Bon kwijt! Apparaat stuk...

zondag 18 juli 2010 om 20:13
Afgelopen week een polijstmachine voor de auto gekocht bij de Halfords. Zojuist uitgeprobeerd, en hij heeft het een half uur volgehouden, daarna was er fikse kortsluiting.
Het ligt echt aan t apparaat, want daarna nog in een ander stopcontact geprobeerd en er kwam een vlam uit!
Natuurlijk is de bon al weggegooid.... Ik vraag me af, heeft het zin om er mee terug te gaan? Of kan ik t maar beter laten omdat ik de aankoopbon niet meer heb? Het apparaat is gepind, maar samen met een aantal andere dingen... dus daar valt ook niks uit af te leiden. Wat denken jullie?
Het ligt echt aan t apparaat, want daarna nog in een ander stopcontact geprobeerd en er kwam een vlam uit!
Natuurlijk is de bon al weggegooid.... Ik vraag me af, heeft het zin om er mee terug te gaan? Of kan ik t maar beter laten omdat ik de aankoopbon niet meer heb? Het apparaat is gepind, maar samen met een aantal andere dingen... dus daar valt ook niks uit af te leiden. Wat denken jullie?

zondag 18 juli 2010 om 20:16
Gepind? Afschrift meenemen.
Eerlijk uitleggen wat er is gebeurd, laten blijken dat je weet dat je fout zit en dan wek je al heel wat sympathie bij de mensen die jou misschien je geld terug kunnen geven. (Ik werk zelf bij een klantenservice).
Edit: met 'dat je fout zit' bedoel ik dat je de bon niet meer hebt, niet dat het apparaat stuk is natuurlijk
Eerlijk uitleggen wat er is gebeurd, laten blijken dat je weet dat je fout zit en dan wek je al heel wat sympathie bij de mensen die jou misschien je geld terug kunnen geven. (Ik werk zelf bij een klantenservice).
Edit: met 'dat je fout zit' bedoel ik dat je de bon niet meer hebt, niet dat het apparaat stuk is natuurlijk

zondag 18 juli 2010 om 20:25
Super! Ik hoopte al dat ik dat zou kunnen proberen. Het maakt dan niet uit dat het bedrag wat ik gepind heb niet overeenkomt met het aankoopbedrag van de polijstmachine? We hebben er namelijk meerdere dingen tegelijk gekocht en gepind.
En ja, ik weet dat t niet handig is om de bon weg te doen, dus dat zal ik mijn man nog even uitleggen
Bedankt voor de tips, snelle reactie´s!
En ja, ik weet dat t niet handig is om de bon weg te doen, dus dat zal ik mijn man nog even uitleggen

Bedankt voor de tips, snelle reactie´s!
zondag 18 juli 2010 om 20:36
Eens met de rest, je afschrift meenemen van je rekening. Wat ik raar alleen vind, hoe duur was het ding? Want bij alles wat je koopt waar dan ook zeggen ze als je een jaar garantie hebt dat je de bon moet bewaren. Nou vind ik het al raar dat je dat zelf niet bedenkt, maar ook dat ze dat niet zeggen bij die zaak, ik moet het altijd tot in den treure horen totdat ik denk, nou weet ik het wel. Heb je wel de doos bewaard? Daar staat ook een fabrieksnummer op wat je garantie is.
Maar ja, slim is het niet, hopelijk was die niet duur.
Maar ja, slim is het niet, hopelijk was die niet duur.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 18 juli 2010 om 22:17
Hoewel het natuurlijk niet slim is om de bon weg te gooien (maar dat had je zelf ook al bedacht) kun je wel degelijk terug gaan, met je afschrift. Dit is ook een bewijs van betaling. Dat daar meer dingen tegelijk afgerekend zijn maakt niet uit. Ze kunnen daar ook wel zien wat dat ding kostte.
Ik heb dit onlangs nog gelezen in de consumentengids. Je hebt gewoon recht op een deuglijk product.
Ik heb dit onlangs nog gelezen in de consumentengids. Je hebt gewoon recht op een deuglijk product.

maandag 19 juli 2010 om 08:49
We gaan donderdagavond terug naar de winkel. En ja, dat van die bon dat weet ik (had ik zelf al bedacht!) ik heb m dan ook niet weggegooid
In de winkel is t er niet bij gezegd, maar over t algemeen bewaar ik alle bonnen van dit soort nieuwe aankopen, juist om dit soort dingen te voorkomen. Maakt niet uit, bedankt voor de tips, ben benieuwd!
In de winkel is t er niet bij gezegd, maar over t algemeen bewaar ik alle bonnen van dit soort nieuwe aankopen, juist om dit soort dingen te voorkomen. Maakt niet uit, bedankt voor de tips, ben benieuwd!