Geld & Recht alle pijlers

belasting

15-03-2011 12:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nergens terug kan vinden is tot welk/hoeveel jaar de belasting terug kan vorderen.

Ik heb namelijk *met mn stomme hoofd* nooit doorgegeven dat ik meer ben gaan verdienen. Nu wil ik mn papieren invullen wat ik *met mn stomme hoofd* nooit heb gedaan.

Ik zal dus heel wat terug moeten betalen.

Maar zal ook vast en zeker toch wel weer wat terug krijgen van de belastingdienst.

Heel stom maar heb t altijd zo gelaten. Nu we een paar jaar verder zijn dacht ik ineens zal maar toch eens aangifte moeten doen.

Iemand die mij kan adviseren?

Ik woon alleen, verdien meer dan 25.000 p/j, geen huurtoeslag, wel zorg toeslag.

HELP!
Je kunt tot 5 jaar terug je belastingen terugvragen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Dus over die 5 jaar kunnen ze mij ook vragen terug te betalen denk ik dan goed...?
kijk even op http://www.belastingdiens ... /betalen_terugvragen.html Daar staat een kopje over vorige jaren.
@ moeilijke naam: Dank je!

was er al wel geweest maar denk ik overheen gekeken.
quote:boink schreef op 15 maart 2011 @ 13:03:

Dus over die 5 jaar kunnen ze mij ook vragen terug te betalen denk ik dan goed...?

Als je in loondienst bent dan draagt je werkgever automatisch je inkomstenbelasting premie volksverzekeringen af.

De belastingdienst weet al wat jij afgedragen hebt aan IB. Dat is geen geheim.

Je bent alleen een dief van je eigen beurs als je geen aangifte doet, en kijkt of je nog wat geld terug kunt krijgen.
Dat ben ik ook inderdaad geweest.

Daarom wou ik ook meer info van hoe en wat.

Volgende week een afspraak met de bond om te kijken wat we kunnen invullen.

Heeft iemand een idee wat je ongeveer terug krijgt want op de site van de belasting is niet echt een test pagina

Bedankt voor reacties iig, voel me aardig dom op moment!
gewoon ff de progjes voor de aangifte van de afgelopen jaren downloaden en invullen...Je hebt ze dan niet meteen verstuurd.
Nope
En wat je terugkrijgt/ moet betalen aan de Staat ligt helemaal aan jouw persoonlijke situatie. Koophuis, partner, etc...
Nope
quote:boink schreef op 15 maart 2011 @ 13:09:

Dat ben ik ook inderdaad geweest.

Daarom wou ik ook meer info van hoe en wat.

Volgende week een afspraak met de bond om te kijken wat we kunnen invullen.

Heeft iemand een idee wat je ongeveer terug krijgt want op de site van de belasting is niet echt een test pagina

Bedankt voor reacties iig, voel me aardig dom op moment!

Vul gewoon de aangifteprogramma'tjes in die op de site van de BD staan.

Die geven je een goede indicatie van wat je terug zou kunnen krijgen.

Daarna kun je altijd nog besluiten of je ze verstuurd of niet.
Wij kunnen je niet vertellen wat jij ongeveer terug krijgt. Dat hangt van vele factoren af. Gewoon even het programma downloaden en invullen.
Ok dat wou ik even zeker weten, dat ze niet werden verstuurd!

Heel erg bedankt!!!
Tuurlijk niet. De allerlaatste vraag, nadat je alles hebt ingevuld is ondertekenen en digitaalversturen. En zolang jij je DigiD code en de versturen knop dan niet intoetst en indrukt, wordt er niets, maar dan ook niets verstuurd! Tenminste niet naar de BD.

En echt waar, als je geen rare dingen hebt als durfkapitalen, uitbetaalde lijfrentes en revisierentes enzo, dan kan echt iedereen ff de aangifte invullen. Goed lezen en veel de hulpknopjes gebruiken en je komt een heel eind, zoniet heb je hem voor je het weet volledig ingevuld! Suc-6

(Ik was er in het verleden ook zo huiverig voor, maar het valt wel zo mee!)
Nope
Heb net voor alle jaren gedownload, zal es proberen.

Niets raars, alleen teveel zorgtoeslag ontvangen. :S

Dank je wel!!
Vul alles in, let op in voorgaande jaren, voor 2010, mocht je nog diverse gemaakte ziektekosten die niet zijn vergoed door je verzekering aftrekken. (Brillen, lenzen, huisapotheek (en dat mag echt iedereen, was iets van rond de ¤ 25), reiskosten voor woon-werkverkeer, maar ook ivm ziekte (ziekenhuisonderzoeken)).

En vergeet je zorgtoeslag die je ontvangen hebt niet in te vullen.
Nope
Ik verdien veel minder per jaar en belastingdienst Toeslagen heeft besloten dat ik te veel verdien voor zorgtoeslag. Huur overigens ook. Ik ben al begonnen met terugbetalen, hou daar ook ff rekening mee...
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 15 maart 2011 @ 13:40:

Vul alles in, let op in voorgaande jaren, voor 2010, mocht je nog diverse gemaakte ziektekosten die niet zijn vergoed door je verzekering aftrekken. (Brillen, lenzen, huisapotheek (en dat mag echt iedereen, was iets van rond de ¤ 25), reiskosten voor woon-werkverkeer, maar ook ivm ziekte (ziekenhuisonderzoeken)).

En vergeet je zorgtoeslag die je ontvangen hebt niet in te vullen.Nogal wat slordigheden Machutook...... De ruimere mogelijkheden tot aftrek ziektekosten betrof de jaren voor 2009. Huisapotheek stond jaren op het vaste bedrag van ¤ 23, reiskosten voor woon-werkverkeer - al jaren niet meer aftrekbaar, of u bedoelt de reisaftrek openbaar vervoer, maar die hoort niet bij ziektekosten thuis. Ziekenhuisonderzoeken, mits niet vergoed en niet behorend tot het eigen risico, zijn nog steeds aftrekbaar. Invullen van de zorgtoeslag - teveel ontvangen: correcte opmerking. Veel vergeten in aangifte 2006 en aangifte 2007: de premieaftrek ZVW (zorgverzekeringswet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven