Geld & Recht alle pijlers

Black Friday koopjes

29-11-2019 10:56 250 berichten
Benieuwd : welke leuke black Friday koopjes heb jij weten te scoren?

Ik een super leuke winterjas voor mijn zoontje met 50% korting, helemaal blij mee!
Niks. Want niks nodig. En er is ook alweer sale, dus goedkoper scoren lukt toch wel.
Bij de Hudson in Den Haag was vanavond een liquidatie verkoop.
Ook de messen waren in de aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
29-11-2019 22:39
Ook de messen waren in de aanbieding.
Wat dacht je toen je dit typte? Ik zal op late avond eens een zwaar ongepaste opmerking het forum opslingeren?
...
Erg ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
29-11-2019 22:53
Wat dacht je toen je dit typte? Ik zal op late avond eens een zwaar ongepaste opmerking het forum opslingeren?
Nou idd, “ha ha” :facepalm: :sarcastic:
Voor iedereen een groene tuin
Nieuwe laptop, scheelde niet super veel, maar toch €70,-.
De oude laptop was al enkele maanden echt op. Starte heel traag op en viel regelmatig uit.
ManOpHetPrikbord schreef:
29-11-2019 22:39
Ook de messen waren in de aanbieding.

Het is al gezegd maar ik wil ook even zeggen dat dit een nare, ongepaste post is.
Bah bah
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
29-11-2019 22:39
Ook de messen waren in de aanbieding.
Tjonge jonge. Wat een niveau
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk haat ik deze acties, want het confronteert mij enorm dat een onderdeel van mijn karakter kennelijk hebzucht is.

Maar goed, ik had vorige week mijn kledingkast uitgezocht en veel weggedaan en had wat aanvulling “ nodig” ( ik loop ook weer niet in mijn ondergoed dus nodig is betrekkelijk. Ik weet het... )

Ben wel echt voor de flinke kortingen gegaan.
Een king louie rokje van 70 euro , nu voor 24 euro.
Een truitje voor op die rok, 40 euro, nu voor 17 euro.
Een ziek dure jurk die ik normaal nooit voor die prijs zou kopen , 269 euro, nu voor 93 euro.
Een vest, 69, 90, nu voor 20 euro
Een rok, 69,90 nu voor 31 euro.
Een truitje voor op die rok,27 euro, nu voor 11 euro.
Feestjurkje voor stiefdochter van only, 29, 90, nu 12 euro.
En wat ik al heel lang wilde, zwarte leren all stars 89, 90, nu voor 38 euro.
Een spijkerrokje, 35 euro, nu voor 12 euro
Oh en een basic zwart vestje, 39,90, nu voor 16 euro.
Voor zoon nog gymschoenen, 80 euro, nu voor 35 euro.

Zal vast niet alles houden, maar ben wel blij met deze koopjes en tegelijk schaam ik mij wel een beetje voor mijn hebberigheid.
Ik heb een nieuwe telefoon besteld. Dat was broodnodig want mijn oude kan echt niet meer. Valt geregeld uit, slechte ontvangst en hapert continu. Er valt niet meer mee te werken.
Maar ik wist dat het Black Friday zou worden dus heb er bewust nog een maand of vier mee gewacht. Want ja ik zit helaas op een heel krap budget. Maar ik heb nu mijn oude Nokia 1 ingeruild voor een van de goedkoopste maar toch goede Motorola's. Ben benieuwd. Hij komt straks binnen en was 118 euro ( retourdeal ).
De telefoon die ik wilde was niet afgeprijsd. Sowieso waren er weinig betaalbare telefoons ( in mijn prijsklasse dan ) die beter waren dan deze Motorola. Mijn moeder en haar vriend hebben nieuwe Samsungs besteld die wel aardig waren afgeprijsd, maar ook maar 50 euro ofzo. Je word inderdaad genept waar je bij staat. De telefoon die ik zag was donderdag 125 euro, op de site stond gisteren dat hij afgeprijsd was van 150 euro. Niet waar dus.

Verder nog wat kattenvoer besteld met 5% korting, ook dat was nodig want mijn kat zat net aan zijn laatste twee blikken. Dus niets uitgegeven wat ik niet echt hoognodig had.

Al ligt de Nespresso machine nog steeds in mijn winkelwagentje.
Alle reacties Link kopieren
Voorraad luiers en billendoekjes ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
- chromebook , 150 euro afgeprijsd
- koptelefoon , 25 euro afgeprijsd
- trui en jas, (was wel nodig maar niet perse dit weekend) 20 euro afgeprijsd

Dingen waar ik mee had gewacht Tot aanschaf en ik mij heel druk mee bezig heb gehouden vooraf met onderzoek en de hoop niet in de maling te zijn genomen. 😄
Dat heb ik ook gedaan MEFunny, weken onderzoek ( ook omdat ik maar geen keuze kon maken ). Lijstjes gemaakt. Alles piekfijn in de gaten gehouden zodat je niet genept word. Ik had geen zin om 150 euro te betalen voor een telefoon als hij op Black Friday wellicht voor 100 weg zou gaan.
Sommige telefoons die ik had gezien waren gisteren nog veel duurder dan donderdag. Ze verzinnen veel acties ja. Of ze leggen de oorspronkelijke verkoopprijs veel hoger dan hij was. Die Nespresso die ik wil ook, die kostte vorige week 75 euro en nu staat er dat hij voor 67 mee mag en eerst 99 kostte.
Ik weet dus zeker dat dat niet klopt.

Goede aankopen gedaan! Wat voor Chromebook heb je gekocht? Die waren inderdaad flink afgeprijsd ja.
Alle reacties Link kopieren
Madrid, ik heb een chromebook van HP gekocht. Na een lange interne discussie met mijzelf is dit het geworden.


En heb je de nespresso nog gekocht 😁?
Haha nee nog niet, maar hij blijft lonken. Stom want ik heb hem helemaal niet nodig, heb een prima Senseo en drink toch alleen maar decaf tegenwoordig. Maar mijn ex had er een en ik vond de koffie zo heerlijk dat het ook wat nostalgie is zeg maar. Het is "maar"67 euro maar ja het is bijna december en de kerst komt eraan. Dus ik probeer me voor te houden dat ik het niet kan betalen. Ik kan het wel betalen maar wil niet aan mijn spaar komen.
Dus neem ik hem niet omdat ik hem gewoon niet nodig heb. Punt.
Heb hem net verwijderd uit mijn winkelwagentje. Voor die 67 euro kan ik ook kerstcadeaus kopen voor de hele familie. :P

Gefeliciteerd met je Chromebook, ik hoor van een collega dat HP een prima keuze is. Ik heb zelf een Acer en ben er ook tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wat winterkleding, heb ik bijna niet. Wilde eigenlijk wachten tot de sale, maar nu was ik ook 50% goedkoper uit. Dan vind ik het wel de moeite waard.

Ik had bij een webshop trouwens allerlei dingen al een tijdje in mijn verlanglijstje, wanneer de sale begint hoef ik het alleen nog maar af te rekenen. Keek ik gister, zeker 2/3 al uitverkocht 😣 ik betaal zelf echt zelden nog de volle prijs voor iets.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm zie zojuist op tv goede aanbiedingen bij swiss sense voor hoofdkussens. Mijn man koopt steeds goedkope hoofdkussens en die zijn binnen een paar maanden weer helemaal vormloos, toevallig vorige week gezegd: "misschien eens investeren in een beter hoofdkussen".
Wellicht is het toch nog de moeite waard om even te kijken hoewel wij natuurlijk hiervan niet de normale verkoopprijs weten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Gabor laarsjes gekocht met 20 euro korting.
En shampoo in de webshop van John Beerens.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
29-11-2019 12:10
Maar goed voor de economie, en die auto's rijden toch wel zullen alleen wat voller zijn.
Wat een gelúl!

Je koopt dingen die he niet nodig hebt. Je consumeert omdat het kan, niet omdat het moet.

Voir de economie is het niet goed. Niemand profiteert van producten die onder een reële verkoopprijs worden verkocht.

De verkoper niet, want marge....
De producent niet, want marge....
De bezorger niet want meer pakketjes in zelfde tijd, maar niet meer betaald....
De consument niet, want milieu, btw inkomsten, concurrentiepositie verkoper, etc....

En die auto's zijn zwaarder, rijden meer kilometers en staan vaker stationair te wachten, dus gebruiken meer brandstof.

Heb jij enig idee wat voor hondebaan pakketbezorger tegenwoordig is? Opgehangen aan wurgcontracten met PostNL of DHL of FedEx etc, gedwongen ZZP constructies, dure leningen en lease- en onderhoudscontracten voor de bezorgauto. En werkdagen van 14 tot 18 uur, tegen minimumlonen...... en dat allemaal omdat jij zonodig 2 onderbroeken tegen 20% korting, gratis thuisbezorgd op je deurmat wil, omdat je te lui bent om zelf een winkel te bezoeken, nog los van de vraag of je ècht nodig hebt, wat je gekocht hebt!

En dan begin ik maar niet over de kindslaaf- en milieupraktijken in productielanden die jou in je consumptiehonger moeten voeden tegen dumpprijzen.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Jezus, 2east.
Alle reacties Link kopieren
Ik had schoenen op zalando gezien, waren 70 euro .. Lang over getwijfeld. Maar dat er zoiets moest komen wist ik wel.
Laatst waren ze opeens 55 euro, maar niet gedaan. Even later waren ze weer 70.
Zag ik gisteren dat ze 45 waren. Toen heb ik ze dus wel besteld!
Heb ik ze toch mooi voor de feestdagen binnen! :)
2east schreef:
30-11-2019 10:43
...omdat je te lui bent om zelf een winkel te bezoeken....
Ik pik dit er even uit. Zodra ze in mijn stad een winkel hebben waar ik voldoende keus heb op het gebied van kleding in mijn maat en smaak, dan zou ik nooit meer internet shoppen. Helaas is dat niet het geval, dus ik ben ontzettend blij dat juist door het internet van alles binnen handbereik komt te liggen wat normaal niet mogelijk is. Of ik moet enorme afstanden afleggen om toch in een winkel te komen. Lijkt me ook niet echt efficiënt.
Alle reacties Link kopieren
Net nog even weer gekeken en ze staan nu weer voor 70 euro op de site.
Blij dat ik gisteren besteld heb!
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
30-11-2019 10:48
Ik pik dit er even uit. Zodra ze in mijn stad een winkel hebben waar ik voldoende keus heb op het gebied van kleding in mijn maat en smaak, dan zou ik nooit meer internet shoppen. Helaas is dat niet het geval, dus ik ben ontzettend blij dat juist door het internet van alles binnen handbereik komt te liggen wat normaal niet mogelijk is. Of ik moet enorme afstanden afleggen om toch in een winkel te komen. Lijkt me ook niet echt efficiënt.
We hebben het 4.000 jaar zonder gered, en het milieu deed het uitstekend. Sind de.moderne markteconomie gaat het milieu bergaf....

Je hebt het niet nodig. Gooi alles wat je de laatste 6 maanden hebt gelocht op 1 hoop en vraag je af of je zonder die troep nu dood was geweest.....
jouw leven is een keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven