Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw geeft bootcamples in de tuin

05-02-2018 16:16 281 berichten
*update beschikbaar*

Gemeente zegt; gymles in de tuin geven mag niet
Overige buurtbewoners ook geklaagd bij buuf; niet gediend van 'gegluur in hun slaapkamer op een zondag, beraden zich op stappen'

Zie mijn post verderop

*Laat OP in tact ter leringe ende vermaeck*

Onze buren zijn vorig jaar gescheiden en zij is met de kinderen in het huis achtergebleven. We hebben een 'normaal'contact met elkaar, letten op elkaars huis als we op vakantie zijn, zeggen normaal gedag en houden een praatje zo nu en dan, maar we komen niet bij elkaar over de vloer/op de koffie/op de verjaardag.

Tot de scheiding stond er een loei van een trampoline in de tuin (destijds ook zonder overleg met ons geplaatst al hadden wij wel het gegil geschreeuw en de hoofdjes-boven-het-hek iedere zomer.)

Ineens was het ding weg. Boedelscheiding of wat ook, ik was blij.

Maar op een donderdag avond in november hoorde ik ineens hoop geklets gelach en daarna gesteun en gekreun in de tuin, ze bleken in de tuin te bootcampen met een man of 5.

ik heb het even gelaten voor wat het was, maar inmiddels worden er twee avonden per week les gegeven (van 20:00- 21:00) en in het weekend op zondag om 9:00. het groepje is nu ook rond een man of 8-10.

Mijn kinderen klaagden dat ze tijdens de avondlessen niet kunnen slapen door het geluid uit de tuin (ramen nog dicht ivm winter) en ik vind de zondagochtend niet zo geslaagd om met gehijg en gesteun wakker te worden.

Ik heb de buuf aangesproken en gevraagd of dit een permanent iets is, of dat ze gaat verkassen naar een park/bos/strand; iets wat geen tuin is in een drukke woonwijk.

Ze geeft aan dat dat niet kan ivm haar eigen kinderen en dat ze dit inkomen nodig heeft, het is ondertussen een officieel bedrijf (met website en al). Ik heb gezegd dat ik er zelf wel een beetje last van heb op zondag en dat de kinderen doordeweeks daardoor niet in slaap kunnen komen.

'Tja het is mijn tuin, en vorig jaar hadden we een trampoline dus burengeluiden hou je toch wel. Wij hebben ook wel eens last van jullie BBQ's met vrienden gehad'

ik BBQ echter geen 3 keer per week, 50 weken per jaar dus dit is geen argument maar aan haar hele houding merk ik al dat dit geen geen makkelijke gaat worden.

Ik wil het echter gewoon niet naast me, ga het lekker elders doen!

Hoe pak ik dit aan zonder de boel op scherp te zetten?
anoniem_355099 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:18
Reden: Update
6.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
23-03-2018 12:34
A ja, ze wil zo graag de eer aan haar zelf houden, maar wel een sneer als kadootje geven voor de buurt.
Tip vraag de achterburen voor een gezellig bbq :idee:
Muziekje erbij. Gezellie. :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het wel netjes, dat ze schrijft dat ze het betreurt dat er overlast werd ervaren, ik lees dat niet als een sneer hoor.

Maar goed, fijn dat ze nu ergens anders gaan trainen en hopelijk voor haar heeft ze inderdaad veel deelnemers nu, goed voor de inkomsten.
mja dat woordje 'kennelijk' deed het m bij mij.

Er werd gewoon overlast ervaren. En dat wist ze. Door nu het soort van schouderophalend af te doen valt bij mij verkeerd.

Maar das de combi geschreven woord versus bestaande gevoelens en emoties; die gaan niet altijd zo goed samen. Hoe dan ook, we hebben excuses (al dan niet welgemeend) en ze is weg en daar gaat het om.

Ik ben dus ook BLIJ dat het voorbij is. Bier und Bratwurst fur allen (vanaf 1 april elke vrijdag van 18.00 tot laat, zeg het voort!)
Alle reacties Link kopieren
MrBurns schreef:
23-03-2018 12:54
Bier und Bratwurst fur allen (vanaf 1 april elke vrijdag van 18.00 tot laat, zeg het voort!)
:cheer2:
Ik mis alleen nog een adres. :P
Ja, het komt inderdaad een beetje passief-agressief over, maar welja. Opgelost in ieder geval.
Fijn voor je. Woongenot is zo belangrijk. De relatie zal er niet op zijn verbeterd, de rust wel en dat is het belangrijkst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven