Bewindvoering
vrijdag 3 november 2017 om 17:39
Hallo,
Mijn vriendin staat onder de bewindvoering van haar moeder, en haar moeder houd alles in en als wij bijv. op vakantie willen dan kan zij niet eens meebetalen wat dus betekent dat ik alles vanuit mijn eigen zak moet betalen.
Ook als we uit eten gaan kan het ook niet half betaalt worden dus dan moet alles van het mij komen.
Als ze ook maar een klein bedrag vraagt bijvoorbeeld 5 of 10 euro dan is dat al te veel gevraagd.
Een vakantie is natuurlijk best duur nou zouden we graag willen dat ze wat mee kon betalen maar zo dat kan dus niet omdat haar moeder dus alles inhoud, iemand weet wat we eraan kunnen doen?
Mvg
Mijn vriendin staat onder de bewindvoering van haar moeder, en haar moeder houd alles in en als wij bijv. op vakantie willen dan kan zij niet eens meebetalen wat dus betekent dat ik alles vanuit mijn eigen zak moet betalen.
Ook als we uit eten gaan kan het ook niet half betaalt worden dus dan moet alles van het mij komen.
Als ze ook maar een klein bedrag vraagt bijvoorbeeld 5 of 10 euro dan is dat al te veel gevraagd.
Een vakantie is natuurlijk best duur nou zouden we graag willen dat ze wat mee kon betalen maar zo dat kan dus niet omdat haar moeder dus alles inhoud, iemand weet wat we eraan kunnen doen?
Mvg
maandag 6 november 2017 om 14:14
Uhuh, dus móéder staat onder bewind maar kind van 18 bijna 19 heeft daarom geen geld?Visu schreef: ↑05-11-2017 04:03Nee het is haar moeder die onder bewind staat omdat ze haar zwaar verwaaloosde kind (mijn vriendin) de kinderbijslag hebben gebruikt om een flatscreen, nieuwe opel zafira, tuinonderhoud, sere laten bouwen en nog andere dingen... Sorry als die zin niet klopt, je weet wat ik bedoel.
Je ziet haar op straat. Gaten in haar jas, gaten in haar broek, als ze haar moeder smst voor nieuwe schoenen omdat ze perse voor stage zwarte schoenen moet hebben zonder leuke opzichte kleurtjes (ze deed horeca gastvrouw niv 2) dan is het antwoord "nee daar heb ik geen geld voor) overigens hebben ze nog 3 honden + een andere dochter. Ik weet van mijn broer dat honden niet goedkoop zijn en al helemaal als je 3 labra's hebt. Dan vraag ik me af, wil je kinderen of wil je alleen huisdieren? Want dan kan mijn vriendin net zo goed ook op 4 poten gaan lopen want zo word ze behandeld. Ze heeft haar school verkloot omdat ze niet voldeed aan de kleding voorschriften. Wat heb ik nog te zeggen...
Ten eerste krijg je vanaf je 18e geen kinderbijslag meer en jouw vriendin heeft dus een eigen inkomen. Op die leeftijd op mammies zak teren is ook niet nodig dus laat haar een bijbaantje zoeken. En hoe betaald zij die telefoon ed? of betaald mams dat.
maandag 6 november 2017 om 14:20
????????Visu schreef: ↑06-11-2017 02:28Voor zover ik weet komt er op je 18de geld vrij wat je ouders voor je hebben gespaard. Voor mij was dit 4000 euro. Dit zal voor haar of meer zijn omdat voor mij dit geld veel was uitgegeven of ze heeft juist minder omdat haar ouders ervan snoepen. In iedergeval zou ze als ik gewoon heel simpel nadenk 8000 euro moeten hebben staan.
Ik denk dat jullie allebei een beperking hebben? LIeve schat het is niet normaal dat ouders sparen voor hun kind hoor De meeste ouders proberen het wel maar het is echt geen verplichting. Maar waarom wil jij zo graag dat zij geld heeft? Op de leeftijd van 18 is een patatje eten normaal en kost geen kapitalen. Dat kun je je ook met een krantenwijk oid echt wel veroorloven.
maandag 6 november 2017 om 16:24
Ik heb het idee dat TO niet alle informatie geeft.
Zoals ik het begrijp: de moeder van je vriendin staat onder bewindvoering. Hierdoor heeft vriendin geen geld om op vakantie te gaan en op vakantie te gaan. Vriendin is 18, dus volwassen en zal ergens inkomsten van moeten krijgen. Jullie weten niet wat er maandelijks binnen komt??
Ik krijg inderdaad het idee dat beiden een beperking hebben.
Zoals ik het begrijp: de moeder van je vriendin staat onder bewindvoering. Hierdoor heeft vriendin geen geld om op vakantie te gaan en op vakantie te gaan. Vriendin is 18, dus volwassen en zal ergens inkomsten van moeten krijgen. Jullie weten niet wat er maandelijks binnen komt??
maandag 6 november 2017 om 18:01
Visu schreef: ↑06-11-2017 02:28Voor zover ik weet komt er op je 18de geld vrij wat je ouders voor je hebben gespaard. Voor mij was dit 4000 euro. Dit zal voor haar of meer zijn omdat voor mij dit geld veel was uitgegeven of ze heeft juist minder omdat haar ouders ervan snoepen. In iedergeval zou ze als ik gewoon heel simpel nadenk 8000 euro moeten hebben staan.
Ik ga even met mijn ouders praten, zij zijn mij nog €8000 schuldig
Sommige ouders hebben de luxe om voor hun kind te kunnen sparen, andere ouders niet. Maar er komt niet automatisch 'geld vrij' op je 18e.
maandag 6 november 2017 om 18:53
Dit Idd. Werkt je vriendin? Krijgt ze een uitkering?hartjeJynx schreef: ↑06-11-2017 16:24Ik heb het idee dat TO niet alle informatie geeft.
Ik vindt het trouwens raar dat ze niet meer thuis woont en haar moeder nog wel steeds haar geld regelt. Hoort de begeleiding van haar dat je samen met haar te doen?
Ik sta zelf ook onder bewindvoering om verschillende redenen. En ik kan je zeggen al staat je onder bewind, je hoort te weten hoe je er finicaal ongeveer voor staat. Ik heb zelf ook een rekening waarmee ik bijv. boodschappen betaal.
dinsdag 14 november 2017 om 17:21
Jullie begrijpen het verkeerd. Ze krijgt van Duo stufi, ze heeft betaald gekregen voor het werk dat ze had. Ze heeft de bedragen zelf alleen nooit gezien omdat haar moeder alles verbergt. Ze heeft geen inloggevens van haar eigen bankrekening. Ze krijgt de post niet eens zelf....Alles gaat via haar moeder
dinsdag 14 november 2017 om 17:22
Dan regel je nu direct dat alles naar je vriendin gaat.Visu schreef: ↑14-11-2017 17:21Jullie begrijpen het verkeerd. Ze krijgt van Duo stufi, ze heeft betaald gekregen voor het werk dat ze had. Ze heeft de bedragen zelf alleen nooit gezien omdat haar moeder alles verbergt. Ze heeft geen inloggevens van haar eigen bankrekening. Ze krijgt de post niet eens zelf....Alles gaat via haar moeder
dinsdag 14 november 2017 om 17:27
Ik denk dat beide een beperking hebben en dat dochter daarom niet vrijelijk over geld kan beschikken TO heeft het over etentjes en vakanties en moet wel een giga salaris verdienen om dat te kunnen bekostigen. Heb zo het idee dat ook hij geen benul van geld heeft en het geld van vriendin er anders ook doorheen jaagt.
Iets anders kan ik niet bedenken want met 18 kun je gewoon een eigen rekening openen. Zelfs met 16 moet kind zelf mee naar de bank als je een rekening opent. Dat zij van niets weet is dus niet waar.. of ze is echt flink minder begaafd.
dinsdag 14 november 2017 om 17:51
dinsdag 14 november 2017 om 19:10
Visu schreef: ↑06-11-2017 02:28Voor zover ik weet komt er op je 18de geld vrij wat je ouders voor je hebben gespaard. Voor mij was dit 4000 euro. Dit zal voor haar of meer zijn omdat voor mij dit geld veel was uitgegeven of ze heeft juist minder omdat haar ouders ervan snoepen. In iedergeval zou ze als ik gewoon heel simpel nadenk 8000 euro moeten hebben staan.
Uh nee. Alleen als je ouders sparen voor je. En dan is het eind bedrag afhankelijk van welk bedrag je spaart
dinsdag 14 november 2017 om 20:30
Juist, zou moeten kunnen.
dinsdag 14 november 2017 om 21:40
Ik quote mezelf nog maar eens. Je vriendin is volwassen. Ze kan controle nemen over haar bankrekening. Of anders nieuwe bankrekening nemen en alles omzetten. Houd er rekening mee dat moeder jierom boos wordt en dat ze met spoed uit huis moet. Take control.Zalmsnipper schreef: ↑05-11-2017 10:35Hij bedoelt niet onder bewind in juridische zin. Heeft je vriendin eigen inkomen? Laat haar proberen haar eigen inkomen als zorgtoeslag en studiefinanciering op haar rekening te krijgen. Ze heeft geen toestemming van moeder nodig. Wees dan wel beducht op ruzie en de mogelijkheid dat ze met spoed uit huis moet.
dinsdag 14 november 2017 om 21:42
Lekker advies voor iemand die niet zo is als een ander (mag geen minder begaafd zeggen van TO) Ze staan niet voor niets onder bewind, waarschijnlijk TO ook want die staat ook onder curatele bij zijn moeder. Het zijn alletwee anders dan anders kinderen en zelfstandig wonen is geen optie.Zalmsnipper schreef: ↑14-11-2017 21:40Ik quote mezelf nog maar eens. Je vriendin is volwassen. Ze kan controle nemen over haar bankrekening. Of anders nieuwe bankrekening nemen en alles omzetten. Houd er rekening mee dat moeder jierom boos wordt en dat ze met spoed uit huis moet. Take control.
donderdag 16 november 2017 om 16:17
Laat je vriendin naar het Juridisch loket gaan of naar jullie Gemeente om het allemaal uit te leggen en vervolgstappen te ondernemen. Een DigiD mag haar moeder alleen gebruiken als ze daar een machtiging van je vriendin van heeft anders is het strafbaar een DigiD is persoonlijk. Bovendien is het ook strafbaar dat haar moeder geld van DUO in haar eigen zakken steekt.Straks zit je vriendin met een gigantische schuld aan DUO.Visu schreef: ↑14-11-2017 17:21Jullie begrijpen het verkeerd. Ze krijgt van Duo stufi, ze heeft betaald gekregen voor het werk dat ze had. Ze heeft de bedragen zelf alleen nooit gezien omdat haar moeder alles verbergt. Ze heeft geen inloggevens van haar eigen bankrekening. Ze krijgt de post niet eens zelf....Alles gaat via haar moeder
donderdag 16 november 2017 om 18:43
Dat ze een beperking hebben is nergens bevestigd, dat is jouw aanname.nina1966 schreef: ↑14-11-2017 21:42Lekker advies voor iemand die niet zo is als een ander (mag geen minder begaafd zeggen van TO) Ze staan niet voor niets onder bewind, waarschijnlijk TO ook want die staat ook onder curatele bij zijn moeder. Het zijn alletwee anders dan anders kinderen en zelfstandig wonen is geen optie.