belasting teruggave gekort op wwb uitkering?
donderdag 22 september 2011 om 11:25
Beste alle,
Ik ben een alleenstaande moeder en werk 24 uur en heb daarbij een aanvullende uitkering omdat ik helaas niet meer kan werken.
weet iemand of de belasting teruggave gekort word op je bijstandsuitkering?
Ik heb er in juni wat kleine schulden mee afbetaald wat erg opluchtte, ik hoop niet dat dit het geval is.
Alvast bedankt voor informatie.
Groetjes Femme
Ik ben een alleenstaande moeder en werk 24 uur en heb daarbij een aanvullende uitkering omdat ik helaas niet meer kan werken.
weet iemand of de belasting teruggave gekort word op je bijstandsuitkering?
Ik heb er in juni wat kleine schulden mee afbetaald wat erg opluchtte, ik hoop niet dat dit het geval is.
Alvast bedankt voor informatie.
Groetjes Femme
donderdag 22 september 2011 om 11:29
donderdag 22 september 2011 om 11:35
Nog iets specifieker dan. Als je belasting terugkrijgt omdat je teveel loonbelasting hebt betaald, dan wordt het wel teruggevorderd. Je krijgt immers een aanvulling op je loon omdat je het anders niet red. Als jij opeens netto 1000 euro meer hebt verdiend dat jaar, dan heb je dus 1000 euro aanvulling teveel gekregen.
donderdag 22 september 2011 om 11:38
Allerlei heffingen en geloof ook aanvullende kinderkorting en dat soort zaken...(heb er niet zoveel verstand an, vandaar mijn vraag hier) het gaat al met al om een 1200 euro ongeveer...Ik heb altijd verschillende banen gehad en daarom krijg ik redelijk veel terug. Maar als dit word gekort op mijn uitkering heb ik wel een probleem...En weet niet hoe coulant ze zijn bij gemeente met evt betalingsregelingen..verspreid afhouden van je uitkerig? even met mn handen in het haar... Belasting man zei nl dat het niet werd gekort...

donderdag 22 september 2011 om 11:46

donderdag 22 september 2011 om 11:54
donderdag 22 september 2011 om 12:10
donderdag 22 september 2011 om 12:27
Hai taxitut, weet jij ongeveer hoeveel dit was bij jou?? En weet jij of de gemeente het ipv 1 keer ook maandelijks kunnen aftrekken van je inkomen...
Ik ben hierin echt een noob. Consulent krijg ik niet te pakken op het moment, vandaar dat ik hier advies vraag..maar het zijn idd de heffingskortingen.
Ik ben hierin echt een noob. Consulent krijg ik niet te pakken op het moment, vandaar dat ik hier advies vraag..maar het zijn idd de heffingskortingen.
donderdag 22 september 2011 om 13:59
Ik krijg de toeslagen per maand uitbetaald van de belasting en dit wordt weer van mijn WWB afgetrokken, ze zijn er nogal strikt in bij mijn gemeente.
Als ik het niet ieder jaar van te voren aanvraag heb ik een probleem, want de gemeente trekt het, hoe dan ook, van mijn WWB af omdat ik er recht op heb. dus niet aanvragen is minder geld.
Gaat om een bedrag van circa 105 euro per maand.
Probeer je contactpersoon te pakken te krijgen en vraag haar om een regeling, en hoe het in zijn werk gaat.
Kijk ook even bij toeslagen.nl en vraag daar je toeslagen aan voor maandelijkse uitbetaling.
Succes
Als ik het niet ieder jaar van te voren aanvraag heb ik een probleem, want de gemeente trekt het, hoe dan ook, van mijn WWB af omdat ik er recht op heb. dus niet aanvragen is minder geld.
Gaat om een bedrag van circa 105 euro per maand.
Probeer je contactpersoon te pakken te krijgen en vraag haar om een regeling, en hoe het in zijn werk gaat.
Kijk ook even bij toeslagen.nl en vraag daar je toeslagen aan voor maandelijkse uitbetaling.
Succes
donderdag 22 september 2011 om 17:11
Volgens mij kun je hier precies zien welke middelen wel en niet van de WWB afgetrokken worden:
http://www.werkvoorschrif ... middelen.htm#_Toc67826971
http://www.werkvoorschrif ... middelen.htm#_Toc67826971
donderdag 22 september 2011 om 17:46
6.2.1.1 Heffingskortingen
Voor een alleenstaande ouder met een kind onder de vijf jaar zijn de volgende inkomsten geen inkomen in de zin van de WWB:
het inkomensafhankelijke deel van de alleenstaande-ouderkorting;
de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Hmmm..snap er niet zo heul veul van..dus dan zit ik nog met de teruggave van 2010 safe? Omdat mijn kind toen nog 5 was? uhm.. :s
Voor een alleenstaande ouder met een kind onder de vijf jaar zijn de volgende inkomsten geen inkomen in de zin van de WWB:
het inkomensafhankelijke deel van de alleenstaande-ouderkorting;
de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Hmmm..snap er niet zo heul veul van..dus dan zit ik nog met de teruggave van 2010 safe? Omdat mijn kind toen nog 5 was? uhm.. :s