Geld & Recht alle pijlers

Belasting puinhoop

18-08-2016 11:39 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik post hier normaal mee onder een andere nick maar aangezien nog niemand weet wat er speelt plaats ik dit even anoniem.

Een tijdje geleden ben ik bij mijn man weggegaan voor mijn eigen veiligheid.

Lang verhaal wat voor mijn vraag ook even niet belangrijk is.

Nu ben ik allerlei zaken aan het regelen en kom ik er tot mijn grote schrik achter dat mijn man nooit geen belasting heeft betaald of aangifte geeft gedaan over het loon wat hij verdiende als timmerman bij een vriend van hem.

Het gaat om 9 jaar dat hij daar al werkt en ook een mooi salaris heeft.(we waren 15 jaar getrouwd)

Mijn man regelde zijn aangifte altijd zelf volgens hem en ik heb geen inkomsten dus ik dacht altijd dat het in orde was.

Gek genoeg zijn er ook nooit geen brieven geweest van de belasting.

Ik kom er nu bij toeval achter omdat belde met de belasting ivm toeslagen om te kijken wat er mogelijk is nu we wel apart wonen maar hij weigert te betalen en ik bijstand aangevraagd heb.

De vrouw van de belasting vroeg waarom er eerder niks aangevraagd is omdat volgens hun mijn man geen inkomen heeft.

Ik ben echt radeloos nu want we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.

Is er enige manier waarop ik dit aan kan pakken zodat hij mij niet meesleurt in dit alles.

Ik heb verdorie nog nooit van mijn leven schulden gehad zelfs niet in mijn bijstand tijd en we hebben ook een kind samen die bij mij woont nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:tsjatsjietsjie schreef op 18 augustus 2016 @ 21:47:

Hoop voor je dat het op te lossen is.

Echter belastingdienst is niet echt makkelijk met dit soort zaken.

Ik heb helaas dezelfde ervaring, heb alles in termijnen afgelost.

Want de vogel was gevlogen.

+1

Alleen ging het bij ons om een meneer die de papieren invulde maar, zo bleek na jaren, niet gehinderd door enige kennis. Maarja, je zet wel zelf je handtekening....

De brief die de BD stuurde toen ze erachter kwamen was niet vriendelijk. Sindsdien hebben wij een echte accountant.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Maar dan bouwt hij dus ook geen pensioen op?

Geen jaarlijke pensioenoverzichten gehad??
To is weer weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven