Geld & Recht alle pijlers

bijdehante cassiere

25-11-2011 18:00 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
even mijn verontwaardiging kwijt hoor:

Sta ik in de winkel 5 rollen pakpapier en een klein doosje kerstballen af te rekenen, pakt de dame achter de kassa zo'n grote plastic zak (ik heb een hekel aan plastic zakken en woon in de buurt). Ik zeg 'het gaat zo wel mee hoor'. Blijkt dat ze ongevraagd 15 cent heeft gerekend voor die plastic zak....

Een beetje te bijdehand voor mij hoor....
.
Kind, jij moest mijn problemen hebben, dan was dit in ieder geval geen probleem...

Relativeren, relativeren, relativeren...
Miep ben je 7 kilometer gaan fietsen, om die 15 cent terug te vragen?
quote:Eindeloos schreef op 25 november 2011 @ 19:15:

[...]

Entertje ik vind deze ava cool!!!!yep. voor even
quote:enter schreef op 25 november 2011 @ 19:46:

[...]

yep. voor even Leuk toch, ik vind het vermakelijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 25 november 2011 @ 20:01:

[...]

Leuk toch, ik vind het vermakelijk.
quote:feeks schreef op 25 november 2011 @ 18:05:

wat vreselijk! heb je het nummer van slachtofferhulp bij de hand?

hihi toen ik nog in de winkel werkte heb ik wel is gezeik gehad van iemand om 2 cent. vond het erg moeilijk om toen vriendelijk te blijven...
@miepje, hoop niet dat dit je hoogtepuntje van je dag was....
ha ha heel grappig alle reacties..... NOT!!!

sommige mensen kunnen ook wel erg ver gaan met hun grapjes, wat een humor zeg. Get a life!

Ik snap punt van TO wel, er zijn tegenwoordig zat bijdehante mensen, zie dit topic....... als zij aangeeft dat ze geen tasje wilt en dat wel krijgt en er ook nog eens voor moet betalen, ja dan zou ik ook pissig zijn! 15 cent is niet veel, maar om deze reden is die 15 cent ineens wel erg waardevol.

Bij de AH in mijn buurt geven ze ineens ook niet meer van die kleine plastic tasjes, want dat zou te veel milieuvervuiling zijn. Staat er nog wel een rol onder de kassa en als je 2 dingetjes hebt gekocht en je hebt geen tas bij je en wanneer je netjes om zo'n tasje vraagt is het 'u kunt zo'n tas kopen', goh wat goed voor het milieu zeg!!! nu pak ik elke keer plastic tasjes van de fruitafdeling en soms kijken ze me wel raar aan, maar ja ze vragen er zelf om!!!
Het gaat niet om die 15 cent maar om het principe. Je krijgt iets in je maag gesplitst wat je niet wilt en ook niet om gevraagd hebt en dan moet je er nog voor betalen ook. Ik zou het ook niet pikken.
Leyla denk je niet dat ze een klein punt hebben met de milieuvervuiling? Hoe moeilijk is het om gewoon een tas van thuis mee te nemen om je spullen in te doen?
quote:leyla88 schreef op 26 november 2011 @ 13:54:Bij de AH in mijn buurt geven ze ineens ook niet meer van die kleine plastic tasjes, want dat zou te veel milieuvervuiling zijn. Staat er nog wel een rol onder de kassa en als je 2 dingetjes hebt gekocht en je hebt geen tas bij je en wanneer je netjes om zo'n tasje vraagt is het 'u kunt zo'n tas kopen', goh wat goed voor het milieu zeg!!! nu pak ik elke keer plastic tasjes van de fruitafdeling en soms kijken ze me wel raar aan, maar ja ze vragen er zelf om!!!Neem gewoon zelf een tas mee, of twee. Beter mee verlegen dan om verlegen toch, hoeveel organisatie vereist het nou helemaal om een tas mee te nemen.
Heb je dat tasje nu aangenomen of niet?
quote:isabon schreef op 26 november 2011 @ 14:21:

Heb je dat tasje nu aangenomen of niet?Dat is de hamvraag nu natuurlijk
quote:luni schreef op 26 november 2011 @ 14:24:

[...]

Dat is de hamvraag nu natuurlijk Nee of ze die 15 cent terug heeft gekregen!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:limelight schreef op 25 november 2011 @ 19:00:

TO, geeft in haar OP aan een hekel aan plastic zakken te hebben,

(milieu bewust?) als zij naar de cassiere toe aangeeft dat de gekochte spullen zo mee kunnen en dan toch ziet dat er 15 cent gerekend is, klopt het toch gewoon niet.

Misschien is zij wel in gesprek gegaan met de cassiere,

dat weten we niet.

TO, wil gewoon haar verontwaardiging kwijt.

Zo'n rare opmerking vind ik het niet.

Ik controleer de bonnen eigenlijk niet,

maar ik zou ook niet ongevraagd voor iets willen betalen,

wat ik niet nodig heb. Helemaal niet als aangegeven is

de plastic tas niet nodig te hebben.

Men vraagt meestal of er een tas(je) bij moet,

die dan meestal rond de 20 cent zijn.

TO, bij welke winkel was het?Je hebt hoop ik wel even al die overdedatum pakken netjes teruggezet?
Oooohja!! Sorry,sta in weekendmodus...
Ik snap het nu, ze heeft helemal geen tas aangenomen!! Maar is wel gerekend.

Ja, ik zou het niet terugvragen maar ook niet weer naar die winkel gaan geloof ik.
Misschien is ze zelf iemand die voor al haar boodschappen tasjes koopt. Zie ik veel bij vrienden, boodschappen doen en hup weer 3 tasjes erbij kopen. Zo zonde.

(dit om even de discussie breder te trekken )
Helemaal mee eens yasuko
quote:flowerbombje schreef op 26 november 2011 @ 14:17:

Leyla denk je niet dat ze een klein punt hebben met de milieuvervuiling? Hoe moeilijk is het om gewoon een tas van thuis mee te nemen om je spullen in te doen?

ja ze hebben wel een punt hiermee, maar wel errrug tegenstrijdig om dan te zeggen dat ik voor 2 spulletjes een grote tas moet kopen. Vind je niet? Zelfs de persoon achter mij vond het grote onzin van dat kassameisje.

ik koop mijn boodschappen direct na schooltijd onderweg naar huis en meestal vergeet ik sochtends een tas mee te nemen en mijn rugtas past ook niet altijd alles in, die zit al vol van alle boeken enzo!
Zoveel ruimte neemt een plastic tasje niet in hoor.
quote:luni schreef op 26 november 2011 @ 15:03:

Zoveel ruimte neemt een plastic tasje niet in hoor.

Ik zei ook dat ik het vergeet. Maar om nou terug te fietsen voor dat ene tasje, da's wel erg mieperig of niet? Ook mieperig trouwens om over milieuvervuiling te miepen, terwijl de meeste mensen met andere dingen veel meer het milieu vervuilen, alle range rovers bijv. Of van die miepjes die van die dunne truitjes aandoen die je dus totaal niet warm houdt, en dan thuis de verwarming op 23 graden zetten, want tja ze moeten er thuis ook erg mooi uitzien!! Nou, doe dan gewoon een fleece vest aan. Laten we die dingen dan ook maar gelijk afschaffen want tja slecht voor het milieu!! Zo kan ik nog wel doorgaan. Maar goed mensen houden er altijd van om anderen te wijzen op hun fouten en hun eigen fouten negeren.

En de AH zal vast ook wel winst maken doordat ze niet meer gratis tasjes hoeven weg te geven en nu meer mensen een grote tas moeten kopen!! Vaak speelt eigenbelang ook mee.

Ik heb bij mijn weten niet gezegd dat het veel ruimte inneemt in mijn tas.

fijne dag verder.
Je zou standaard een aantal tasjes opgepropt in je tas kunnen doen, hoef je het ook niet te vergeten

Een beter milieu begint nog steeds bij jezelf.

Dan maar een miep, we hebben het hier over bijv de lucht die je inademt.

Jij ook een fijne dag
quote:emaille schreef op 26 november 2011 @ 14:28:

[...]

Je hebt hoop ik wel even al die overdedatum pakken netjes teruggezet?

Dat was ik niet

TO wil je nog laten weten welke winkel het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven