Geld & Recht alle pijlers

Berekening restschuld ex

29-11-2015 23:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Strekking van het verhaal is het uitkopen van mijn ex. De ¤3000 komt vast goed. Bedankt voor de reacties 😊
Dat hangt af van de taxatiewaarde van de woning.

En eventuele andere afspraken die jullie hebben gemaakt.
Oh, en als het huis overwaarde heeft, moet jij hem misschien wel betalen..
Jullie hebben een overwaarde van 36.000 euro. Daarvan is 39.000 euro 'van jou'. Er is geen restschuld, dus je zou hem eventueel 1500 euro in de schoenen kunnen schuiven, zijnde de helft van de schuld die je zou hebben zonder jouw aflossing, maar het is me een raadsel waarom je dat zou willen.
Taxatiewaarde is x
grrrlstar wijzigde dit bericht op 01-01-2018 08:45
19.05% gewijzigd
Lijkt me erg kinderachtig als je hem 1500 euro laat betalen.
quote:MinkeDeWit schreef op 30 november 2015 @ 00:04:

Jullie hebben een overwaarde van 36.000 euro. Daarvan is 39.000 euro 'van jou'. Er is geen restschuld, dus je zou hem eventueel 1500 euro in de schoenen kunnen schuiven, zijnde de helft van de schuld die je zou hebben zonder jouw aflossing, maar het is me een raadsel waarom je dat zou willen.

Dit. Op zulke bedragen zou ik geen fuzz maken over die 1500 euro. Voor hetzelfde geld was de taxatie uitgevallen op 273.000 en speelden jullie quitte. Of 275.000 en had je hem 1000 moeten betalen.

Een taxatiewaarde is een richtlijn, geen hard bedrag.
Dankjewel Minke. Daar kwam ik ook op uit, maar werd door een ander in twijfel gebracht. Ik wil het duidelijk hebben voor de verdere afwikkeling.
Dan heb je een overwaarde van 36.000

Maar jullie hebben vastgelegd dat 39.000 terug naar jou gaat. Dat zit echter in stenen, en blijft het als jullie het niet verkopen.

Er blijft dan nog wel een gat van 3000 euro over die terug naar jou moet,dat zou hij dan moeten betalen.

Of dat fair is vind ik discutabel als jij het huis wil overnemen.

De huizenmarkt trekt weer aan, dus kans dat je over een paar jaar dat gat zelf hebt kunnen dichten met een stijgende waarde van het huis.
Dat kun je vinden
grrrlstar wijzigde dit bericht op 01-01-2018 08:48
95.64% gewijzigd
quote:Grrrlstar schreef op 30 november 2015 @ 00:14:

[...]

vind je dat echt? Ik denk dat meneer na zijn ontrouw zijn en vele leugens er goed mee weg komt om zonder hypotheekshit binnen een paar weken het hoofdstuk af kan sluiten. Maar dat is een langer verhaal. Ik ga het overigens verrekenen met wat gemeenschappelijke spullen die hier blijven.Ik wist niet dat je daar een geldbedrag aan kon koppelen, 3 x vreemdgaan is 1500 euro ofzo? En wat voor hypoheekshit? Het is precies zoals het hoort te gaan, dus shit zou hij sowieso niet hebben.
Weet je wel heel zeker dat jij alleen de hypotheek rondkrijgt?
quote:feeks schreef op 30 november 2015 @ 00:16:

[...]

Ik wist niet dat je daar een geldbedrag aan kon koppelen, 3 x vreemdgaan is 1500 euro ofzo? En wat voor hypoheekshit? Het is precies zoals het hoort te gaan, dus shit zou hij sowieso niet hebben. Ik ben altijd heel royaal geweest in alles wat ik voor hem heb betaald en dat nu wel stoppen inderdaad, dus gewoon conforn samenlevingscontract.
grrrlstar wijzigde dit bericht op 01-01-2018 08:51
31.93% gewijzigd
Als hij je heeft gekwetst kan ik me voorstellen dat je het tot op de cent wilt berekenen. Aan de andere kant, als hij dat niet wil betalen haal je weer een hoop stress in huis, heb je nog langer met hem te maken en kwetst hij je opnieuw door het niet erkennen van jouw pijn. Misschien beter om hem die kans om je nogmaals te raken, niet te geven.

Je koop er geen pijn mee af, met die 1500 euro. Met gedoe krijg je er wel pijn bij.
quote:erizo schreef op 30 november 2015 @ 00:20:

Weet je wel heel zeker dat jij alleen de hypotheek rondkrijgt?

Ja dit lukt
grrrlstar wijzigde dit bericht op 01-01-2018 08:52
14.18% gewijzigd
quote:patchouli_ schreef op 30 november 2015 @ 00:22:

Als hij je heeft gekwetst kan ik me voorstellen dat je het tot op de cent wilt berekenen. Aan de andere kant, als hij dat niet wil betalen haal je weer een hoop stress in huis, heb je nog langer met hem te maken en kwetst hij je opnieuw door het niet erkennen van jouw pijn. Misschien beter om hem die kans om je nogmaals te raken, niet te geven.

Je koop er geen pijn mee af, met die 1500 euro. Met gedoe krijg je er wel pijn bij.zeker waar. maar er is geen ruzie of extreem stress niveau, mijn inziens de situatie zakelijk bekijken.
Jouwe inziens. Maar je bent met zijn tweeën in de afwikkeling.

Als je denkt dat je ex er in meegaat, het zakelijk afwikkelen, zou ik het zo doen, ex betaalt jou nog 1500 euro. Je schreef dat het in twijfel werd getrokken door een ander, is die ander je ex?
Nee, een vriendin kwam op een andere berekening uit. Ik ga het gewoon bespreken. Er zijn uiteraard ook nog genoeg spullen te verdelen.
Succes met de afwikkeling. En ik hoop dat je er zelf weer goed bovenop komt en verder kan met je leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven