Geld & Recht alle pijlers

Bezuinigen !

27-11-2013 16:02 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van de bekendmaking van de toeslagen 2014, ben ik ook eens voor onszelf gaan rekenen. Wij raken dus ook de zorgtoeslag kwijt. De afgelopen jaren al heftig bezuinigd (geen mobiele telefoons meer) maar ik vind onze vaste lasten nog hoog. Willen jullie eens meekijken waar ik nog op kan bezuinigen ??

Hypotheek (bruto) ¤ 470

Levensverzekering (hypotheek) ¤ 112

Zorg ¤ 253

Verplicht eigen risico ¤ 30

Eneco ¤ 190

Water ¤ 18

Gemeente ¤ 68

Uitvaart ¤ 38

Sporten kids ¤ 35

Telefoon-internet-tv ¤ 42

Verzekeringen auto-huis-avp ¤ 68

Wegenbelasting ¤ 42

Brilplan ¤ 6

Ouderbijdrage en schoolreis ¤ 10

Sparen kinderen ¤ 20

Vakbond ¤ 16

Ik heb een chronische ziekte (vandaar die hoge premie levensverzekering, uitvaart en ziektekosten).

Per maand houden we nu ¤ 425 over om van te leven (2 volwassenen en 2 kinderen). Variabele lasten is ook al op bezuinigd: we roken niet meer.

We tanken ¤ 50 per maand, ¤ 25 is begroot voor cadeautjes en extraatjes, ¤ 25 voor de kapper, ¤ 325 voor boodschappen.

Kleding kopen we van de kinderbijslag, sparen lukt niet meer maandelijks dus dat doen we van het vakantiegeld.

Zou eigenlijk minder vaste lasten willen en wat we besparen gaan sparen. Wie kijkt er even mee ?
quote:Doreia schreef op 29 november 2013 @ 15:56:

Hoeveel zou je structureel willen kunnen sparen?Minimaal ¤ 100 per maand
quote:meisx schreef op 27 november 2013 @ 16:06:

En als chronisch zieke heb je misschien nog recht op belastingvoordeel, heb je dit al gecheckt?Kan iemand mij dit uitleggen?
quote:bionical schreef op 27 november 2013 @ 16:22:

De belastingvoordelen voor chronisch zieken worden of zijn allemaal wegbezuinigd. Ik heb dit jaar nog recht op de Wtcg (¤ 299 per jaar) maar die verdwijnt ook vanaf 2014.Ik krijg ineens het gevoel dat ik jaren ergens recht op gehad zou hebben...
quote:bionical schreef op 29 november 2013 @ 23:14:

[...]

Minimaal ¤ 100 per maandEven doorrekenen..

Zorg (253). Via Zilverenkruis (+18x fysio) 95 + 60 basis man (max eigen risico) = 155 (+98)

Eneco (190). Via gaslicht.com Nuon = 126. (+ 64)

Uitvaart. Niet nodig, spaar je door bezuinigingen zo bijeen: 0 (+38)

Vakbond 15. Via veel CAOs korting: 7. (+ 8)

Bespaar je dus 2500 ¤ per jaar.

Ik vermoed dat je de andere verzekeringen niet vergeleken hebt op de laagste prijs. Inboedelverzekering al doorgenomen? Autoverzekering? Heb je een AVP eigenlijk wel nodig? Vaak dekt autoverz. + inboedel al veel. En, met die buffer kan je echt wel een ongelukje hebben... Ik denk dat je hier nog wel ¤ 25/maand mee kan besparen.
Life is fun. Live it.
quote:Zebraa schreef op 30 november 2013 @ 19:27:

[...]

Even doorrekenen..

Zorg (253). Via Zilverenkruis (+18x fysio) 95 + 60 basis man (max eigen risico) = 155 (+98)

Eneco (190). Via gaslicht.com Nuon = 126. (+ 64)

Uitvaart. Niet nodig, spaar je door bezuinigingen zo bijeen: 0 (+38)

Vakbond 15. Via veel CAOs korting: 7. (+ 8)

Bespaar je dus 2500 ¤ per jaar.

Ik vermoed dat je de andere verzekeringen niet vergeleken hebt op de laagste prijs. Inboedelverzekering al doorgenomen? Autoverzekering? Heb je een AVP eigenlijk wel nodig? Vaak dekt autoverz. + inboedel al veel. En, met die buffer kan je echt wel een ongelukje hebben... Ik denk dat je hier nog wel ¤ 25/maand mee kan besparen.Ja die AVP heb je nodig. De WA verzekering van de auto dekt de schade je met de auto toebrengt aan derden. De AVP dekt de schade die je aan derden toebrengt zonder auto.
quote:Bianca2612 schreef op 30 november 2013 @ 20:10:

[...]

Ja die AVP heb je nodig. De WA verzekering van de auto dekt de schade je met de auto toebrengt aan derden. De AVP dekt de schade die je aan derden toebrengt zonder auto.Klopt helemaal. Bij mij zat deze avp nml "gratis" bij mijn opstal/inboedelverzekering. Ik vermoed dat dit een uitzondering is.
Life is fun. Live it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven