budgetplanner
maandag 27 september 2010 om 10:01
Ik heb van het weekend een poging gedaan om te kijken waar ons geld het afgelopen jaar heen verdwenen is maar ik kom er niet zo goed uit.
Ik geb alle gegevens vanaf digitaal bankieren in een excelsheet gezet. Maar het is zo veel en sorteren kan niet omdat de een bij of afschrijving meerdere regels in neemt.
Is er geen programmaatje waar ik alles in kan zetten?
Iemand een goeie tip voor dit mega karwei?
Ik geb alle gegevens vanaf digitaal bankieren in een excelsheet gezet. Maar het is zo veel en sorteren kan niet omdat de een bij of afschrijving meerdere regels in neemt.
Is er geen programmaatje waar ik alles in kan zetten?
Iemand een goeie tip voor dit mega karwei?
maandag 27 september 2010 om 10:21
quote:hanZie schreef op 27 september 2010 @ 10:10:
Tip: niet terug kijken maar vanaf nu een huishoudboek of kasboek bijhouden. Terugkijkend weet je nooit meer waar je contant geld aan uit gegeven hebt.
Zonder te weten waar je kan besparen is het voor mij in het donker tasten. En daarbij hebben we best veel geld aan het huis uitgegeven afgelopen jaar en dat wil ik even op een rijtje hebben. Vandaar dus.
Ik ga eens ff op het nibud kijken.
Tip: niet terug kijken maar vanaf nu een huishoudboek of kasboek bijhouden. Terugkijkend weet je nooit meer waar je contant geld aan uit gegeven hebt.
Zonder te weten waar je kan besparen is het voor mij in het donker tasten. En daarbij hebben we best veel geld aan het huis uitgegeven afgelopen jaar en dat wil ik even op een rijtje hebben. Vandaar dus.
Ik ga eens ff op het nibud kijken.