Geld & Recht alle pijlers

Benzinegeld??

11-07-2014 00:15 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Volstaat een dankjewel niet?

Past 't incl bagage in de auto?
Ik zou lekker met de trein gaan.

Gaat hij maar lekker van z'n eigen geld een dagje uit
Geniet van elke dag!
Alles past in de auto. Zelf met de trein of auto gaan is zelfs nog goedkoper ook.
Met taxi of trein ben je ook geld kwijt. Ik zou even nagaan wat de meest voordelige/handige optie is. Als dat de enthousiaste man/vader van is, zou ik op vakantie zelf ook waken voor rekeningen delen met betreffende vrouwen. Just in case.

Ik zou er zelf geen cent voor vragen, zou het niet durven. Van de andere kant: ik zou ook nooit iemand voor nop laten rijden (wellicht twee keer vanwege de bagage?). Mijn ervaringen wijzen uit dat ik slecht overweg kan met mensen die alles in geld willen/kunnen uitdrukken op voorhand, daar krijg ik vroeg of laat wel een nare smaak van in de mond. Daar wil ik qua financiën ook geen cent mee delen/voorschieten/vul maar in. Bespaart mij veel achteraf gedoe.
Ik zou het vervoer zelf regelen. Vooral, vanwege deze vreemde actie. Ik zou nog liever meer betalen voor ander vervoer, dan op deze wijze de rijder te sponsoren voor een dagje weg.
We regelen zeker zelf ons vervoer! Stukken goedkoper ook.

Dit slaat nergens op, ook al ging hij geen dagje weg.

Blij dat jullie dit ook zo zien.
is toch veel makkelijker en sneller als iemand je wegbrengt, en ik zou uit mijzelf al benzinegeld geven

groot gelijk dat hij er een dagje uit van maakt. je bent er dan toch. of heben jullie liever dat hij rechtsomkeer maakt.
Oei...ik ben zo vaak weggebracht en opgehaald . Ik heb nooit iemand geld hoeven geven daarvoor, ook al bood ik wel aan de kosten te vergoeden. Ik vind het overigens niet vanzelfsprekend, dat vooropgesteld en ben zeer dankbaar als iemand tijd/energie/geld aan mij besteedt. Andersom doe ik ook graag wat voor een ander mits het in mijn vermogen ligt.

Ben het ook wel eens met rochel dat je uit jezelf ook kunt aanbieden de kosten te vergoeden. Ik ken de financiële situatie van de beste man niet en ook niet de onderlinge familie-afspraken daarover, maar het klinkt alsof dit voor hen heel normaal is en jij daar net anders over denkt. Dat mag en je kunt of betalen (wat best redelijk is) of als het je echt tegenstaat zelf vervoer regelen.
Ik vind dat het er aan ligt hoeveel benzinegeld hij vraagt. Is niks mis mee om hem een kleine vergoeding te geven
quote:rochel schreef op 11 juli 2014 @ 01:41:

is toch veel makkelijker en sneller als iemand je wegbrengt, en ik zou uit mijzelf al benzinegeld geven

groot gelijk dat hij er een dagje uit van maakt. je bent er dan toch. of heben jullie liever dat hij rechtsomkeer maakt .

Goede opmerking. Geld vragen is alleen geoorloofd wanneer iemand er geen plezier aan beleefd?

Verder, ik ken de bedragen niet, en de (vriendschaps-)verhoudingen evenmin. Ik zou naar het comfort kijken, van deur tot deur particulier vervoer is makkelijker dan van/naar een station/luchthaven met OV. Vakantie mag geld kosten, dan maken die paar tientjes niets meer uit.
Ik had (vriendschappelijk afscheid van genomen) zo'n nichtje van ongeveer mijn leeftijd die altijd geen geld had zogenaamd (wel elke week nieuwe kleding) en de meest waardeloze cadeautjes kocht voor verjaardagen, van 1,75 euro ongeveer. Ze wou ook wel meerijden van stad naar stad en dan vroeg ik de helft van de benzine, alleen omdat ze zo op de centen zat altijd. Ze weigerde "Je rijdt toch dan kun je mij toch wel meenemen?!" dus heb ik haar niet meegenomen, sommige mensen zijn gewoon te erg, denken dat alles uit de lucht komt vallen of zo.
Om hoeveel kilometer gaat het en hoeveel willen ze je dat je betaalt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heeft hij ook parkeergeld gerekend
Hoeveel vraagt hij dan als het OV goedkoper is? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dubbel
.
Ik vind benzinegeld vragen sowieso een enorme afknapper en een typisch Nederlandse krenten actie. Je vraagt geen geld voor een vriendendienst. In dit geval, meerijden met moeder en dochter, vind ik het ronduit asociaal en inhalig. Ik zou niet eens meer mee willen rijden, zou me de hele weg op zitten vreten van ergernis.
.
Ik vind die man super goed bezig er zullen namelijk op deze manier geen misverstanden ontstaan over de wederzijdse verwachtingen.

En waarom zou je niet betalen? Je rijdt toch mee?

En waar wonen jullie? Scheelt nog al of je in Hoofddorp woont of in Utrecht qua kosten.

Zelf vraag ik overigens nooit benzine geld, want ik ga er in principe van uit, dat ooit de ander wel iets zal doen dat het rechttrekt. Maar sommige mensen zien dat dus niet. Ik neem vaak iemand mee die zelf niet rijdt, en die trekt ok haar portomonee niet als het parkeren dan betaald moet worden. Daar heb ik dus pas gewon om gevraagd, toen we weer eens op haar verzoek gingen!
quote:Sensy12 schreef op 11 juli 2014 @ 01:51:

Oei...ik ben zo vaak weggebracht en opgehaald . Ik heb nooit iemand geld hoeven geven daarvoor, ook al bood ik wel aan de kosten te vergoeden. Als het zo vaak gebeurt en als Schiphol niet om de hoek is en als jij andersom niet hetzelfde doet voor hun (dus dat jij hun ook wegbrengt en ophaalt als zij vakantie hebben), dan zou ik niet aanbieden om te betalen, maar uit mezelf geld geven of die persoon een keer trakteren op een etentje of een cadeautje geven waarvan ik weet dat hij het graag wil hebben of iets dergelijks.

Een vriend aanbieden om te betalen, daarmee breng je die vriend in een lastige positie. Want hij moet dan niet alleen uitrekenen hoeveel je dan zou moeten betalen, hij zal zich ook afvragen of het wel koosjer is om een vriend te laten betalen. Ik zie het vaak gebeuren dat de een de ander vraagt hoeveel ze moet betalen en dat die ander daardoor in een moreel dilemma zit en dan maar zegt dat ze niet hoeft te betalen, terwijl hij zelf weinig geld heeft.

Dus niet aanbieden, maar geven uit jezelf als het vaak gebeurt dat die ander je weg moet brengen en ophalen. Je weet best hoe ver het van jouw huis naar Schiphol is en wat het parkeergeld is en je kunt zelf ook wel het een en ander berekenen. Dat je kiest voor aanbieden is té gemakkelijk, vind ik.
Daar ga je toch geen geld voor vragen???

Ga lekker met de trein of taxi en zeg dat je elkaar op het vliegveld omtmoet..

Ligt niet aan jou en ga ook zeker niet betalen..
Ik vind het volstrekt normaal om iemand benzinegeld te geven. Je verwacht toch niet dat iemand alles maar betaald? Autorijden is erg duur dus als die beste man vijftig euro kwijt is aan benzine vind ik het heel normaal dat hij er geld voor vraagt. Snap helemaal niets van je reactie.

Heb je zelf een auto?

En hoeveel vraagt hij nou? Is dat een reeel bedrag? Want als het bedrag kostendekkend is snap ik je totaal niet.

Dit is wel dé manier om gelijk met stennis weg te gaan. Het zal de sfeer nou niet echt bevorderen lijkt mij zo.
quote:Sensy12 schreef op 11 juli 2014 @ 01:51:

Oei...ik ben zo vaak weggebracht en opgehaald . Ik heb nooit iemand geld hoeven geven daarvoor, ook al bood ik wel aan de kosten te vergoeden..Dit vind ik weer heel vreemd. Ik weet wat benzine kost, iemand moet heen en terug, en misschien haalt en brengt deze je. Nu weet ik niet waar je vandaan moet komen. Maar ook al zou iemand geen geld willen hebben, ik zou het gewoon geven. Vind ik heel normaal en hoef ik niet over na te denken. Voel jij je hier niet vervelend onder dan? Ik zou mij erg bezwaard voelen dat iemand veel tijd en geld spendeert aan mijn vakantie. Ik vind het iets te makkelijk om te zeggen dit is een vriendendienst.
Daar vraag je idd geen geld voor, dat wordt je aangeboden als het goed is. Vier keer naar schiphol kan best oplopen in de kosten.
En met aanbieden bedoel ik dat de meerijder gewoon betaalt. Niet alleen oppert om wat bij te dragen.
quote:miyesa schreef op 11 juli 2014 @ 07:09:

Daar ga je toch geen geld voor vragen???

Ga lekker met de trein of taxi en zeg dat je elkaar op het vliegveld omtmoet..

Ligt niet aan jou en ga ook zeker niet betalen..

Wat denk je dat de trein of taxi kost?

Ik woon vlakbij Schiphol dus ik zou er geen geld voor vragen. Omgekeerd zou ik wel iemand er wat voor geven. Auto`s rijden gewoon niet op water. Het is lekkerder met de auto en voor de deur afgezet worden dan lopen te slepen met zware koffers.

Mijn ex heb ik een keer midden in de nacht gebracht en ook midden in de nacht opgehaald. Na het afzetten kreeg ik een smsje dat hij een verrassing in het laadje had gedaan van de auto (geld). Ook zonder had ik hem gebracht hoor maar vond het wel attent dat hij eraan gedacht had.

TO, misschien lees ik niet goed hoor, maar vraagt hij heel veel geld voor?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven