Geld & Recht alle pijlers

Boodschappenbudget

09-02-2017 13:34 343 berichten
Ik heb net gereageerd op een topic over bezuinigen op boodschappen en las daarna tot mijn schrik dat de laatste post uit 2010 was, dus niet erg recent.

Toch vind ik het op dit moment wel een leuk onderwerp. Doen jullie mee of zijn jullie dit onderwerp beu?

Ik trap af:

Wij zijn met 2 personen en ik heb een maandbudget van 400 euro.

Hiervan worden alle boodschappen gedaan, dus ook shampoo, schoonmaakmiddelen e.d.

We drinken alleen alcohol in het weekend, rode wijn en soms een speciaalbiertje, anders pils.

Gewoon bier kopen we bij Lidl,alleen als we visite krijgen kopen we merkbier. In het weekend hebben we ook altijd iets lekkers bij de koffie en 's avonds een toastje met franse kaas o.i.d. Chips heb ik in huis voor visite, zelf lust ik het ook graag maar beperk het vanwege de gezondheid/lijn Door de week drinken we koffie, thee, water en mijn man 's avonds maltbier of soms fris (Lidl)

Vlees is hier kipfilet(scharrel) rundergehakt en soms een stukje verse worst of een speklapje ofzo, dit alles wel biologisch i.v.m. dierenleed. Melk kopen we ook bij Lidl, wel biologisch. Zalm uit de diepvries van Lidl. We eten ongeveer 3x per week vlees.

Brood altijd bij de bakker (volkoren) en groente en fruit meestal bij Lidl.

Een keer per maand ga ik naar de markt voor een pond gemengde noten waar ik dan bijna een tientje voor kwijt ben. Duur, maar lekkerdere noten dan op de markt zijn er niet en voor de gezondheid zijn ze ook goed.

Ik moet bekennen dat ik nog best moeite moet doen om rond te komen met die 400 euro. Ik snap het zelf niet maar bij de kassa is het toch altijd weer schrikken.

Weggooien doe ik weinig. Soms een bekertje crème fraiche ofzo omdat ik plannen had iets te maken wat dan niet is gebeurd.

Wel koop ik in bulk bij de Lidl XXL weken bijvoorbeeld keukenrollen, toiletpapier e.d.

Dat is dan natuurlijk ook even wat meer geld.
quote:Hayek schreef op 09 februari 2017 @ 13:52:

[...]

Dat is minder dan een tientje per dag! Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen! Nu ga ik mijn geheim verklappen. Vriend en ik hebben vaak lunch besprekingen op werk (lunch wordt dan betaald door werk)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! En toch weer anders dan het week-budget-topic.

Wij zijn met 2 volwassenen + baby ongeveer 400 - 450 euro per maand kwijt aan boodschappen. We halen altijd alles bij de Plus, ook al zit er een Lidl naast. Ik vind de Lidl gewoon niet zo fijn shoppen. Wel ga ik voor shampoo / wc-papier / enz. altijd naar de action. Pampers bestel ik altijd in de actie bij de Wehkamp.

Wij eten redelijk gezond, snoep / chips halen we nooit en we drinken geen alcohol. Maar we houden ook wel van lekkere dingen: een wrapje met zalm en roomkaas bijvoorbeeld, of andere 'luxe' dingen. Ik kook en bak ook graag, en de kleine, dure zakjes hazelnootjes / amandelen enzo vliegen er dan ook doorheen.

Maar we eten wel veel groente en ook duurder (tropisch) fruit. Afgelopen week had ik alleen nog maar de groente en fruit ingeladen in mijn boodschappenkarretje, en toen stond de zelf-scan-ding al op 45 euro! Daar schrok ik van, dat is echt een heel groot deel van ons budget dus. We willen wel gezond eten maar ik heb mijzelf voorgenomen om vaker naar de markt te gaan voor het groente en fruit. In de zomer hebben we een groentetuintje en we hebben een aantal fruitbomen, dus dan zijn we redelijk zelfvoorzienend.
quote:Filee schreef op 09 februari 2017 @ 13:49:

Wij (vriend en ik) zijn gemiddeld 250 euro per maand kwijt aan boodschappen.Ik vind dat echt weinig voor 2 personen...Drinken jullie alcohol, of eten jullie iets lekkers bij de koffie in het weekend? Knap hoor..
quote:herfstappeltaart schreef op 09 februari 2017 @ 14:03:

[...]

Ik vind dat echt weinig voor 2 personen...Drinken jullie alcohol, of eten jullie iets lekkers bij de koffie in het weekend? Knap hoor..Ooow wacht even...ik lees net je geheim
Wij hebben geen budget. Zou écht niet weten hoeveel we per maand aan boodschappen uitgeven. Maar ik verwacht dat we vrij hoog zitten met zn tweeën. Vanaf april nog wat meer ivm onze toekomstige dochter.
[quote]Leonie1983 schreef op 09 februari 2017 @ 14:01:

Leuk topic! En toch weer anders dan het week-budget-topic.

Wij zijn met 2 volwassenen + baby ongeveer 400 - 450 euro per maand kwijt aan boodschappen. We halen altijd alles bij de Plus, ook al zit er een Lidl naast. Ik vind de Lidl gewoon niet zo fijn shoppen. Wel ga ik voor shampoo / wc-papier / enz. altijd naar de action. Pampers bestel ik altijd in de actie bij de Wehkamp.

Wij eten redelijk gezond, snoep / chips halen we nooit en we drinken geen alcohol. Maar we houden ook wel van lekkere dingen: een wrapje met zalm en roomkaas bijvoorbeeld, of andere 'luxe' dingen. Ik kook en bak ook graag, en de kleine, dure zakjes hazelnootjes / amandelen enzo vliegen er dan ook doorheen.

Maar we eten wel veel groente en ook duurder (tropisch) fruit. Afgelopen week had ik alleen nog maar de groente en fruit ingeladen in mijn boodschappenkarretje, en toen stond de zelf-scan-ding al op 45 euro! Daar schrok ik van, dat is echt een heel groot deel van ons budget dus. We willen wel gezond eten maar ik heb mijzelf voorgenomen om vaker naar de markt te gaan voor het groente en fruit. In de zomer hebben we een groentetuintje en we hebben een aantal fruitbomen, dus dan zijn we redelijk zelfvoorzienend.[/quote

Ja groente en fruit (vooral fruit) zijn duur. Over de markt twijfel ik altijd een beetje. Scheelt dat echt veel? Krijg je geen rotte tomaten onderin de zak?
Wauw wij zijn met ze 5en 2 volwassen en 3 kinderen van 13 en 7 en bijna 4. En 2 honden en een schildpad.

Momenteel doen we het met 130 euro per week maar daar zit echt alles bij ook benzine etc.

Wij eten elke dag wel wat anders, altijd vlees of vis erbij. Elke avond wel wat lekkers en er is hier niks in huis wat we alle 5 lekker vinden dus ik heb werkelijk van alles in huis haha de 1 houd van hartige dingen en de andere van zoet. Die lust dat koekje niet en de andere die snoepjes niet. Ook met avond eten gaat het zo , ik kook vaak 2 verschillende dingen zodat iedereen iets eet wat die lekker vind. Laatst aten we lasagna (zelfgemaakt) en daar gaat de middelst3 van ober de nek dus die kreeg rijst met zeebaars filet en groentes.
quote:herfstappeltaart schreef op 09 februari 2017 @ 14:04:

[...]

Ooow wacht even...ik lees net je geheim Ja lunch is hier erg uitgebreid dus 's avonds eten we dan vaak alleen nog een broodje. Wij drinken geen koffie en ook niet zoveel alcohol, maar wij houden wel van noten à 5 euro per 100 g, anders lekkers en lekker drinken.
quote:lilalinda schreef op 09 februari 2017 @ 13:54:

[...]

ik heb een potje (nou ja POT) huishoudgeld en daar vallen al dat soort zaken onder.

geen idee wat ik alleen bij de AH uitgeef (maar aan het aantal pannenzegels te zien, is het een godsvermogen)Ja ok, maar huishoudbudget is m.i. toch net wat anders dan boodschappenbudget. Om maar een zijstraat te noemen: als je een schoonmaakster hebt, valt dat ook onder je huishoudbudget, maar niet echt onder boodschappen.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Nx3 schreef op 09 februari 2017 @ 14:06:

Wauw wij zijn met ze 5en 2 volwassen en 3 kinderen van 13 en 7 en bijna 4. En 2 honden en een schildpad.

Momenteel doen we het met 130 euro per week maar daar zit echt alles bij ook benzine etc.

Wij eten elke dag wel wat anders, altijd vlees of vis erbij. Elke avond wel wat lekkers en er is hier niks in huis wat we alle 5 lekker vinden dus ik heb werkelijk van alles in huis haha de 1 houd van hartige dingen en de andere van zoet. Die lust dat koekje niet en de andere die snoepjes niet. Ook met avond eten gaat het zo , ik kook vaak 2 verschillende dingen zodat iedereen iets eet wat die lekker vind. Laatst aten we lasagna (zelfgemaakt) en daar gaat de middelst3 van ober de nek dus die kreeg rijst met zeebaars filet en groentes.Dan rijden jullie vast niet veel.
quote:Nx3 schreef op 09 februari 2017 @ 14:06:

Wij eten elke dag wel wat anders, altijd vlees of vis erbij. Elke avond wel wat lekkers en er is hier niks in huis wat we alle 5 lekker vinden dus ik heb werkelijk van alles in huis haha de 1 houd van hartige dingen en de andere van zoet. Die lust dat koekje niet en de andere die snoepjes niet. Ook met avond eten gaat het zo , ik kook vaak 2 verschillende dingen zodat iedereen iets eet wat die lekker vind. Laatst aten we lasagna (zelfgemaakt) en daar gaat de middelst3 van ober de nek dus die kreeg rijst met zeebaars filet en groentes.Jeetje zo'n gezinssamenstelling en dan ook nog benzine in de 130 euro per week? Ik doe toch iets fout geloof ik....
quote:herfstappeltaart schreef op 09 februari 2017 @ 14:08:

[...]

Jeetje zo'n gezinssamenstelling en dan ook nog benzine in de 130 euro per week? Ik doe toch iets fout geloof ik....Ik ook. Aan benzine ben ik soms al 80 euro per week kwijt.
quote:Filee schreef op 09 februari 2017 @ 14:09:

[...]

Ik ook. Aan benzine ben ik soms al 80 euro per week kwijt.Ja, herkenbaar. Benzine meerekenen in een boodschappenbudget is een beetje bijzonder, want het ligt er maar net aan of je met de auto naar je werk gaat.......
Ja. Ik ga normaal op de fiets en man heeft auto van het werk. Daarbij rijden wij op gas en tanken wij dit in DE. Voor 20,- een volle tank
Denk hier ook rond de €200 per maand, met 2 kleine kinderen. Dit is inclusief de nutrilon en pampers. Wij drinken geen alcohol. Doe boodschappen bij lidl, jumbo en soms boni.

Douche en deo koop ik vaak in de aanbieding groot in bij de kruidvat of etos. Boodschappen doen we wekelijks ivm de verse dingen. Dus de ene week geven we soms net iets meer uit dan de andere.
•°: Don't be the same, be better!
quote:Hayek schreef op 09 februari 2017 @ 14:15:

[...]

Ja, herkenbaar. Benzine meerekenen in een boodschappenbudget is een beetje bijzonder, want het ligt er maar net aan of je met de auto naar je werk gaat.......

Ja mijn vraag betrof echt uitsluitend boodschappen.

Dus de supermarkt, eventueel drogist, slager, bakker, markt, appelboer, groenteman enz.

Benzine, kapper, kleding e.d. zijn bij mij allemaal aparte budgetten.
quote:Simarik schreef op 09 februari 2017 @ 14:17:

Denk hier ook rond de €200 per maand, met 2 kleine kinderen. Dit is inclusief de nutrilon en pampers. Wij drinken geen alcohol. Doe boodschappen bij lidl, jumbo en soms boni.

Douche en deo koop ik vaak in de aanbieding groot in bij de kruidvat of etos. Boodschappen doen we wekelijks ivm de verse dingen. Dus de ene week geven we soms net iets meer uit dan de andere.Knap hoor. Ik sta vooral versteld van de mensen met kleine kinderen. Dat vond ik vroeger kleine opvretertjes
quote:Simarik schreef op 09 februari 2017 @ 14:17:

Douche en deo koop ik vaak in de aanbieding groot in bij de kruidvat of etos. Boodschappen doen we wekelijks ivm de verse dingen. Dus de ene week geven we soms net iets meer uit dan de andere.Tussen de zes en zeven euro per dag inclusief nutrilon en pampers? Hoe is dat mogelijk????
Kom ook maar naar het consumindertopic. :-)

Wij (2 volwassenen, een peuter en een dreumes) zijn meestal rond de 90 euro per week kwijt en dat is dan ook nog eens exclusief luiers, schoonmaak- en verzorgingsproducten. Ik vind het echt veel te veel maar misschien is het ook wel gewoon realistisch of hoe we leven. Ik ga het (daar) de komende tijd ook eens bijhouden.
ca. 40 euro per week voor 1 persoon plus kat

dat is zonder kattenvoer overigens want dat bestel ik online, wel inclusief kattenbakvulling en drogisterij artikelen
quote:Hayek schreef op 09 februari 2017 @ 14:23:

[...]

Tussen de zes en zeven euro per dag inclusief nutrilon en pampers? Hoe is dat mogelijk????Ja ik snap er ook geen hout van..
Wij zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen en een kat en geven inclusief verzorgingsproduct en uit eten 700 euro per maand uit. We hebben een hele tijd op 550 per maand gezeten, maar ik heb het idee dat alles recentelijk duurder is geworden, want met die 550 komen we gewoon niet meer rond.
quote:NYC schreef op 09 februari 2017 @ 14:23:

Kom ook maar naar het consumindertopic. :-)

Wij (2 volwassenen, een peuter en een dreumes) zijn meestal rond de 90 euro per week kwijt en dat is dan ook nog eens exclusief luiers, schoonmaak- en verzorgingsproducten. Ik vind het echt veel te veel maar misschien is het ook wel gewoon realistisch of hoe we leven. Ik ga het (daar) de komende tijd ook eens bijhouden.Ik vind dat een vrij normaal bedrag hoor voor jullie gezinssamenstelling. Kinderen zijn duur.
We zijn met zn tweeën en een dochter van bijna drie. Wij besteden 70 per week. Dit is exclusief hondenvoer, pampers en bier.

Hondenvoer koop ik zo nu en dan in grootverpakking van 15 kilo. Pampers hebben we misschien 1 pak van nodig in de maand, dochter is overdag zindelijk. Bier misschien een kratje per maand.

Soms wel drogisterij spulletjes erbij en soms koop ik dat bij kruidvat of action. Heb daar geen vaste winkel voor. Maar net waar een leuke aanbieding is.
quote:herfstappeltaart schreef op 09 februari 2017 @ 14:24:

[...]

Ja ik snap er ook geen hout van.. Wij doen toch iets fout denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven