Belastingdienst legt beslag op inboedel onderneming
dinsdag 7 juni 2011 om 18:37
dinsdag 7 juni 2011 om 19:24
Wat er gebeurt hangt af van het vermogen van de onderneming om de belastingschuld af te betalen. Lukt dat niet, dan volgt er een faillisementsaanvraag. Dan komt er een curator en die kan beslissen om de onderneming te laten stoppen of eventueel - al dan niet in afgeslankte vorm - her op te starten of te verkopen.
dinsdag 7 juni 2011 om 21:08
Ik zal 't een en ander nog even toelichten.
Vandaag een vrije dag, maar werd door een collega gebeld dat de Belastingdienst op de stoep stond om beslag te leggen.
Later vandaag belde mijn leidinggevende dat we met zijn allen morgen om 8 uur op de zaak worden verwacht en raadde me aan om mijn persoonlijke spullen vast uit de auto (van de zaak) te halen en thuis te laten.
Ik baal enorm omdat ik eind deze maand mijn vakantiegeld krijg, tenminste, dat was de bedoeling.
Vandaag een vrije dag, maar werd door een collega gebeld dat de Belastingdienst op de stoep stond om beslag te leggen.
Later vandaag belde mijn leidinggevende dat we met zijn allen morgen om 8 uur op de zaak worden verwacht en raadde me aan om mijn persoonlijke spullen vast uit de auto (van de zaak) te halen en thuis te laten.
Ik baal enorm omdat ik eind deze maand mijn vakantiegeld krijg, tenminste, dat was de bedoeling.
dinsdag 7 juni 2011 om 21:49
quote:Lorelay schreef op 07 juni 2011 @ 21:08:
Oei. Dat wordt, vermoed ik, auto inleveren morgen. En vakantiegeld wordt er dan in het slechtste geval deze maand ook niet uitbetaald, evenals salaris. In dat geval te hopen dat het UWV snel is.
Stekte. Lijkt me allemaal erg onzeker en onprettig.
Oei. Dat wordt, vermoed ik, auto inleveren morgen. En vakantiegeld wordt er dan in het slechtste geval deze maand ook niet uitbetaald, evenals salaris. In dat geval te hopen dat het UWV snel is.
Stekte. Lijkt me allemaal erg onzeker en onprettig.
woensdag 8 juni 2011 om 09:58
Meer nieuws: er is 1,5 ton belastingschuld. En nog geen faillissement aangevraagd. Voorlopig nog aan 't werk hoewel er wel veel minder werk is.
Volgende week dinsdag horen we meer, komt er ook iemand van de Bond uitleggen hoe en wat.
Weer een week in onzekerheid!
Ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen, wat we kunnen verwachten etc.
Volgende week dinsdag horen we meer, komt er ook iemand van de Bond uitleggen hoe en wat.
Weer een week in onzekerheid!
Ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen, wat we kunnen verwachten etc.
woensdag 8 juni 2011 om 14:04
1,5 ton belastingschuld zegt niets. Hoe groot is het bedrijf, hoe hoog is de omzet, zijn er meer schuldeisers en achterstanden, zit er toekomst in op de langere termijn, etc. speelt ook allemaal mee.
Is er uitstel van betaling aangevraagd en is er een curator in beeld?
Heb je je leaseauto moeten inleveren of nog niet?
Heb zelf het zinkende schip verlaten, een week later was de curator er en een paar weken later was de tent failliet. Salaris en onkosten heb ik toen van het UWV gekregen, gelukkig!
Ik zou zowieso gaan solliciteren. Het is nou eenmaal niet heel erg makkelijk in deze tijd om een nieuwe baan te vinden. Vind je die wel snel dan kun je altijd nog kijken of je die wel of niet aanneemt toch?
Sterkte!
Is er uitstel van betaling aangevraagd en is er een curator in beeld?
Heb je je leaseauto moeten inleveren of nog niet?
Heb zelf het zinkende schip verlaten, een week later was de curator er en een paar weken later was de tent failliet. Salaris en onkosten heb ik toen van het UWV gekregen, gelukkig!
Ik zou zowieso gaan solliciteren. Het is nou eenmaal niet heel erg makkelijk in deze tijd om een nieuwe baan te vinden. Vind je die wel snel dan kun je altijd nog kijken of je die wel of niet aanneemt toch?
Sterkte!
woensdag 8 juni 2011 om 16:02
woensdag 8 juni 2011 om 16:11
@mormeltje: vrijdag sollicitatiegesprek en ben de hele middag al op vacatures aan 't reageren.
@12Twister: precieze details weet ik niet. Heb mijn auto nog niet in hoeven leveren, wel schrok ik hoe het eruit zag, alles is weggerausd.
@Peppermint _Patty: ik weet niet beter dan dat het eind juni wordt uitgekeerd. Op zich maakt dat niet uit, maar nu dus wel erg zuur.
Ben al weer 2 uurtjes thuis, waren niet echt klussen meer. Moet voor morgen ook afwachten of ik gebeld zal worden als ze nog iets te doen hebben.
@12Twister: precieze details weet ik niet. Heb mijn auto nog niet in hoeven leveren, wel schrok ik hoe het eruit zag, alles is weggerausd.
@Peppermint _Patty: ik weet niet beter dan dat het eind juni wordt uitgekeerd. Op zich maakt dat niet uit, maar nu dus wel erg zuur.
Ben al weer 2 uurtjes thuis, waren niet echt klussen meer. Moet voor morgen ook afwachten of ik gebeld zal worden als ze nog iets te doen hebben.