Geld & Recht alle pijlers

Betrouwbaar of onbetrouwbare webwinkel?

21-01-2012 15:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is een webwinkel onbetrouwbaar als er geen thuiswinkelwaarborg teken op de site te vinden is?

Het gaat hierom: zoon wil een paar Gucci schoenen bestellen en ik zie een mooie Prada tas. De schoenen kosten 99,-- ipv 300,-- euro, 'mijn' tas kost 85,00 in plaats van 101,-- (welk verschil ik nog wel begrijpelijk vind.

Onderaan de site staat een vermelding dat de originaliteit van de artikelen door de webwinkel wordt gegarandeerd.

Dat dat eventueel niet zo zou zijn, is voor mij nog niet eens het grootste probleem, ware het niet dat ik mij afvraag of er uberhaupt iets zal worden geleverd, bijna 200 euro de wijde wereld in sturen is een beetje te veel van het goede.

Er ontbreekt dus het thuiswinkelwaarborg tekentje, wil dat zeggen dat het zeker niet deugt?
Staat het adres en contactpersoon van de webwinkel op de site?

Stuur anders een mailtje met een vraag en kijk hoe ze antwoorden.
Ik ben er al achter, had niet een topic hoeven openen, nu ik de voorwaarden lees zegt het eigenlijk al genoeg...

lees:

Ons Bedrijf Regels

* Lever producten in tijden na ontvangst van de betaling.

* Wees eerlijk om te gaan met goederen die de kwaliteit vraag.

* Kleine of grote bestelling beschikbaar zal zijn. Welkom iedereen op onze winkel.

* Opdrachtgever is de god, geloof is de eerste.

* bieden de beste kwaliteit en redelijke prijs.

Ik hoef dit verder niet toe te lichten, denk ik.
Opdrachtgever is de God.

Seems legit....
Zo zeg! Goed dat je die voorwaarden hebt gelezen, dat zegt genoeg!
Goeie vertaalmachine hebben ze gebruikt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ow, we liggen inmiddels helemaal in een deuk hier.

Op de officiele sites geweest van Gucci en Prada.

De schoenen kosten origineel 395,-- euro en mijn tas 1.500,-- euro....we hadden netzogoed een dagje Beverwijk kunnen doen.
Check gewoon of een webwinkel zijn kvk nummer vermeldt op de website. Zo niet, dan er niks kopen.
wahahahaah ja dezelfde die hier altijd loopt te posten dat vrouw van haar man niet sexy mag kleden :D

idd, als het te mooi om waar te zijn is.....dan zal het wel zo zijn :D

maarrruh, om op je initiële vraag terug te komen. Het thuiswinkelwaarborg is voor (kleine) webwinkels erg prijzig...zo niet bijna onbetaalbaar....(dan doel ik op mensen die een webwinkel aan huis hebben bijv.)

Betrouwbaarheid kun je ook aan andere zaken afleiden;

wordt telefoon opgenomen?

wordt email beantwoord?

etc.
Ik vind een kvk nr toch betrouwbaarder, gelukkigmeisje.

Die kun je zelf checken op de kvk site.
Iedere Jan Doedel kan een KvK nummer aanvragen, dat zegt niet zoveel.

Zou iig gaan voor een keurmerk, hoeft niet persé degene te zijn die door TO word genoemd, er bestaan meerdere. Ook altijd kijken of ze daadwerkelijk daarbij zijn aangesloten, of ze niet alleen stiekem het logo gebruiken.

Daarnaast id de site even doorspitten, en gouden regel; als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.

Gelukkig heeft deze site zich al verraden
Overigens vind ik het ook een veeg teken als dit het adres is:

Boele van Hensbroekstraat 44ï¼¼

Echt waar!

En het mailadres een hotmailadres is.
quote:Jorina schreef op 21 januari 2012 @ 16:29:

Iedere Jan Doedel kan een KvK nummer aanvragen, dat zegt niet zoveel.

Zou iig gaan voor een keurmerk, hoeft niet persé degene te zijn die door TO word genoemd, er bestaan meerdere. Ook altijd kijken of ze daadwerkelijk daarbij zijn aangesloten, of ze niet alleen stiekem het logo gebruiken.

Daarnaast id de site even doorspitten, en gouden regel; als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.

Gelukkig heeft deze site zich al verraden

ja idd...ook een KVK..

Ik heb zelf webwinkel en me dus vaak verdiept in al die 'keurmerken' maar het mooie is...veel keurmerken doen absoluut NIKS (behalve geld incasseren) dus zon keurmerk is ook een wassen neus...

en idd een hotmail/gmail adres zou ik ook niet zo betrouwbaar vinden....of vage foto's
Er is ook geen bedrijf op dat adres gevestigd. Gelukkig ben je er op tijd achter gekomen!
quote:danivo schreef op 21 januari 2012 @ 16:04:

Opdrachtgever is de God.

Seems legit....
quote:gelukkigmeisje schreef op 21 januari 2012 @ 17:01:

[...]

ja idd...ook een KVK..

Ik heb zelf webwinkel en me dus vaak verdiept in al die 'keurmerken' maar het mooie is...veel keurmerken doen absoluut NIKS (behalve geld incasseren) dus zon keurmerk is ook een wassen neus...

en idd een hotmail/gmail adres zou ik ook niet zo betrouwbaar vinden....of vage foto's

Okay, als toevoeging dan; een betrouwbaar keurmerk.

Niet alle keurmerken zijn betrouwbaar, en niet alle keurmerken zijn een wassen neus. Voor jou als webwinkelier is het voordeel dat ik bij jou koop omdat ik weet dat ik iets heb om op terug te vallen als jij niet levert.
.
it's a big club and you ain't in it
quote:Jorina schreef op 21 januari 2012 @ 17:34:

[...]

Okay, als toevoeging dan; een betrouwbaar keurmerk.

Niet alle keurmerken zijn betrouwbaar, en niet alle keurmerken zijn een wassen neus. Voor jou als webwinkelier is het voordeel dat ik bij jou koop omdat ik weet dat ik iets heb om op terug te vallen als jij niet levert.

dat is precies wat ik bedoel...of je betaalt een laag bedrag en het keurmerk is een wassen neus, of je betaalt je (zeker als kleine webwinkel zijnde) blauw aan alle kosten

voor het idee, dit is afkomstig van thuiswinkel waarborg

De kosten voor het lidmaatschap is onderverdeeld in: inschrijfkosten, contributie en certificeringskosten. De bijdragen verschillen per lidmaatschap.

Aspirant lidmaatschap

Inschrijfkosten ¤75

Certificeringskosten ¤290

Contributie ¤150

Gewoon lidmaatschap

Gewone leden betalen contributie per jaar op basis van de vastgestelde contributieregeling.

Dit geldt alleen voor de omzet gegenereerd met uw webwinkel(s).

Inschrijfkosten ¤75

Certificeringkosten ¤390

Contributie (op basis van vastgestelde contributieregeling, zie afbeelding hieronder)

en dan begint het vanaf ¤150 p/j...

die ¤150 pj is nog wel te doen, maar een kleine ¤500 als opstartkosten, vind ik behoorlijk wat!
is pas bij kassa geweest, dat ongeveer 99% van die waarborg dingen die op sites staan, gewoon door de verkoper aan te schaffen zijn, het zegt werkelijk niets over de winkel. Men had bij kassa een fake winkeltje opgesteld en zonder ook maar enige vorm van controle kregen ze tegen betalen keurmerk na keurmerk. Ik geloof dat alleen thuiswaarborg idd echt onderzoek doet naar de winkels, maar de rest is nep.
@gizz nou dat is lekker! ik wist dat het erg was, maar zooo erg!! dus tsja...ik waag me er niet aan...
Ik ben geen expert, ik weet niet wat het aan klanten oplevert als je wel lid wordt van Thuiswinkelwaarborg, en of je die 500 euro er snel uit hebt. Is ook maar net afhankelijk van wat je verkoopt, en wat je marge daarmee is.

Ik koop duurdere artikelen iig niet bij een webwinkel die niet bij een betrouwbaar keurmerk is aangesloten.
Stg Webshop keurmerk is volgens Kassa trouwens ook een betrouwbaar keurmerk.
quote:gelukkigmeisje schreef op 21 januari 2012 @ 20:18:

@gizz nou dat is lekker! ik wist dat het erg was, maar zooo erg!! dus tsja...ik waag me er niet aan...Kijk het zegt natuurlijk niets, het kunnen net zo goed hele goede winkels zijn. Maar je moet je niet blindstaren op die keurmerken, maar dus naar andere dingen kijken. Staan en contactgegevens, wordt er bijv. op radar/kassa forum over gesproken etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven