Belastingdienst niet gestort..?

zondag 16 januari 2011 om 20:36
quote:Julus schreef op 16 januari 2011 @ 20:30:
In paniek raken? Man man, er worden hier topics geopend voor minder. Open ik eens een topic, ben ik klaarblijkelijk direct in paniek. En geen zorgen, heb een dikke spaarrekening, maar ik vroeg me dit gewoon af.
In paniek raken? Man man, er worden hier topics geopend voor minder. Open ik eens een topic, ben ik klaarblijkelijk direct in paniek. En geen zorgen, heb een dikke spaarrekening, maar ik vroeg me dit gewoon af.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 16 januari 2011 om 21:13
Ghehe, laat mij na 11 jaar ook eens een onzinnig topic openen, heb mijn sporen al verdiend.
Máár dit toont wel aan dat het dus echt geen ruk uitmaakt of je oudgediende of newby bent, om gelijk afgefikt te worden. :smooch
En wat een vooroordelen zeg. Geen zorgen, zit hier niet hyperventilerend op de bank. Maar lief dat jullie je zorgen om me maken (en om mijn al dan niet aanwezige banksaldo)
Máár dit toont wel aan dat het dus echt geen ruk uitmaakt of je oudgediende of newby bent, om gelijk afgefikt te worden. :smooch
En wat een vooroordelen zeg. Geen zorgen, zit hier niet hyperventilerend op de bank. Maar lief dat jullie je zorgen om me maken (en om mijn al dan niet aanwezige banksaldo)

maandag 17 januari 2011 om 15:25

maandag 17 januari 2011 om 15:37
quote:eefjewentelteefje schreef op 17 januari 2011 @ 15:25:
Rare reacties hier!
Alsof je financiele situatie niet kan veranderen NAdat je een huis hebt gekocht.
Sommige mensen zijn wel degelijk afhankelijk van de hypotheekaftrek.
Fijn dat sommige het hier zo goed hebben en zo goed doen dat ze er niet afhankelijk van zijn. Eens!
Rare reacties hier!
Alsof je financiele situatie niet kan veranderen NAdat je een huis hebt gekocht.
Fijn dat sommige het hier zo goed hebben en zo goed doen dat ze er niet afhankelijk van zijn. Eens!
maandag 17 januari 2011 om 15:42
quote:eefjewentelteefje schreef op 17 januari 2011 @ 15:25:
Rare reacties hier!
Fijn dat sommige het hier zo goed hebben en zo goed doen dat ze er niet afhankelijk van zijn.
En dan nog. Zelfs als je er niet van afhankelijk bent, het gaat over jouw centen!
Wij hebben het ook goed, maar dat is nog geen reden dat anderen nonchelant met ons geld kunnen omspringen. Of denken dat wij dat wel ff kunnen 'lijen.'
Rare reacties hier!
Fijn dat sommige het hier zo goed hebben en zo goed doen dat ze er niet afhankelijk van zijn.
En dan nog. Zelfs als je er niet van afhankelijk bent, het gaat over jouw centen!
Wij hebben het ook goed, maar dat is nog geen reden dat anderen nonchelant met ons geld kunnen omspringen. Of denken dat wij dat wel ff kunnen 'lijen.'
Nope

maandag 17 januari 2011 om 16:30
Dat dus. Als ik ineens die 500,- niet krijg, vraag ik me toch echt af hoe dat komt en dan baal ik er ook van.
Want voor ons is 500,- geen peanuts.
Wij hebben ook een goed gevulde spaarrekening en nog wat rekeningen waar geld op staat, maar dat neemt niet weg dat ik daarmee nonchalant omspring. Juist daarom zijn die rekening goed gevuld
Want voor ons is 500,- geen peanuts.
Wij hebben ook een goed gevulde spaarrekening en nog wat rekeningen waar geld op staat, maar dat neemt niet weg dat ik daarmee nonchalant omspring. Juist daarom zijn die rekening goed gevuld
maandag 17 januari 2011 om 16:38
mmm heb ik gezegd dat je in paniek was dan ? Ik vroeg me serieus af wat het uitmaakt vrijdag of maandag en dat ik zelf het vervelend zou vinden dat je van dat geld afhankelijk zou zijn. Blijkbaar is dat bij jou niet zo, harstikke fijn. En nee 500 euro is niet peanuts.. voor mij ook niet. Onze aftrek is overigens lager (maar goed, ook een lagere hyp. ga ik dan vanuit).
Maar ik blijf erbij dat als je hyp. lasten zo hoog zijn dat je bruto niet netto kunt betalen dat het dan toch wel tricky is.. de hyp. aftrek zou maar eens afgeschaft worden.. Natuurlijk kunnen je omstandigheden wijzigen maar dat kan je je ook van te voren bedenken, dat je je hyp. zo in elkaar steekt dat je het ook kan betalen bij een veranderde situatie.. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..je hebt niet alles in de hand maar ik zie zat voorbeelden van torenhoge hypotheek en luxe levensstijl wat eigenlijk niet te betalen valt en waarbij bij de eerste de beste kink in de kabel er problemen zijn..
Ik veroordeel niemand..

maandag 17 januari 2011 om 16:46
Is bij ons niet aan de orde, dus daar maar ik me geen zorgen over. Het is niet zo, dat als we die 500 niet gekregen hadden, er een probleem zou zijn (we sparen 500 per maand). Bij ons zijn de woonlasten keurig netjes 1/4 van ons netto inkomen.
Overigens vinden wij een huis maar een huis, daarmee bedoel ik dat we er net zo makkelijk afstand van doen. Dan hebben we een tijdlang heerlijk gewoond en verkopen we de boel en gaan we huren.
En ja, het is idd niet zo slim om een wurghypo te nemen, maar daar ben je nog altijd zelf bij vind ik.
Overigens vinden wij een huis maar een huis, daarmee bedoel ik dat we er net zo makkelijk afstand van doen. Dan hebben we een tijdlang heerlijk gewoond en verkopen we de boel en gaan we huren.
En ja, het is idd niet zo slim om een wurghypo te nemen, maar daar ben je nog altijd zelf bij vind ik.
maandag 17 januari 2011 om 18:21
Wow wat een info Julus. Je komt alleen ook wat paniekerig over maar als dat niet is dan is dat mooi. Maar als je de teruggaaf niet gebruikt maar spaart wat is dan de reden dat je dit niet per jaar terugvraagt?
Eigenlijk spaar je de belastingteruggaaf en verder niets dus dat vind ik wel aan de krappe kant, dat wil zeggen dat je zonder de teruggaaf niks spaart en dat je er dus afhankelijk van bent.
Maar zijn die 1/4 woonlasten van jullie netto inkomen de bruto of netto woonlasten?
Eigenlijk spaar je de belastingteruggaaf en verder niets dus dat vind ik wel aan de krappe kant, dat wil zeggen dat je zonder de teruggaaf niks spaart en dat je er dus afhankelijk van bent.
Maar zijn die 1/4 woonlasten van jullie netto inkomen de bruto of netto woonlasten?
Zie QR
dinsdag 18 januari 2011 om 08:05
Mijn hemel gelijk weer al die veroordelingen en zinnen die erbij worden gehaald als 'ja stel je voor dat de hypotheekaftrek wordt afgelast'..
Ik ben behoorlijk keurig in mijn administratie en ik dacht afgelopen zaterdag ook 'belastinggeld is nog niet binnen'. En toen dacht ik 'zal het wel automatisch doorgaan, even denken hoor heb ik een brief gekregen voor 2011' en dat heb ik even opgezocht en ik zag dat het inderdaad zo was. En gisteren stond het op mijn rekening. Mooi. Fijn. Daar zie ik het graag staan namelijk.
En Julus, verontschuldig je niet dat je nog een spaarrekening hebt of wat dan ook. Het meeste salaris in december is heel vroeg gestort ivm feestdagen. De tijd naar salaris januari is net een stukje langer. Er zullen voldoende mensen zijn die uitkijken naar hun belastingteruggave halverwege de maand.... zeker deze 'lange' maand. En wat is daar mis mee? Wat mij betreft helemaal NIETS namelijk.
Ik ben behoorlijk keurig in mijn administratie en ik dacht afgelopen zaterdag ook 'belastinggeld is nog niet binnen'. En toen dacht ik 'zal het wel automatisch doorgaan, even denken hoor heb ik een brief gekregen voor 2011' en dat heb ik even opgezocht en ik zag dat het inderdaad zo was. En gisteren stond het op mijn rekening. Mooi. Fijn. Daar zie ik het graag staan namelijk.
En Julus, verontschuldig je niet dat je nog een spaarrekening hebt of wat dan ook. Het meeste salaris in december is heel vroeg gestort ivm feestdagen. De tijd naar salaris januari is net een stukje langer. Er zullen voldoende mensen zijn die uitkijken naar hun belastingteruggave halverwege de maand.... zeker deze 'lange' maand. En wat is daar mis mee? Wat mij betreft helemaal NIETS namelijk.
DTEEZ!

dinsdag 18 januari 2011 om 13:19
De hypotheekrenteaftrek is destijds in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken een huis te kopen. Met andere woorden: zonder die hypotheekrenteaftrek konden al die mensen die huizen dus niet betalen. Ik vind het dus helemaal niet gek dat je daar enigzins afhankelijk van zou zijn. Zoals in Julus haar geval gaat het om 500,-!!! Dat is een hoop geld hoor. En eigenlijk is ze er niet eens van afhankelijk, want dat spaart ze! En volgens mij heeft zij het dan dus keurig voor elkaar, 500,- sparen iederen maand.. Heel veel mensen komen daar niet op hoor! En wat een onzin om te denken dat de hypotheekrenteaftrek wellicht wel afgeschaft gaat worden. Ja misschien gaat dat gebeuren, maar om daarom nou geen huis te kopen? Iedereen kan ook z'n baan kwijt raken, nou ja koop dan maar geen huis hoor. Heel erg logisch
Oh enne, zo'n regeling wordt nooit helemaal ineens afgeschaft. Want dan zouden er heel veel mensen in de problemen komen.
Oh enne, zo'n regeling wordt nooit helemaal ineens afgeschaft. Want dan zouden er heel veel mensen in de problemen komen.

woensdag 19 januari 2011 om 14:17
Philein, denk dat je het dan vanaf 15-2 gaat ontvangen. Ze mogen er volgens mij 6 weken over doen om het te verwerken.
Anders even bellen met deze vraag, weet je het gelijk.
Djoels; thanx. Ik check heel vaak de inkomsten en uitgaven, dus het valt direct op als iets niet is gestort. Lijkt me alleen maar gezond om dat soort dingen goed bij te houden en er bovenop te zitten, dat ben jij met me me eens zo te lezen.
En zoals het bij jou ging..herkenbaar, maar dat komt blijkbaar paniekerig over. So be it. Heb gisteren mijn last minute geboekt dus ergens doe ik iets goed .
Cici; klopt, die 500 sparen we maandelijks en meestal blijf ik er vanaf. Soms lukt dat niet en dan is het wel zo prettig als ik het per maand op mijn rekening krijg.
Anders even bellen met deze vraag, weet je het gelijk.
Djoels; thanx. Ik check heel vaak de inkomsten en uitgaven, dus het valt direct op als iets niet is gestort. Lijkt me alleen maar gezond om dat soort dingen goed bij te houden en er bovenop te zitten, dat ben jij met me me eens zo te lezen.
En zoals het bij jou ging..herkenbaar, maar dat komt blijkbaar paniekerig over. So be it. Heb gisteren mijn last minute geboekt dus ergens doe ik iets goed .
Cici; klopt, die 500 sparen we maandelijks en meestal blijf ik er vanaf. Soms lukt dat niet en dan is het wel zo prettig als ik het per maand op mijn rekening krijg.