Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
RikM schreef:
23-08-2019 17:49
Ik geloof niet dat ik iemand ooit zo blij heb gezien vanwege een afvalcontainer. :-D


Oh ik ben zo blij met het hele nieuwe huis, het slopen, het stof en spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat er spieren zaten :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-08-2019 21:41
Oh ik ben zo blij met het hele nieuwe huis, het slopen, het stof en spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat er spieren zaten :cheer2:
:proud:

Gefeliciteerd met jouw nieuwe huis!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 16:19
Was precies de reden waarom ze geen bod hebben gedaan, ze hebben nu al buren die hun echt hun wil op leggen. Ze zijn zelf bepaald niet zo mondig maar ze wilden uitbouwen, de buurman heeft serieus echt alles gedaan om dat tegen te houden (met gelik en gekwijl bij golfvriendjes wethouders en zo) die mensen maken hun al 8 jaar het leven onmogelijk (kakbuurt, dure huizen en buurman "met connecties".) Daarom willen ze ook weg daar, logisch dat ze niet willen zitten daar waar een potentiële buuf ook al preventief de dienst uit maakt. Zij kan er niet tegen, die buren treiteren en zelfs als ze bezoek hebben vragen ze de gasten om te fluisteren anders staat Grootaap al te blaten over de "herrie".
Echt, de wereld en zeker ons landje zit vol met randdebielen :P
Ze kunnen dan beter zelf wat mondiger worden want je weet nooit wat voor buren je langs je krijgt. Fijne buren kunnen immers ook verhuizen. En dan? Zelf maar weer verhuizen als er een dwingeland voor in de plaats komt?
De buuf weet de container denk ik wel te waarderen :-? Ze heeft er vandaag (terwijl we het uitgebreid konden aanschouwen) haar collectie latten in gegooid.

Dat zou ik dus nooooit doen.
GlitterCupcake schreef:
26-08-2019 20:31
De buuf weet de container denk ik wel te waarderen :-? Ze heeft er vandaag (terwijl we het uitgebreid konden aanschouwen) haar collectie latten in gegooid.

Dat zou ik dus nooooit doen.
Niet!!! Heb je haar al gesproken uberhaupt?
Nou ja! Wat brutaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Henk inschakelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
streepjesdekbed schreef:
26-08-2019 20:43
Niet!!! Heb je haar al gesproken uberhaupt?


Ja dat wel. We hebben beleeft geconverseerd.

Ze kon ons trouwens niet zien terwijl ze de latten dumpte. En als ze het gewoon had gezegd/gevraagd..
GlitterCupcake schreef:
26-08-2019 20:31
De buuf weet de container denk ik wel te waarderen :-? Ze heeft er vandaag (terwijl we het uitgebreid konden aanschouwen) haar collectie latten in gegooid.
Nou ja, jullie hadden toch een paar gratis kubieke meters extra :-D :-)

GlitterCupcake schreef:
26-08-2019 20:31
Dat zou ik dus nooooit doen.
Mee eens. Ik vind het heel onbeschoft. Ze had het gewoon even kunnen vragen.
lemoos2 schreef:
26-08-2019 20:45
Ik zou Henk inschakelen.


:lol:
Jippie de (extra grote) container staat!

Wij hebben in de loop der jaren bij verschillende woningen heel wat containers gehad. En overal is het hetzelfde liedje: mensen gooien er zomaar wat bij, maar ee verdwijnt ook zo nu en dan ineens iets uit de container. Heel bizar wat bouwcontainers met mensen doen.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
26-08-2019 20:49
:lol:
Het is fijn voor jullie dat alles met een sisser lijkt af te lopen maar pech voor ons meelezers die hoopten op één van Henks Heroïsche Handelingen :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat asociaal zeg.

Wel een mooie wending. Kan iemand de titel even veranderen in 'Buurvrouw dumpt bouwafval in onze container'? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-08-2019 20:45
Ik zou Henk inschakelen.
😂
Alle reacties Link kopieren
Zo leer je haar wel gelijk goed kennen zeg o_o
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-08-2019 20:45
Ik zou Henk inschakelen.
We :heart: Henk!

Al heeft niemand hem nog ooit gezien, zelfs TO niet ;-D
Alle reacties Link kopieren
soerloo schreef:
26-08-2019 20:49
Nou ja, jullie hadden toch een paar gratis kubieke meters extra :-D :-)

Nou, nu het toch met een sisser lijkt af te lopen, ;-D, wil ik het daar nog wel even over hebben.
Glittercupcake; weet je zeker dat je bij het afvoeren van de container ook alleen maar voor het afval van de kleine hoeft te betalen? Dus niet toch het aantal m3 wat je er nu in kan gooien? Soms is de prijs van de container en het plaatsen los van het afvoeren van het aantal m3.
Want als de buren die extra m3 komen volstorten, dan wordt dat allemaal weer duurder voor jou.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik mij Henk voorstel:

Afbeelding
Nee heb je, ja kun je krijgen
Henk is nog even bezig bij een andere woning... https://www.youtube.com/watch?v=lg5FTai3Gpg
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
26-08-2019 20:31
De buuf weet de container denk ik wel te waarderen :-? Ze heeft er vandaag (terwijl we het uitgebreid konden aanschouwen) haar collectie latten in gegooid.

Dat zou ik dus nooooit doen.
Ik zou in jouw geval denk ik mezelf er niet van kunnen weerhouden de latjes te verzamelen en aan te bellen om ze haar terug te geven.
Coerage schreef:
27-08-2019 23:37
Nou, nu het toch met een sisser lijkt af te lopen, ;-D, wil ik het daar nog wel even over hebben.
Glittercupcake; weet je zeker dat je bij het afvoeren van de container ook alleen maar voor het afval van de kleine hoeft te betalen? Dus niet toch het aantal m3 wat je er nu in kan gooien? Soms is de prijs van de container en het plaatsen los van het afvoeren van het aantal m3.
Want als de buren die extra m3 komen volstorten, dan wordt dat allemaal weer duurder voor jou.


Nee ik heb het op papier dat die m3’s gevuld mogen worden op kosten van het containerbedrijf. Zij hebben die ‘fout’ gemaakt, niet ik.

Hij zit alleen al bijna vol :-$ Morgen gaat er een dikke muur uit en dan was dat het wel.
Noor21 schreef:
28-08-2019 01:52
Ik zou in jouw geval denk ik mezelf er niet van kunnen weerhouden de latjes te verzamelen en aan te bellen om ze haar terug te geven.


Ik geloof niet zo in terug kaatsen. Het is verspilde energie.

Buurvrouw kwam vandaag twee flessen koude Spa brengen en een pak stroopwafels. Geen geklaag over het boren in beton en geen gezeur over de bal die 2x over de schutting ging. Dat was niet gebeurt als ik die latten had geretourneerd :idee:
lemoos2 schreef:
27-08-2019 23:52
Hoe ik mij Henk voorstel:

Afbeelding
:lol: ik zo:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
28-08-2019 20:23
:lol: ik zo:

Afbeelding
Ik zou deze Henk wel geschikt vinden voor de bouw(container). Hij is ook echt wijkagent en heet echt Henk.
Afbeelding


Er zijn trouwens heel veel Henken wijkagent volgens google afbeeldingen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
28-08-2019 20:47
Ik zou deze Henk wel geschikt vinden voor de bouw(container). Hij is ook echt wijkagent en heet echt Henk.
Afbeelding


Er zijn trouwens heel veel Henken wijkagent volgens google afbeeldingen.


Dat is idd ook wel een geschikte Henk, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven