bestelling (marktplaats) kapot
dinsdag 11 december 2012 om 11:00
Ik heb een lamp gekocht via marktplaats. Mooie lamp vind ik zelf, voor mij niet te betalen in de winkel, nu voor een leuk bedrag. (voor deze lamp dan, het bedrag opzich vind ik zelf best veel geld).
Nou ik netjes betaald, volgende dag zou het op de post worden gedaan, ik om een track and trace code gevraagd, ook netjes gekregen. Vol verwachting wachtte ik af. Pakket bij buren bezorgd, waren 2 dagen niet thuis... grrrr ik kon niet wachten! Nou eindelijk pakket opgehaald, beetje lullig verpakt. In een (OPEN) bananendoos met daaromheen een vuilniszak. Alleen de onderkant van de lamp was nu beschermd de zij-en bovenkanten niet. Met als gevolg dat de lamp meer kapot dan heel was.
Ik baal er flink van... de lamp was in de advertentie zo goed als nieuw, op de plaatjes was hij nog heel. Ik denk dat het door het inpakken mis is gegaan.
Wiens 'schuld' is dit nu? Heb ik gewoon dikke pech. Of kan ik het verhalen op de verkoper?
Tot nu toe altijd prima ervaringen op MP komt altijd netjes verpakt aan, ofwel in doos van postkantoor met kranten of bubbelplastic. Ofwel zelf in een goede doos met wcpapier ofzoiets.
De lamp is niet meer te lijmen, dus ben nu mijn geld kwijt en de lamp... vind het wel heel erg jammer.
Nou ik netjes betaald, volgende dag zou het op de post worden gedaan, ik om een track and trace code gevraagd, ook netjes gekregen. Vol verwachting wachtte ik af. Pakket bij buren bezorgd, waren 2 dagen niet thuis... grrrr ik kon niet wachten! Nou eindelijk pakket opgehaald, beetje lullig verpakt. In een (OPEN) bananendoos met daaromheen een vuilniszak. Alleen de onderkant van de lamp was nu beschermd de zij-en bovenkanten niet. Met als gevolg dat de lamp meer kapot dan heel was.
Ik baal er flink van... de lamp was in de advertentie zo goed als nieuw, op de plaatjes was hij nog heel. Ik denk dat het door het inpakken mis is gegaan.
Wiens 'schuld' is dit nu? Heb ik gewoon dikke pech. Of kan ik het verhalen op de verkoper?
Tot nu toe altijd prima ervaringen op MP komt altijd netjes verpakt aan, ofwel in doos van postkantoor met kranten of bubbelplastic. Ofwel zelf in een goede doos met wcpapier ofzoiets.
De lamp is niet meer te lijmen, dus ben nu mijn geld kwijt en de lamp... vind het wel heel erg jammer.
dinsdag 11 december 2012 om 11:20
Altijd voor de aankoop eerst vragen of er dingen kapot zijn, volgende vraag is zo stevig mogelijk inpakken. Dit zijn standaardverzoeken als ik wat koop.
Verder vind ik je wel een beetje dom om een lamp te laten versturen, dat is erg kwetsbaar natuurlijk. Dat zou ik gewoon ophalen. Zelfde als een vaas of een glazen servies. Of het nu al stuk was of door de postverzending kan natuurlijk nooit worden gecheckt. Dus een les voor de volgende keer.
Verder vind ik je wel een beetje dom om een lamp te laten versturen, dat is erg kwetsbaar natuurlijk. Dat zou ik gewoon ophalen. Zelfde als een vaas of een glazen servies. Of het nu al stuk was of door de postverzending kan natuurlijk nooit worden gecheckt. Dus een les voor de volgende keer.
dinsdag 11 december 2012 om 11:21
Ophalen was niet echt mogelijk gezien de verkoper in het noordelijkste puntje woont en ik in het zuidelijkste puntje. Alles kan maar was nu even praktisch niet haalbaar. Wellicht ging ik er misschien te naief vanuit dat als je iets opstuurt je het zo verpakt dat de kans op kapot gaan minimaal is. Zo zou ik het zelf doen en zo heb ik het al vaker meegemaakt.
Het is een risico wat ik heb genomen. Maar de verkoper had mijns inziens misschien zelf wel in kunnen schatten dat op deze manier verpakken niet zo heel handig is. Maar mss hebben ze daar schijt aan en zijn ze blij dat ze geld hebben, kan ook nog.
Het is een risico wat ik heb genomen. Maar de verkoper had mijns inziens misschien zelf wel in kunnen schatten dat op deze manier verpakken niet zo heel handig is. Maar mss hebben ze daar schijt aan en zijn ze blij dat ze geld hebben, kan ook nog.
dinsdag 11 december 2012 om 11:29
Precies ditzelfde heb ik recent ook meegemaakt!
Een lamp die in de winkel behoorlijk prijzig was, via mp gekocht voor een redelijke, maar zeker nog niet goedkope prijs.
Deze lamp werd in een plastic zak verpakt en zonder enig ander beschermmiddel (!).
De verkoper vond het een risico van TNT.
Dus echt, pech . Ik ga er ook vanuit dat iemand iets wat breekbaar is deugdelijk verstuurd. Nee dus!
Ik heb er dus van geleerd en ben nog voorzichtiger geworden. Ophalen was voor mij ook niet haalbaar, afstand zo'n 200-250 km.
Een lamp die in de winkel behoorlijk prijzig was, via mp gekocht voor een redelijke, maar zeker nog niet goedkope prijs.
Deze lamp werd in een plastic zak verpakt en zonder enig ander beschermmiddel (!).
De verkoper vond het een risico van TNT.
Dus echt, pech . Ik ga er ook vanuit dat iemand iets wat breekbaar is deugdelijk verstuurd. Nee dus!
Ik heb er dus van geleerd en ben nog voorzichtiger geworden. Ophalen was voor mij ook niet haalbaar, afstand zo'n 200-250 km.
dinsdag 11 december 2012 om 11:29
Als ik de lamp zou hebben gekocht via een internetsite, een webshop. Zou deze ook gewoon verzonden worden. In een dichte doos met mss iets van plastic eromheen. Dan zou ook redelijkerwijs mogen worden verwacht dat deze niet kapot zou gaan. Maar ja, ik had wellicht zelf moeten checken of erom vragen. Ik zal eens mailen, hoewel ik er eigenlijk niets van verwacht.
Ik heb weer een lesje geleerd, jammer wel. Nu hangt er nog steeds een kaal peertje
Ik heb weer een lesje geleerd, jammer wel. Nu hangt er nog steeds een kaal peertje
dinsdag 11 december 2012 om 11:48
Als ik een lamp zou opsturen, zou ik hem zou goed en stevig mogelijk opsturen. Dus als het los in een doos wordt verstuurd, is vragen om moeilijkheden. Daar kun je de verkoper natuurlijk wel op wijzen, op deze nalatigheid. Verder dus altijd vragen om stevige verpakking. Maakt niet uit wat je koopt. Het kan namelijk ook door postsortering zelf beschadigen (ja deze les heb ik ook geleerd) dus vandaar altijd mijn verzoek. Als het pakket niet goed wordt verpakt kan ik de verkoper dan altijd nog op aanspreken.
dinsdag 11 december 2012 om 13:10
woensdag 12 december 2012 om 11:05
Belachelijk dat ze iets breekbaars zo slecht verpakken. Dat verwacht je toch niet??
Zelf besteed ik altijd veel zorg aan het verpakken van de spullen die ik via marktplaats verkoop.
Helaas zijn er blijkbaar ook mensen die het geen reet kan schelen of het product heelhuids aankomt bij de koper. Balen zeg!
Zelf besteed ik altijd veel zorg aan het verpakken van de spullen die ik via marktplaats verkoop.
Helaas zijn er blijkbaar ook mensen die het geen reet kan schelen of het product heelhuids aankomt bij de koper. Balen zeg!
woensdag 12 december 2012 om 11:07
Ik heb ook ervaring met mensen die dingen knullig verpakken. Zo heb ik al meerdere malen schoenen of laarzen gekocht en die komen dan los in een plastic zak aan. Beschadigd natuurlijk. Hakken schuren overal overheen, krassen, gedeukt. Ik snap werkelijk niet dat mensen daar niet overna denken. Maar waarschijnlijk interesseert het ze geen hol hoe het bij jou aankomt als zij hun geld maar gekregen hebben.