer aan gedacht. Die pasjes zouden vanzelf wel komen. 2 weken later; geen pasjes en een boze verhuurder, want er kon geen geld afgeschreven worden want de rekening bestond niet. Ik weet niet wat het probleem uiteindelijk was, daar zijn we ook nooit meer achter gekomen, maar na 6 weken pure ellende die daar nog achteraan kwamen heb ik bij diezelfde meneer de rekening per direct opgezegd en zijn we alsnog naar mijn bank vertrokken . Vond hij niet zo leuk, ik wel. De klantenservice was ook echt alles behalve behulpzaam. Eerst wij bellen, dat we geen pasjes hadden ontvangen enzo, nou, dat konden ze allemaal niet zien. Eigenlijk elke keer dat ik belde naar de klantenservice kwam het erop neer dat ze het niet konden inzien, en we weer naar het kantoor moesten. Waarom heb je dan je klantenservice?
Ik ging een paar jaar terug verhuizen naar gemeente N. Door ziekte zit ik in de bijstand (zie ook mijn UWV verhaal 2 pagina's terug), dus die vroeg ik gelijk - online - aan.

Kreeg ik een paar dagen later telefoon voor een afspraak door te geven. Ik vroeg nog even of het wel in de stadswinkel was.

"nee mevrouw, het is aan het Alexandrieplein". Nu kende ik N. erg goed en dat zei mij niets. Vertelde dat ook. Zij verbaasd, want dat kende iedereen toch?

Bleek dat mijn aanvraag niet in N. terecht was genomen maar in Rotterdam, aan de andere kant van het land

Heeft nog wel wat correspondentie gekost om dat recht te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 05 mei 2017 @ 08:01:



En op de afbetalingsregeling die ik zal moeten aanvragen zodra die rekening er is.Omdat? Stangen, jennen, ze bezig houden? Het zal met zo'n regeling ook wel weer fout gaan, als ik het zo hoor. Hou lekker de eer aan jezelf en betaal het bedrag gewoon terug
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:polkat schreef op 05 mei 2017 @ 08:12:

[...]



Omdat? Stangen, jennen, ze bezig houden? Het zal met zo'n regeling ook wel weer fout gaan, als ik het zo hoor. Hou lekker de eer aan jezelf en betaal het bedrag gewoon terug Ze zal een eigen bijdrage van 300 euro per maand moeten terugbetalen. Ik weet niet hoelang ze gerevalideerd heeft, maar het kan dus nogal oplopen. Ik heb het niet liggen en zou ook een regeling moeten vragen.
quote:Starshine-2 schreef op 05 mei 2017 @ 08:23:

Ik heb het niet liggen en zou ook een regeling moeten vragen.Als je weet dat je ten onrechte geld ontvangt (en je dus ook weet dat je het ooit moet terugbetalen) dan houd je dat bedrag toch apart?
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 05 mei 2017 @ 08:12:

[...]



Omdat? Stangen, jennen, ze bezig houden? Het zal met zo'n regeling ook wel weer fout gaan, als ik het zo hoor. Hou lekker de eer aan jezelf en betaal het bedrag gewoon terug

Hallo?!

Ik heb na de revalidatiekliniek -die volledig werd vergoed- thuis hulp gekregen. Daarvoor heb ik nooit geld ontvangen en ook geen rekening gezien. Het is dus geen kwestie van terugbetalen!



Als ik niet zelf had ontdekt dat er iets niet klopte, had ik die rekeningen wellicht nooit gehad!!!



Nu ze eindelijk hebben bepaald dat mijn maximale eigen bijdrage €330,- per maand is, weet ik nog steeds niks. Pas als ze een rekening sturen, wordt duidelijk wat die hulp me tot nu toe heeft gekost!



En mochten die afgenomen uren duurder zijn dan de maximale eigen bijdrage, dan krijg ik straks dus een rekening van 7 maanden. Dat is €2310,-



Sorry hoor, maar helaas heb ik zo'n bedrag niet even achter de hand zodat ik 'de eer aan mezelf kan houden'.
quote:Tr0tter schreef op 05 mei 2017 @ 08:28:

[...]



Als je weet dat je ten onrechte geld ontvangt (en je dus ook weet dat je het ooit moet terugbetalen) dan houd je dat bedrag toch apart?Volgens mij wist ze het eerst niet en ze ontving ook geen geld, ze hoefde geen eigen bijdrage te betalen.
Oh ik ben mosterd
Alle reacties Link kopieren
Klopt Starshine.



Sorry, maar die reactie schoot echt even in het verkeerde keelgat.



Het CIZ blundert en ik doe mijn best om ze duidelijk te maken dat ze geld van me krijgen.



Da's niet jennen of stangen, da's gewoon eerlijk en duur.



Maar ik snap dat het vreemd overkomt
Alle reacties Link kopieren
quote:Raveleijn schreef op 05 mei 2017 @ 02:39:

Er komt een hele oude ergernis boven....

Mijn jongste had schoolzwemmen en aan het eind van het seizoen mochten de kinderen die al A en B hadden dan zwemmen voor een certificaat. Het was een eigen certificaat van het zwembad waarop stond wat ze allemaal hadden geleerd. De ouders werden dan uitgenodigd om te kijken wat voor leuke dingen de kinderen hadden geleerd.... Over matten, onder matten, stokjes duiken enz.

Het was in groep 3 , dus best spannend...

Mini-Raveleijn deed super zn best en zwom alles foutloos. En ik stond als trotse moeder hem aan te moedigen. Aan het eind kregen alle kinderen, ook degene bij wie niet alles was gelukt een certificaat, behalve 2 kinderen. En daar was die van mij natuurlijk ook bij. De reden waarom hij geen certificaat kreeg: Hij had de eerste 2 lessen (van de 12) in een andere groep gezwommen omdat hij toen nog geen diploma B had. Minj Raveleijn had met een ander meisje uit de klas, ergens anders zwemles gehad en daardoor ook ergens anders B gehaald. Er waren meer kinderen die door ziekte een les of twee lessen niet hadden meegemaakt, maar die kregen dat domme briefje wel. De school heeft nog geprobeerd om het zelf uitgegeven certificaatje van het zwembad te bemachtigen, maar het zwembad was onverbiddelijk. Geen certificaat want ze hadden niet alle lessen gevolgd, en het feit dat ze wel alles wat gevraagd werd foutloos uitvoerden was geen issue! Dus alle kinderen mochten op de foto, behalve 2 zesjarigen, die moesten aan de zijkant wachten. Later heb ik het zwembad en de gemeente gebeld, en ze waren niet voor rede vatbaar; niet alles meegedaan, dan geen diploma vertelden ze mij... Het heeft thuis best een tijdje geduurd voordat mini Raveleijn dit achter zich had gelaten... Nu is het mijn paarse krokodil verhaal van het gemeentelijke zwembad !



Ik ben er trouwens nooit meer geweest...Owww, echt hè. Zes-jarigen die foutloos zwemmen, je zou ze kielhalen in hun eigen zwembad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven