Ja, weet dat er in het weekend niet wordt gestort..volgens mij wel op zaterdag trouwens. Maar normaliter stond het er dan toch op de 15e op. Ken dit niet, dacht dat het misschien met ons te maken had.
Als de 15e in het weekend valt komt het altijd op maandag; heb het in meer dan 10 jaar nog nooit anders meegemaakt.
Anoniem_91620
zondag 16 januari 2011 om 13:37
Als de 15e in het weekend valt (zoals nu) dan krijg je het de maandag na het weekend op je rekening bijgeschreven. Ik dacht altijd dat iedereen dat wel wist omdat het tenslotte heel logisch is.. Weer wat geleerd
Bij mij ook niet gestort, even teruggekeken en in augustus 2010 viel de 15e ook in het weekend en toen stond het ook de maandag daarna er op. Ik ga morgen meteen even checken.
p.s mijn hypotheektrenteaftrek komt pas in mei mits ik mijn belastingaangifte op tijd in vul.
Anoniem_91620
zondag 16 januari 2011 om 14:53
quote:Zespri79 schreef op 16 januari 2011 @ 14:43:
[...]
Vind ik ook zo raar.. alsof je er compleet afhankelijk van bent..Sommige mensen wel. En aangezien ik van deze mensen hun situatie verder niet ken, kan ik ook niet beoordelen of dat raar is.
Ik snap best dat je er afhankelijk van kan zijn maar 1 dagje langer wachten zou tochbgeen punt moeten zijn.
Anoniem_91620
zondag 16 januari 2011 om 16:05
quote:Hebbes schreef op 16 januari 2011 @ 15:06:
Ik snap best dat je er afhankelijk van kan zijn maar 1 dagje langer wachten zou tochbgeen punt moeten zijn.Ik kan me zo indenken dat als je er op had gerekend dat het vrijdag zou worden gestort, dat je dat geld wellicht nodig had om weekendboodschappen van te doen? En dan is wachten tot maandag wel lastig. Bij mij werkt het niet zo, maar ik ken genoeg mensen die er dus wel zo afhankelijk van zijn om wat voor reden dan ook.
tuurlijk dat kan, maar ik zou het persoonlijk geen fijn idee vinden om van dat geld afhankelijk te zijn.. Wij hebben zelf een hypotheek waarvan wij het brutobedrag zo kunnen betalen (anders hadden we het huis nooit gekocht).. en die aftrek zetten wij op de spaarrek.
Als je al in paniek raakt als de belastingdienst de hypotheekrente iets later uitbetaald dan doe je iets niet goed. Misschien kunnen we Julus motiveren voor het spaartopic.