Geld & Recht alle pijlers

bril laten opknappen.

20-07-2012 17:25 4 berichten
Ik heb nu bijna 2 jaar dezelfde bril en hij is nog prima op wat krasjes in het glas na. 2 jaar geleden heb ik bij de opticien er ook een verzekering bij genomen voor als er wat aan was dat ik terug kon en het gratis vergoed zou worden. Als ik niks zou claimen zou ik 25¤ korting krijgen op mijn volgende bril. (verzekering zelf was 27,50¤ voor 2 jaar). Omdat de 2 jaar bijna om zijn zit ik er aan te denken om de glazen te laten vervangen zodat de bril weer wat langer mee kan maar ik vraag me dus af of dat kan. In de polisvoorwaarden staat dat je schade meteen moet melden maar krasjes kunnen natuurlijk altijd ontstaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan wel naar de opticien gaan en het navragen maar ik zou graag van te voren wat ervaringen willen lezen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Het is ook geen probleem als het niet kan maar als het wel zou kunnen is dat mooi meegenomen. Dat scheelt toch weer en ik heb immers niet voor niks een verzekering.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat kleine krasjes niet onder de schade vallen van de verzekering, net als een lekke band niet onder de garantie van een fiets valt. Maar goed, zeker weten doe ik het niet!
Alle reacties Link kopieren
Zet anders een linkje naar de voorwaarden. Dan kunnen we mee lezen.
verzekering

Ik heb net nog eens de voorwaarden gelezen en ik denk dat het niet gaat lukken. Aan de ene kant staat er dat je krassen wel vergoed krijgt maar slijtage niet. Het is natuurlijk ook een stukje slijtage omdat ik mijn bril al bijna 2 jaar heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven