Geld & Recht alle pijlers

Belastingdienst niet gestort..?

16-01-2011 12:54 51 berichten
Nog nooit eerder meegemaakt, maar de hypotheekrente aftrek is niet gestort gisteren. Op de site staat ook niet dat er iets is.

Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
eeehmm ze storten niet in het weekend

grote kans dat het morgen op je rekening staat. anders hadden wij dat gister ook al moeten hebben.
Bij mij ook niet (net even gekeken) maar komt wel vaker voor.

Zal er morgen wel opstaan.
Nooit op zaterdag of zondag. Zal er morgen zijn.
Nooit op zaterdag of zondag. Zal er morgen zijn.
Ja, weet dat er in het weekend niet wordt gestort..volgens mij wel op zaterdag trouwens. Maar normaliter stond het er dan toch op de 15e op. Ken dit niet, dacht dat het misschien met ons te maken had.
Ben al gerustgesteld
Yep in het weekend wordt er niets overgemaakt, morgen ben je waarschijnlijk de 1e
Julus, mijn zwager wacht ook op belastinggeld en hij kreeg te horen dat ze een storing hadden gehad..
bij ons ook niet!

Toch raar , gaat toch allemaal automatisch?

of was er echt een storing?
Als de 15e in het weekend valt komt het altijd op maandag; heb het in meer dan 10 jaar nog nooit anders meegemaakt.
Als de 15e in het weekend valt (zoals nu) dan krijg je het de maandag na het weekend op je rekening bijgeschreven. Ik dacht altijd dat iedereen dat wel wist omdat het tenslotte heel logisch is.. Weer wat geleerd
Bij mij ook niet gestort, even teruggekeken en in augustus 2010 viel de 15e ook in het weekend en toen stond het ook de maandag daarna er op. Ik ga morgen meteen even checken.
Wat Pauline zegt.
Bij ons is het ook niet gestort, ik ging er al vanuit dat dit morgen er wel op zou staan. Dat komt idd doordat de 15e in het weekend valt.
Wordt hypotheekrente-aftrek maandelijks gestort?

Dat wist ik niet (ik heb altijd gehuurd).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
wat maakt het uit of vrijdag of maandag gestort is ?
Pffff, waar een mens zich druk om kan maken zeg.... Het zal er morgen écht wel op staan hoor.....
quote:poldervrouw schreef op 16 januari 2011 @ 14:26:

wat maakt het uit of vrijdag of maandag gestort is ?Vind ik ook zo raar.. alsof je er compleet afhankelijk van bent..
p.s mijn hypotheektrenteaftrek komt pas in mei mits ik mijn belastingaangifte op tijd in vul.
quote:Zespri79 schreef op 16 januari 2011 @ 14:43:

[...]

Vind ik ook zo raar.. alsof je er compleet afhankelijk van bent..Sommige mensen wel. En aangezien ik van deze mensen hun situatie verder niet ken, kan ik ook niet beoordelen of dat raar is.
Ik snap best dat je er afhankelijk van kan zijn maar 1 dagje langer wachten zou tochbgeen punt moeten zijn.
quote:Hebbes schreef op 16 januari 2011 @ 15:06:

Ik snap best dat je er afhankelijk van kan zijn maar 1 dagje langer wachten zou tochbgeen punt moeten zijn.Ik kan me zo indenken dat als je er op had gerekend dat het vrijdag zou worden gestort, dat je dat geld wellicht nodig had om weekendboodschappen van te doen? En dan is wachten tot maandag wel lastig. Bij mij werkt het niet zo, maar ik ken genoeg mensen die er dus wel zo afhankelijk van zijn om wat voor reden dan ook.
tuurlijk dat kan, maar ik zou het persoonlijk geen fijn idee vinden om van dat geld afhankelijk te zijn.. Wij hebben zelf een hypotheek waarvan wij het brutobedrag zo kunnen betalen (anders hadden we het huis nooit gekocht).. en die aftrek zetten wij op de spaarrek.
Als je al in paniek raakt als de belastingdienst de hypotheekrente iets later uitbetaald dan doe je iets niet goed. Misschien kunnen we Julus motiveren voor het spaartopic.
Zie QR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven