Geld & Recht alle pijlers

Belastingadviseurs fraudeerd?

01-03-2012 20:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag, kan een belastingadviseur die voor jou aangifte doet via jou belastingformulier geld ontvangen?
Als hij zijn rekeningnummer invult wellicht wel ja....

Maar bel de belastingdienst op en vraag hoeveel en waarnaartoe ze geld hebben overgemaakt.
Ja.
Ik bedoel meer dat je de helft krijgt van waar je recht op hebt en de andere helft naar hem gaat.
Misschien moet ik het meer specificeren, financiele zaken zijn allemaal geregeld via een adviseur.

Zo ook de aangifte.

Elk jaar kreeg ik (fictief bedrag) 200 euro terug.

Nu is in het afgelopen jaar gebleken dat hij fraudeerd en oplicht etc.

Zodoende is het dit jaar door iemand anders ingevult en krijg ik ineens 400 euro.

Terwijl alle zaken werk huis etc vrijwel hetzelfde zijn gebleven.

Vandaar dat ik me vroeg of hij ergens in het formulier de helft op eist of iets dergelijk?? Wat ik dus niet zie.
quote:mirri29 schreef op donderdag 01 maart 2012 20:42 Ik bedoel meer dat je de helft krijgt van waar je recht op hebt en de andere helft naar hem gaat.Heb je een aanslag van de belastingdienst gehad? Het bedrag wat daar op staat krijg je uitbetaald. Het wordt niet in twee delen betaald maar in 1 keer. Waarom denk je dat hij/zij er wat tussen uit pikt?
quote:Lyt schreef op 01 maart 2012 @ 20:48:

[...]

Heb je een aanslag van de belastingdienst gehad? Het bedrag wat daar op staat krijg je uitbetaald. Het wordt niet in twee delen betaald maar in 1 keer. Waarom denk je dat hij/zij er wat tussen uit pikt?Nee, alleen een a4tje van de adviseur met een rekensommetje en de 200 euro en dat kwam dan via de belastingdienst op de rekening.
Jij hoort de voorlopige en definitieve aanslag te ontvangen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Wij laten in verband met bedrijf van vriend alles invullen door de accountant maar de aanslagen krijgen we gewoon op ons huisadres. Krijgen ook 2x per jaar ofzo een brief van de Belastingdienst of het klopt dat accountantskantoor X is gemachtigd voor ons.
Bij wijzigingen in het rekeningnummer krijg je ook zelf een brief van de belastingdienst.

En daarnaast krijg je ook zelf je voorlopige en definitieve aanslag met de exacte bedragen.
Oke, nou als dat hem niet is dan heb ik of hij wellicht iets fout gedaan.

Bedankt, ik ga het even nazoeken.

Is het mogelijk dat je de aanslagen van de afgelopen jaren opvraagt bij de belastingdienst? Dan kan ik het verschil bekijken met deze.
Als het goed is heb je de aanslagen de afgelopen jaren zelf ontvangen. Heb je die niet bewaard?
Aanslagen van afgelopen jaren kun je inderdaad bij de belastingdienst opvragen. Gewoon even bellen naar de BD en je krijgt de kopie binnen een paar dagen thuis. Ik heb er ook wel eens een opgevraagd (was er eentje die ontbrak en ik wel nodig had voor een middelingsverzoek). Verbaasde mij er toen over dat dat zo snel ging.
Mocht blijken dat de aangiftes van voorgaande jaren niet klopten, kun je brief naar de BD sturen en vragen of ze de aanvullende gegevens alsnog mee willen nemen.

Ik heb dat zelf ook een gedaan toen ik erachter kwam dat ik een bepaalde aftrekpost was vergeten. Eigen fout, ging niet over grote bedragen, maar kreeg alsnog geld terug.
Oke bedankt dat ga ik dan even doen, want in zijn overzicht staat de eigen woning niet meegerekend.

Wellicht dat daar de fout in zit. Krijg al maandelijkse teruggave, dus dat zal dan net die andere 200 euro zijn.

Maar ja 200 euro over een paar jaar vergeten, is toch veel geld.
Tweehonderd euro verschil?

Volgens mij is het Scheermes van Hanlon van toepassing:

"Schrijf nooit aan kwade opzet toe wat afdoende verklaard wordt door stompzinnigheid."
Staat in het overzicht van die oude belastingaanslagen (dus die die vorige man had ingevuld) jullie eigen woning niet???

Dan is hij niet alleen wellicht frauduleus, maar vooral heel incompetent.

Een post als 'eigen woning' is toch niet iets wat je even vergeet lijkt me.

Maar eigenlijk moet die post haast wel in je belastingaangiften staan, want anders had je over die jaren je voorlopige aanslag moeten terugbetalen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven