Geld & Recht alle pijlers

bijdehante cassiere

25-11-2011 18:00 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
even mijn verontwaardiging kwijt hoor:

Sta ik in de winkel 5 rollen pakpapier en een klein doosje kerstballen af te rekenen, pakt de dame achter de kassa zo'n grote plastic zak (ik heb een hekel aan plastic zakken en woon in de buurt). Ik zeg 'het gaat zo wel mee hoor'. Blijkt dat ze ongevraagd 15 cent heeft gerekend voor die plastic zak....

Een beetje te bijdehand voor mij hoor....
quote:mamaloortje schreef op 25 november 2011 @ 18:25:

bij de action zijn de tasjes gratis!!!!!en daar werken niet alleen aso-bitch enen wat?!!
quote:avdotja schreef op 25 november 2011 @ 18:23:

Ik ben dan misschien de enige hier, maar ik zou ook verontwaardigd zijn hoor. Ik vind dat echt niet kunnen, ongevraagd spullen aanrekenen. Voor hetzelfde geld (of juist niet dus) heb je het helemaal niet door en denk je dat het tasje gewoon gratis is. Vind het wel een aso-actie van de winkel.Ja hoor, ook eens. Maar om daar nou helemaal een topic voor te openen? Los het gelijk op in de winkel en klaar.
quote:mamaloortje schreef op 25 november 2011 @ 18:25:

bij de action zijn de tasjes gratis!!!!!en daar werken niet alleen aso-bitch enJa maar die stomme tasjes scheuren direct op het moment dat je buiten staat met al je meuk.
verdomme zie het schuim de gang in komen van mijn bad
nou ik zou er zelf geen topic over openen maar vorige keer was ik bij de AH en had zelf een tasje meegenomen toevallig ook van de AH. Was al behoorlijk gekreukeld. Ik ben zo'n krent die de kassabon nakijkt en zag dat ze geld had gerekend voor het tasje wat ik al eerder had gekocht zonder te vragen of het tasje al van mij was. Ben teruggegaan naar de kassa moet je perse naar de klantenservice enzo. Toch maar gedaan hoor geld is geld en zo kunnen ze helemaal makkelijk geld verdienen.

Als je aangeeft geen tasje te willen en je krijgt er niet alleen 1 maar moet er ook nog voor betalen zou ik ook gek opkijken.
quote:avdotja schreef op 25 november 2011 @ 18:23:

Ik ben dan misschien de enige hier, maar ik zou ook verontwaardigd zijn hoor. Ik vind dat echt niet kunnen, ongevraagd spullen aanrekenen. Voor hetzelfde geld (of juist niet dus) heb je het helemaal niet door en denk je dat het tasje gewoon gratis is. Vind het wel een aso-actie van de winkel.Dan zeg je er iets van en dan los je het op. En dan ga je niet lopen miepen (pun intended) op het forum.
En dat staat dan op geld en recht, alsof het ZO'N probleem is.. Hahaha
quote:enter schreef op 25 november 2011 @ 18:26:

[...]

en wat?!! En mamaloortje.
Oeoeoeoeoeoeeeee idee! Rijdende rechter!
Verschrikkelijk. Snel bel het programma Radar of meldpunt, schakel de ombudsman in en bel de Telegraaf. Smeer haar in met pek en veren en nagel haar daarna aan de schandpaal. Een schande is het werkelijk waar. *gaat boodschappen doen en goed in de gaten houden of een bijdehante cassiere mij niet stiekum voor 15 cent een tasje aan smeert*
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:enter schreef op 25 november 2011 @ 18:28:

Ben je aan het dweilen?

Ik vind trouwens dat je niet steeds je avatar zou mogen kunnen veranderen. Ik raak er van in de war.

@TO waarom je zo druk er om maken? Vraag de 15 cent terug als je daar behoefte toe voelt en klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 25 november 2011 @ 18:34:

[...]

Ben je aan het dweilen?

Ik vind trouwens dat je niet steeds je avatar zou mogen kunnen veranderen. Ik raak er van in de war.

Daar ben ik het ontzettend mee eens. Enter, kies en heb er vrede mee!
Ik ben het helemaal met TO eens. Als een of andere kassière dat bij mij zou doen zou ik er ook iets van zeggen. Ik bepaal nog altijd zelf waar ik m'n 15 cent aan uitgeef.

Of ik dit op het viva-forum zou zetten is dan weer een andere vraag.
quote:enter schreef op 25 november 2011 @ 18:28:

Snel, open een topic.

Titelsuggestie: Wat zouden jullie doen??????

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:ashley1983 schreef op 25 november 2011 @ 18:30:

En dat staat dan op geld en recht, alsof het ZO'N probleem is.. Hahahaecht?? *dweil uitwringt*
ik hou deze ava

of zal ik....

moment even badderen
Nou zijn wij Nederlanders goed gebekt, maar een echte zuinige Nederlander had dit niet op het Viva forum neer gezet, maar de winkelbedrijfsleider er bij geroepen en ontslag geeist van de cassiere, zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, 15 eurocent extra betalen voor plastic zakje terwijl je het hem niet eens wilt, ik zou alsnog terug gaan met het bonnetje en mijn 15 eurocent terug eisen.

We blijven zuinige Nederlanders die op de kleintjes letten.
Ach ik snap TO wel, soms wil je zo'n kleine ergernis gewoon even kwijt. Gelukkig hoef ik geen topic te openen, maar kan ik gewoon lekker even mijn huisgenoten lastig vallen.

Laatst zat ik gehurkt voor het zuivelschap op zoek naar een pak yoghurt die niet over datum was, ondertussen de pakken die over datum waren er maar uithalend, om later aan een medewerker te geven, hoor ik ineens achter me op verontwaardigde toon: "mevrouw, u houdt al heel lang het schap bezet". Ik kijk om blijkt er een oudere mevrouw achter me te staan, die schijnbaar op mij stond te wachten. Natuurlijk gewoon aan de kant gegaan en noem mij pietluttig en ja ik heb grotere problemen, maar toch lekker om dan thuis toch nog even te zeggen:"Ze kan toch ook vragen: excuseer, mag ik er even bij!.
TO, geeft in haar OP aan een hekel aan plastic zakken te hebben,

(milieu bewust?) als zij naar de cassiere toe aangeeft dat de gekochte spullen zo mee kunnen en dan toch ziet dat er 15 cent gerekend is, klopt het toch gewoon niet.

Misschien is zij wel in gesprek gegaan met de cassiere,

dat weten we niet.

TO, wil gewoon haar verontwaardiging kwijt.

Zo'n rare opmerking vind ik het niet.

Ik controleer de bonnen eigenlijk niet,

maar ik zou ook niet ongevraagd voor iets willen betalen,

wat ik niet nodig heb. Helemaal niet als aangegeven is

de plastic tas niet nodig te hebben.

Men vraagt meestal of er een tas(je) bij moet,

die dan meestal rond de 20 cent zijn.

TO, bij welke winkel was het?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 25 november 2011 @ 18:29:

nou ik zou er zelf geen topic over openen maar vorige keer was ik bij de AH en had zelf een tasje meegenomen toevallig ook van de AH. Was al behoorlijk gekreukeld. Ik ben zo'n krent die de kassabon nakijkt en zag dat ze geld had gerekend voor het tasje wat ik al eerder had gekocht zonder te vragen of het tasje al van mij was. Ben teruggegaan naar de kassa moet je perse naar de klantenservice enzo. Toch maar gedaan hoor geld is geld en zo kunnen ze helemaal makkelijk geld verdienen.

Als je aangeeft geen tasje te willen en je krijgt er niet alleen 1 maar moet er ook nog voor betalen zou ik ook gek opkijken.Groot gelijk, het gaat om het principe! En al dat gezeur om hier een Topic over te beginnen, opzouten graag !
2 woorden: juridisch loket.
quote:enter schreef op 25 november 2011 @ 18:47:

ik hou deze ava

of zal ik....

moment even badderen Entertje ik vind deze ava cool!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:kettle schreef op 25 november 2011 @ 19:14:

2 woorden: juridisch loket.eigenlijk 4, smartengeld, schadeclaim.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Haha die reacties. Ik snap best dat het irritant is al lijkt het me nóg irritanter als je niemand hebt om het tegen te vertellen.. Dus TO heeft een dubbele tegenslag gehad en dat mag dan best in een topic vind ik!
Wat een gezeur zeg hier over geen topic mogen openen. Sinds wanneer maken jullie hier de regels over wat wel en niet gepost mag worden. Het forum staat vol nutteloze topics.

Ik zou het ook niet op prijs stellen als ik ongevraagd moet betalen voor een tasje, terwijl ik juist zuinig doe met plastic tassen ivm het milieu, 15 cent of niet. Vind het ook een rare actie van die cassiere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven