Geld & Recht alle pijlers

Brief advocaat, mag ik hier op reageren?

11-04-2014 07:30 153 berichten
Even in telegramstijl de situatie: ik heb een ex en een kind, al jaren uit elkaar. Ex heeft alimentatieplicht, maar betaald al jaren minder dan afgesproken in het convenant. Sinds een half jaar ook soms niet of te laat.



Omdat we niet on-speaking terms zijn, heb ik hier op aanraden van anderen het LBIO ingeschakeld. Op dat moment ontving ik een brief van een advocaat waarin hij stelt dat ex al jaren teveel betaald, ik er aanzienlijk op vooruit ben gegaan en hij minder wil betalen. Voorstel wat gedaan wordt is de helft van wat ex zou moeten betalen en wat hij ook betaald als hij zin heeft. Verder is het een brief vol aannames en foutieve stellingen, maar goed; daar is het een advocaat voor.



Ik ben ziek, heb een kleine uitkering en werk een beetje. Ex is grootverdiener. Ik heb nooit aanspraak gemaakt op Partneralimentatie, maar wil wel dat er van beiden kanten goed voor ons kind wordt gezorgd. Ik heb kind fulltime, ex ziet kind eens in de 2 weken volgens omgangsregeling. Complete verzorging, sportclubs, kinderfeestjes, schoolgeld etc..etc.. komt op mij neer. Ik ontvang wel de Kinderbijslag, geen KGB of Toeslagen.



Omdat mijn kind ernstig lijdt onder zijn haat en gekrenkt ego richting mij (hij haalt kind aan het begin van de straat op en ik word ook geacht kind daar op te halen, kind krijgt daar andere kleding aan zodra kind binnenkomt, kind moet alles vertellen over mijn situatie) de ruzies, het ontbreken van contact en geen overleg tussen ons als ouders is nooit mijn keuze geweest, heb ik geen zin in een langslepende zaak waarin ik moet gaan bakkeleien met advocaten en veel kosten. Ik ben chronisch ziek, kind heeft er last van en het zorgt voor spanningen in ons gezin. Nog niet te spreken over de financiele kosten.



Ik heb deze advocaat willen bellen met een tegenvoorstel. Hij stelt in zijn brief dat als ik niet binnen 14 dagen reageer, ik akkoord ga met het voorstel, tenzij ik zelf een advocaat inschakel om de zaak voor de rechter te laten komen. Ik krijg deze man niet te spreken, hij belt niet terug en zijn secretaresse gooide gewoon de hoorn erop toen ik belde.



Wat is wijsheid in deze situatie? Zelf een brief sturen? Toch een advocaat inschakelen? Ik word al moe en woest bij de gedachte en ik ben het zat na al die jaren.
De zogeheten 'negatieve optie' (als je niet reageert dan....) mag hier helemaal niet gebruikt worden. Stuur een kort briefje met de mededeling: ik ga niet akkoord met het door u gedane voorstel.



Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een nare situatie :(. Wat onprofessioneel van die advocaat. Bel het juridisch loket! Zij kunnen je gratis juridisch advies geven. Lastige situatie misschien een aangetekende brief terugsturen. Heel veel sterkte, hoop dat je snel rust en duidelijkheid krijgt.
quote:ThunderassMan schreef op 11 april 2014 @ 07:34:

De zogeheten 'negatieve optie' (als je niet reageert dan....) mag hier helemaal niet gebruikt worden. Stuur een kort briefje met de mededeling: ik ga niet akkoord met het door u gedane voorstel.



Klaar.Oké, ik vermoedde al zoiets. De brief kwam al niet echt professioneel over. Zal ik aangetekend moeten doen denk ik? Aangezien er alles aan gedaan wordt om te doen alsof ik niet reageer.
quote:masquenada schreef op 11 april 2014 @ 07:37:

[...]





Oké, ik vermoedde al zoiets. De brief kwam al niet echt professioneel over. Zal ik aangetekend moeten doen denk ik? Aangezien er alles aan gedaan wordt om te doen alsof ik niet reageer.Dat zou ik dan zeker doen, eventueel kun je een zelfde antwoord ook mailen.
Dat mogen ze er helemaal niet inzetten.. Dus ik zou inderdaad gewoon een briefje sturen dat je hier niet mee akkoord gaat.



Maar jij hebt toch gewoon recht op een advocaat tegen heel laag tarief? Je ex lijkt me geen persoon bij wie je het met lief doen moet proberen.. Info inwinnen en een advocaat inschakelen dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso snel een brief sturen dat je niet akkoord gaat. En daarna toch eens met een advocaat overleggen hoe dit aan te pakken.

Klinkt niet fijn, sterkte.
quote:whatcomesaround schreef op 11 april 2014 @ 07:40:

Dat mogen ze er helemaal niet inzetten.. Dus ik zou inderdaad gewoon een briefje sturen dat je hier niet mee akkoord gaat.



Maar jij hebt toch gewoon recht op een advocaat tegen heel laag tarief? Je ex lijkt me geen persoon bij wie je het met lief doen moet proberen.. Info inwinnen en een advocaat inschakelen dus!



Ja, ik weet het. Maar ik ben mijn ex nooit slechtgezind geweest, nog steeds niet. Ik zou gewoon willen dat het contact op zijn minst normaal zou zijn.



Weer een procedure die zoveel energie en frustratie kost, op den duur ben je er wel klaar mee. Ik tenminste wel, wil gewoon verder met mijn leven.



Dus ik dacht; ik doe een tegenvoorstel, met de voorwaarde dat het via het LBIO blijft gaan en op tijd betaald word, dan ben ik er misschien een keer vanaf.
NEE!!!! Geen tegenvoorstel doen; alles wat je schrijft of voorstelt verslechterd jouw situatie.

Tenzij jouw tegenvoorstel is dat je nog veel meer eist. (aanval is beste verdediging enzo)
quote:ThunderassMan schreef op 11 april 2014 @ 07:45:

NEE!!!! Geen tegenvoorstel doen; alles wat je schrijft of voorstelt verslechterd jouw situatie.

Tenzij jouw tegenvoorstel is dat je nog veel meer eist. (aanval is beste verdediging enzo)





Oké, oké. Jouw NEE doet het hem. :-)



Weet je, op den duur ben het zo zat. Ik ben blij met mijn kind, echt; dat is het mooiste dat ik heb. Maar ik zou soms wel eens heel zachtjes willen dat haar vader van de aardbodem verdween.



Wordt er moedeloos van. En je zou denken dat een ezel zich geen tweemaal aan dezelfde steen stoot, maar dit is de 3e toestand in een half jaar tijd. En alle toestanden heb ik uiteindelijk wel mijn gelijk gekregen. Maar het is een aanslag op je gestel.
Heeft hij wel een advocaat? Heeft hij niet zelf een briefje getypt en het telefoonnr. van een collega erbij gezet (gezien dat je niet eens te woord wordt gestaan)
Alle reacties Link kopieren
Is het niet verstandig om zelf ook een advocaat in te schakelen. Kom je niet in aanmerking voor tegemoetkoming in de kosten voor een advocaat bij de gemeente? Vroeger noemden ze dat een advocaat van onvermogen dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niks doen. Dit is pure intimidatie (de secretaresse gooit de hoorn erop? Wat is dat voor een toko?). Deze brief verandert juridisch niks. Wat geldt, is de uitspraak. Als jij niet reageert en hij gaat minder betalen, zet jij gewoon weer het LBIO erop.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Was de brief aangetekend verstuurd met ontvangstbewijs (heb jij getekend)? Staat er een standaardzinnetje onder dat het een officieel schrijven is blablabla?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook geen tegenvoorstel doen. Nu is het aan je ex om zijn voorstel te onderbouwen. Als hij in die onderbouwing allemaal foutieve aannames doet, is dat bij de rechter eenvoudig recht te zetten door de juiste gegevens te overhandigen. Ga niet in discussie, maar volg het advies op van TAM: stuur een brief dat je niet akkoord bent en laat het daarbij.



Waarschijnlijk heb je recht op goedkope/gratis rechtshulp. Zoek dat vast uit.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Echt, niet reageren, alleen via je eigen advocaat. Hij piepelt je waar je bijstaat, geef hem die ruimte niet alsjeblieft.



En natuurlijk levert het stress op, maar iedere keer opnieuw dit gedoe ook. Als je een uitspraak hebt kun je hem er aan houden en financieel wat makkelijker leven.
Nee, het is echt een rare brief. Voorste blad duur papier met logo, tweede blad een A-4.



Strekking is: ex is van mening dat hij al jaren teveel betaald. (betaald te weinig daarom ook LBIO) Dat ik er enorm op vooruit ben gegaan kwa verdiensten. (ik ben van loondienst naar gedeeltelijke WIA gegaan).



Als ik het eens ben met het voorstel hoef ik niks te doen en gaat men automtisch van akkoord uit. Als ik het niet eens ben gaat de advocaat een verzoek indienen bij de rechter tot wijziging van alimentatie op basis van de door mijn ex verschafte gegevens over mijn financieen.



Als ik vragen heb mag ik bellen, maar hij wenst mij niet te spreken als ik bel.
Ik denk niet dat je voorlopig 'on speaking terms' gaat komen, hoe jammer dat ook is (vooral voor jullie kind). Inderdaad, ga naar het juridisch loket. Verder goed dat je het incasseren van de alimentatie aan het LBIO uit handen hebt gegeven. Sterkte. Ben blij dat je van hem af bent, wat een sneu type.
Alle reacties Link kopieren
Die uitspraak ligt er al, bootje. Het belang ligt bij ex, niet bij masquenada en zeker niet bij dochter.
Ga in therapie!
Ik ga zowiezo naar mijn advocate hiermee. Ik heb een toevoegig. Weet je, het gaat meer om het emotionele wat er inhakt. Ik heb net een diagnose Bechterew, gehoord dat ik niet meer kan werken, gestopt met hobbies die lichamelijke inspanning vereisen. Ik ben een beetje op.
Alle reacties Link kopieren
hier hetzelfde aan de hand gehad. Bel het juridisch loket voor een eerste advies en neem een advocaat.



Met jouw inkomen heb je recht op een advocaat (met toevoeging). http://www.juridischloket ... -nodig/Pages/default.aspx
Ze proberen je te intimideren. Niet intrappen, gewoon je recht gaan/blijven halen. Nogmaals, schakel hulp in. Laat hem naar de rechter gaan als hij dat wil. Je kunt dan natuurlijk zelf de gegevens van je inkomen voorleggen. Het lijkt mij niet dat de rechter het aannemelijk vindt dat jouw ex weet hoe jouw inkomen eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hoef je helemaal niks richting je ex of zijn advocaat (als die er al is) behalve dan zorgen dat je dochter haar vader kan blijven zien.

Ga advies inwinnen en wacht hun verdere stappen af. Niet leuk, kan me voorstellen dat het erg veel negatieve energie kost.

Sterkte ermee.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Kan me voorstellen dat je geen strijd meer wilt. Daarom moet je die ook niet zelf gaan voeren. Nogmaals, wat een ongelofeloze ellendeling, die ex van jou. Ben maar blij dat dat is wat hij is. EX!



Heel veel sterkte.....
Alle reacties Link kopieren
Ben je er dus financieel op achteruitgegaan? Dan wens ik ex veel succes. Jij kan vast een toevoeging krijgen (www.rvr.org) en krijgt dan mogelijk een verhoging. Ex moet hoge kosten maken voor een potentieel slechtere uitslag.



Gaat ie vast niet doen als hij zo op de centen is. Intimideren is makkelijker. Rot dat je kind hiertussenin zit, maar dat is voor jou des te meer reden geen speelbal te zijn.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven