Geld & Recht alle pijlers

Brief van gerechtsdeurwaarder

23-11-2018 17:55 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zojuist de post uit de brievenbus haalde zat daar een schrijven bij van een gerechtsdeurwaarder waarin wordt verzocht om betaling binnen 5 dagen (dagtekening gister).

Dit schrijven begint met de volgende zin:” wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is”.

Nou heb ik het deurwaarderskantoor gegoogeld en het ziet er uit als een legitiem kantoor, maar ik heb nooit eerder correspondentie ontvangen, heb geen flauw idee waar het over gaat, bedrag zegt me niks en een rekening van de provincie zegt mij ook niks.

Ik heb net het kantoor geprobeerd te bellen voor meer informatie, maar die zijn maandagochtend pas weer bereikbaar.
Dus nu ga ik het hele weekend lopen denken wat dit zou kunnen zijn (of ik misschien toch een rekening over het hoofd heb gezien).

Weet iemand misschien wat voor rekeningen je mogelijk van de provincie zou kunnen ontvangen?

Ik kan me namelijk niet herinneren ooit ergens uit naam van de provincie een rekening ontvangen te hebben, dus weet ook niet goed waar te zoeken in mijn administratie om erachter te komen waar het over gaat.
Die 5 dagen zijn ieder geval ruim voorbij.
Stripverhaal inmiddels in de gevangenis?
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat kan ook nog!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wat je het beste tegen de deurwaarder kan zeggen is dat je niet bekend bent met de vordering en tevens betwist enig bedrag verschuldigd te zijn.

Indien hij verder gaat met zijn werkzaamheden maakt hij kosten. Indien dit bij een rechter komt moet de provincie de kosten zelf betalen indien ze niet kunnen aantonen dat je aangemaand bent.

Even een grove schatting. Deurwaarder op afstand houden werkt wel door te zeggen dat hij onnodige kosten aan het maken is.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge....teveel moeite om even een update te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
TO loopt hier al twee jaar rond, komt vast wel terug. Maar inderdaad een beetje jammer dat wij moeten wachten op een update :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
In de bak heb je geen internet hè. Veeg teken...

:proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hahaha zo erg zal het toch niet zijn?
Komt door ons omdat we allemaal riepen dat ze niet moest betalen... nu zit ze gevangen!
Alle reacties Link kopieren
Al haar goederen zijn in beslag genomen waarschijnlijk, telefoon, laptop.. ze kan niets meer posten.
Alle reacties Link kopieren
Of TO heeft gewoon een leven buiten dit forum. :rofl:
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
05-12-2018 17:15
Of TO heeft gewoon een leven buiten dit forum. :rofl:
Daar heb ik niks aan. :rofl:
SombraOnline schreef:
05-12-2018 17:15
Of TO heeft gewoon een leven buiten dit forum. :rofl:
En even 2 minuten spenderen voor een update is teveel gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Die deurwaarder heeft een brief gestuurd. Ik neem aan dat hij niet meteen beslag heeft gelegd. Een brief of een dagvaarding, dat verschil zie je meestal wel (denk ik hoor, ik weet hoe ze eruit zien en zitten vaak in een mooie dikke envelop of ze worden persoonlijk aan je overhandigd. Ik heb er gelukkig nooit een ontvangen, mijn bovenbuurman wel en telkens zat die in mijn postvak. Dat is wel ff schrikken. Hij opende de post nooit dus ik heb de dagvaarding maar aan zn deurknop gehangen, misschien hielp dat dacht ik. Niet dus want hij werd ontruimt kort daarop. Heb voor de zekerheid wel nog even een naambordje op mn deur gehangen (trappenhuis), soms weet een deurwaarder ook niet welke deur het precies is (ja echt dat gaat wel eens mis, het blijven ook mensen).

Als het een incassobrief is heb je nog een termijn om te betalen, dus het zou best eens kunnen dat ze haar laptop nog heeft ;-)

Ja sommigen hebben inderdaad een leven naast dit forum haha ;-)

Hoop dat ze dit wel leest, maar post lezen is niet haar ding misschien. Wens haar succes uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
05-12-2018 17:23
En even 2 minuten spenderen voor een update is teveel gevraagd?
Ja.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
05-12-2018 17:41
Ja.
Het ironische is dat de post, waar dit topic over gaat, nou niet echt haar ding is ;-)

Kan het mis hebben, maar het is wel verklaarbaar allemaal ;-) niet lullig bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat TO zelf in de fout zat en daarom niet meer terug komt.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
05-12-2018 18:33
Ik vermoed dat TO zelf in de fout zat en daarom niet meer terug komt.

Grote kans.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-11-2018 18:02
Misschien het waterschap vergeten te betalen?
Dit dus. Die rekening komt bij ons altijd in april of mei binnen en die moet je dan in september betalen, Zijn we ook wel eens vergeten en dan krijg je inderdaad een incassobrief. De laatste jaren betalen we hem altijd zodra hij binnenkomt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
05-12-2018 19:35
Dit dus. Die rekening komt bij ons altijd in april of mei binnen en die moet je dan in september betalen, Zijn we ook wel eens vergeten en dan krijg je inderdaad een incassobrief. De laatste jaren betalen we hem altijd zodra hij binnenkomt.
Ik doe daar nooit iets aan. Volgens mij heb ik voor al die gemeente- en waterschapslasten een doorlopende machtiging. Of ik krijg binnenkort ook een deurwaarder wegens tien jaar niet betaald.
HelloFromTheOtherSide schreef:
05-12-2018 18:33
Ik vermoed dat TO zelf in de fout zat en daarom niet meer terug komt.
Of gewpon nog geen uitsluitsel heeft dat kan ook nog die 5dagen die ze opgevem gaat niet altijd op.
Alle reacties Link kopieren
NOg steeds niks...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Update?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
05-12-2018 20:33
Of gewpon nog geen uitsluitsel heeft dat kan ook nog die 5dagen die ze opgevem gaat niet altijd op.
Dat vermoed jij, niet ik.
Hello, can you hear me?
HelloFromTheOtherSide schreef:
07-12-2018 06:23
Dat vermoed jij, niet ik.
Nee hoor ik was net als jou aan het speculeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven