Geld & Recht alle pijlers

Boete weghalen omgevallen boom op fietspad

03-01-2018 14:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Een juridische kwestie. Mijn zoon heeft vanmiddag een boom weggehaald en aan stukken gezaagd. Deze was omgewaaid en lag over het fietspad. Hij heeft de boom dus weggehaald en in stukken gezaagd en de stukken heeft die op ons erf neergelegd. Wij kregen tijdje later politie aan de deur en nu hebben we dus een proces verbaal wegens diefstal, werkt dit echt zo?
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn bij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Joh, ik heb in de looop der jaren minstens 5 boetes gehad in de stad voor rijden zonder licht op mijn fiets, in het woonwerkverkeer.

Je zoon hoeft alleen maar even te laten zien dat hij functionerend licht heeft en je loopt er nog over te mekkeren alsoof het de misstand van de eeuw is? Vlieg toch op, ze hebben je zoon een plezier gedaan door geen boete uit te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Of je leert je zoon even dat fietsen zonder licht asociaal en levensgevaarlijk is? :facepalm:

Werkelijk waar! Je moet blij zijn dat je zoon geen bekeuring gehad heeft. Die hadden ze hem namelijk gewoon kunnen geven, omdat hij zo dom is om zonder licht te fietsen!
Alle reacties Link kopieren
Officieel mag het niet nee. Maar als iemand een boom van een fietspad haalt en daarmee de maatschappij helpt en dan zelf wat stammetjes meeneemt vind ik het zwaar overdreven daar een boete voor te geven. De politie klaagt steen en been over te kort aan mensen en zaken die op de plank blijven liggen maar voor dit soort onzin hebben ze dan wel tijd. Totaal ongeloofwaardige instantie is dat geworden. De organisatie dan, niet zo zeer de individuele agenten want de meeste doen hun werk gewoon prima. In dit soort gevallen volstaat wat mij betreft een bezoekje van een BOA die TO en zoon even streng toespreekt en het deze keer bij een waarschuwing laat.

Op fietsverlichting controleren doet de politie niet om kleine jongetjes te pesten, dat doen ze omdat ze niet bij jou voor de deur willen staan om te vertellen dat iemand je kind over het hoofd heeft gezien. :facepalm:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Kinderachtig? Nee joh, dat is nou opvoeden. Dat je dat verschil niet ziet zegt m.i. genoeg.

Verder, sneu geld, zo'n boete. Je kunt er van vinden wat je wil, maar feit is dat je iets wat niet van jou is, gewoon niet mag meenemen naar huis voor eigen gebruik.
Koffielepel schreef:
20-01-2018 15:10
Mwah, naar het ziekenhuis rijden omdat hij halfdood is is minder leuk... Wees blij dat hem niks is overkomen en dat hij geen boete heeft gehad, wat ik overigens helemaal terecht had gevonden. Daarbij trek ik nu jouw opvoedkundige kwaliteiten in twijfel. Ik mag hopen dat je je knul een stevige preek hebt gegeven waarom hij NOOIT zonder licht mag fietsen in het donker?
Hij vond het zelf ook stom dat hij het vergeten was.

Ik vraag me af hoe jij zou reageren als je door de politie wordt aangehouden omdat je de lichten van je auto vergeten bent aan te doen.
En smiddags naar het politiebureau moet om te laten zien dat ze het echt doen.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 17:53
Hij vond het zelf ook stom dat hij het vergeten was.

Ik vraag me af hoe jij zou reageren als je door de politie wordt aangehouden omdat je de lichten van je auto vergeten bent aan te doen.
En smiddags naar het politiebureau moet om te laten zien dat ze het echt doen.
ik zou flink balen, mezelf voor mijn kop slaan en het voortaan gewoon niet meer vergeten, maar niet vinden dat de agent een zeikert is. Te veel mensen denken dat als zij genoeg zien dat ook inhoudt dat zij zichtbaar is. Ik erger me daar dood aan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 12:58
Belachelijk. Ze hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven.

Zo fietste mijn zoon van de week naar school, het schemerde nog. En werden we later door de politie gebeld: uw zoon heeft een kapot fietslampje of een fietslampje wat niet goed aanstond, daarom hebben we zijn naam genoteerd en moet hij zich binnen 48 uur melden om te laten zien dat het weer werkt.

Bij navraag bleek dat de fietslampje het wel deed maar uit stond. Ze hebben echt niets beters te doen! >:-(
Ik vind dat een super aktie van de politie beter dan een bekeuring geven die meestal toch gewoon door de ouders betaald word.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 12:58
Belachelijk. Ze hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven.

Zo fietste mijn zoon van de week naar school, het schemerde nog. En werden we later door de politie gebeld: uw zoon heeft een kapot fietslampje of een fietslampje wat niet goed aanstond, daarom hebben we zijn naam genoteerd en moet hij zich binnen 48 uur melden om te laten zien dat het weer werkt.

Bij navraag bleek dat de fietslampje het wel deed maar uit stond. Ze hebben echt niets beters te doen! >:-(
Wat een moeite doen zij zeg en wat een vriendelijke manier! Hier gaan fietsers zonder licht direct op de bon. In deze omgeving staat de politie regelmatig op onverwachte plekken te controleren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Helemaal niet, hij zal nu wel uitkijken met zijn licht niet voeren!
Wees blij dat hij geen ongeluk heeft gehad en een automobilist de schrik van zijn leven heeft gegeven,
Niks zo irritant als fietsers die geen verlichting hebben en geen hand uitsteken omdat ze gewoon maar alle rechten hebben op de weg, de automobilist is altijd fout juridisch gezien dan.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
20-01-2018 14:06
Stoeptegels meenemen mag ook al niet?

;-D
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Wees blij met zulke agenten.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 17:53
Hij vond het zelf ook stom dat hij het vergeten was.

Ik vraag me af hoe jij zou reageren als je door de politie wordt aangehouden omdat je de lichten van je auto vergeten bent aan te doen.
En smiddags naar het politiebureau moet om te laten zien dat ze het echt doen.
Ik heb ooit een bekeuring gehad voor het niet bij me hebben van een rijbewijs, sneu geld. Echter was ik hardstikke fout en ik heb ervan geleerd dus die boete heeft absoluut gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Vind het heel dubbel. Aan de ene kant denk ik, had die boom in stukken gezaagd zodat je deze aan de kant kon leggen. Aan de andere kant zie ik hem al in zweet zwoegen om die (grote, dikke ?) boom in stukken te zagen. Tja geef hem dan een beloning van 2 a 3 grote stukken hout. Maar tja hout is nu eenmaal duur.

Hij heeft gezegd dat het voor zijn kachel was, of niet? Want anders had hij het nog bij het afvalcentrum kunnen inleveren en dit tegen de BOA kunnen zeggen, dat het er ligt om weggebracht te worden. Al was dat officieel niet zijn intentie natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet over zou nadenken dat dat een boete kan opleveren. Ben ik dus wel heel onwetend daarin en zou daarin dus best een fout kunnen maken als ik ergens zou wonen waar dit zou kunnen gebeuren. Nu het hier zo staat en uitgelegd wordt, vind ik het allemaal heel logisch hoor, dat wel.
Niet alle bomen zijn eigendom van de Gemeente of Provincie. Heel wat bossen en bomen langs het fietspad tegen de rand van bossen aan zijn particulier bezit of van projectontwikkelaars. Van grote dikke rechte eiken stammen worden balken gemaakt voor huizen,daar krijg je 1000 euro voor per boom. Niet van elke boom wordt brandhout gemaakt. Een boom op het fietspad of weg moet je melden bij de Politie/Gemeente,deze zoekt uit wie de eigenaar is en die krijgt dan een belletje om die omgevallen boom zsm te verwijderen of men laat de boom verwijderen en de eigenaar krijgt de rekening.
Alle reacties Link kopieren
Falathiel dat heb ik precies zo. Zou ik nooit aan denken dat dat niet mag.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven