Geld & Recht alle pijlers

Breedbeeld TV binnen 4 jaar stuk

11-09-2010 00:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is mijn TV overleden, maar hij is nog geen 4 jaar oud! Hij is van philips. Heb ik nog recht op reparatie? 4 jaar is naar mijn mening niet echt de levensduur van een tv. En meot ik dan naar philips bellen of naar de winkel waar ik hem gekocht heb?
Heb vandaag gebeld. De winkel waarbij ik hem heb gekocht zegt dat zij hem willen opsturen, maar dat ik zelf met philips moet uitvechten wie de onkosten betaalt. Ik heb gezegd dat ik met hun van doen heb en niet met philips. Toen moest ik het maar hogerop spelen volgens die verkoper. Oftewel, als consument sta je met de rug tegen de muur. Maar dan kennen ze mij nog niet. Ik laat het hier mooi niet bij zitten.
Mijn wake up light van Philips van bijna 2 jaar oud is kapot. Belletje naar hun 0800 nr en ik heb kosteloos een nieuwe gekregen! Prima service. Dus er is nog hoop TO...
Hi Hollebollegijs (wat klinkt dat onaardig) . Die brief heb ik ook van internet gehaald en naar de it's gestuurd. Kreeg als reaktie dat ik de tv kon komen brengen, eerst 70 euro onderzoekskosten moet betalen en dat het waarschijnlijk wel een reparatie van rond de 600 euro zou worden.

Nadat ik dat allemaal eerst moet betalen gaan zij bekijken of er nog een vergoeding voor mij tegenover staat.

Voor dat bedrag heb je tegenwoordig een nieuwe tv. Er is een hoop heen en weer gebel en geschrijf over heen gegaan.

Uiteindelijk maar een nieuwe tv gekocht. NOOIT meer iets bij it's. Schandalige service daar.
Colalight, sterkte ermee. Hou ons op de hoogte ik ben heel benieuwd. Ik was het op een gegeven moment spuugzat. Al die tijd zonder tv, het was precies in de periode voor de kerst. Word nu weer boos, zo'n machteloos gevoel. Vond het niet zo goedkoop een tv van 1400 euro na 2 jaar kapot...
quote:lammy schreef op 15 september 2010 @ 10:41:

Colalight, sterkte ermee. Hou ons op de hoogte ik ben heel benieuwd. Ik was het op een gegeven moment spuugzat. Al die tijd zonder tv, het was precies in de periode voor de kerst. Word nu weer boos, zo'n machteloos gevoel. Vond het niet zo goedkoop een tv van 1400 euro na 2 jaar kapot...

Ik snap het wel.

De meeste mensen weten de weg niet.

Zelf behandel ik al 8 jaar garantie en daarna

non-conformiteits vragen.

Heel simpel, niet aardig zijn, direct een aangetekende

brief en je rechtsbijstand inschakelen.

En niet bij vader & zoon bedrijfjes kopen maar

bij een firma die een juridische afd, hebben.

Geloof me bij de Its had je ver kunnen komen.

Maar vooral niet bellen en langsgaan, direct

stevig je tanden laten zien.

Doen ze bij mij ook en 3x raden dan vergoed ik direct

(werk bij een leverancier van errug dure goederen)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
HBG, naar welke afdeling moet ik die brief dan sturen? (zag dat je al een mooi voorbeeld neer had gezet, dank!!)
Heb gemaild en werd heel netjes terug gemaild door BLOCK. Ze gaan hem maken en verdelen de kosten eerlijk. Wanneer hij niet gemaakt kan worden, krijg ik een vergoeding voor een een nieuwe tv.
quote:colalight schreef op 17 september 2010 @ 14:29:

Heb gemaild en werd heel netjes terug gemaild door BLOCK. Ze gaan hem maken en verdelen de kosten eerlijk. Wanneer hij niet gemaakt kan worden, krijg ik een vergoeding voor een een nieuwe tv.

Perfect.

Ik neem aan dat je met BLOCK Blokker bedoeld.

Vaak zijn grote bedrijven wat makkelijker, hebben geen

zin in gedoe en het komt toch van de grote hoop.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik neem aan dat ze electrozaak De Block bedoelt, en niet Blokker.
quote:pantalaimon schreef op 17 september 2010 @ 21:16:

Ik neem aan dat ze electrozaak De Block bedoelt, en niet Blokker.

Dank je.

Weer iets geleerd, ik kende hem niet.

Zit die in de randstad?
Ja, de Block, idd. Kan ik ook voorstellen om de tv niet te maken, maar gelijk een vergoeding te krijgen om een nieuwe tv te kopen? Dis is zo'n bakbeest.
Goh, colalight, dat is toch nog een redelijke afloop. Wij hebben echt alles gedaan, op het laatst zijn we naar it's toegegaan en het liep behoorlijk hoog op. Moest mijn man tegenhouden omdat hij anders een tv door de ruit had gegooid..... Had geen zin om samen in een politieauto te worden afgevoerd.

Dit was overigens na alle aangetekende brieven, mailtjes en telefoontjes die niets opleverden.
quote:colalight schreef op 18 september 2010 @ 10:09:

Ja, de Block, idd. Kan ik ook voorstellen om de tv niet te maken, maar gelijk een vergoeding te krijgen om een nieuwe tv te kopen? Dis is zo'n bakbeest.

Ja je kan het voorstellen, nee ze hoeven het niet te doen.

Een leverancier moet eerst in de gelegenheid gesteld worden

het produkt te reparareren, dit kan bij dure produkten, denk

aan een auto, zelfs oplopen tot 3 a 4 pogingen.

quote:lammy schreef op 18 september 2010 @ 17:37:

Goh, colalight, dat is toch nog een redelijke afloop. Wij hebben echt alles gedaan, op het laatst zijn we naar it's toegegaan en het liep behoorlijk hoog op. Moest mijn man tegenhouden omdat hij anders een tv door de ruit had gegooid..... Had geen zin om samen in een politieauto te worden afgevoerd.

Dit was overigens na alle aangetekende brieven, mailtjes en telefoontjes die niets opleverden.

Wat een toestanden zijn dat geweest zeg.

Ben je inmiddels nu wel lid van bijvoorbeeld

de consumentenbond of heb je een rechtbijstand verzekering?

Bij ons op het werk worden ze bij een simpel briefje

van bijv de consumentenbond al wit rond de neus.

Dan wordt het serieus
Hee wat een goeie!

Ik heb ook een defect apparaat. Helpt het ook om te bluffen met een rechtsbijstandverzekering als je die niet hebt?
ja, dat helpt zeker! En wat ook helpt is te zeggen dat je lid bent van de consumentenbond en dat je die gaat bellen.
Ok, maar is het ook niet sympathiek om eerst het bedrijf te bellen en defect te melden en kijken wat ze doen? Om moet alle sympathie meteen de deur uit?
Tuurlijk, eerst op de relaxte manier, maar mochten ze moeilijk gaan doen, dan wat zakelijker.(tenminste, zo doe ik dat altijd en het werkt wel, haha)
De it's is blijkbaar zo machtig. Ik was lid van de consumentenbond maar die deden helemaal niets! ja ik kon een brief downloaden en dat heb ik gedaan zoals bekend.

Ze schrikken nergens van.

Heb nu weer trammelant met upc, wij hebben digitale tv, huren daarbij een dvr. Apparaat doet het niet naar behoren, is traag, toetsen blijven hangen. We krijgen geen nieuwe, moeten we zelf betalen volgens de medewerkster klantenservice die de nederlandse taal nog maar net machtig was.
Ze komen mijn tv woensdag halen om te kijken of ie gemaakt kan worden. Ben benieuwd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven